Inlägg från: Plättis |Visa alla inlägg
  • Plättis

Hur mkt pengar är ni berädda att lägga på ring?

Våra förlovningsringar kostade ca 8 000 sammanlagt, likadana släta vitguldsringar från Schalins. Till bröllopet vill min sambo byta ut sin smala ring mot en bredare, medan jag bara vill ha en likadan slät som jag redan har. Därför kommer vi förminska sambons förlovningsring och göra den till min vigselring, och så köper vi en bredare till honom. Totalt 10 000 för förminskning, ta bort graveringen (jag vill ju inte ha mitt eget namn i vigselringen!), rodinera om båda ringarna och att köpa sambons ring. 

Eventuellt kommer vi göra något med mina ringar till ettårsdagen. Jag önskade mig en överlappande ring, men den design jag gick till guldsmeden med skulle kosta nästan 10 000 för bara den. De pengarna lägger vi hellre på bröllopet och så får vi se vad vi gör till ettårsdagen

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plättis
    Anonym (Ms rock) skrev 2015-01-10 17:53:55 följande:

Måste ställa en fråga. Jag ser att många skriver vi kommer att betala××× kr för min vigselring. Vad då vi? Köper ni vigselringen tillsammans? Det skulle aldrig falla mig in. Jag betalar min vigselring precis som jag betalade min förlovningsring. Skulle det någonsin bli skilsmässa kan han aldrig kräva mina ringar och jag kan inte kräva hans

Vi köpte förlovningsringarna tillsammans och kommer göra detsamma med vigselringarna. Eller ja, min sambo får en ny vigselring och jag ärver hans efter att vi piffat till den (vitguld ser inte roligt ut efter två år). Vi ser det som något vi köper tillsammans, och det är likadant med alla möbler och ägodelar.

Jag köpte visserligen min sambos förlovningsring och han köpte min, tanken var att det skulle vara en present till den andra som ett tecken på att vi ville dela livet med varandra. Våra ringar är likadana och om min hade varit mycket dyrare kanske vi hade tänkt annorlunda. Men förmodligen inte
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Hur mkt pengar är ni berädda att lägga på ring?