Min personliga åsikt är att om man har en stabil relation innan kommer det fortsätta så. Även om ni kanske faktiskt grälar någon gång men kom då ihåg att det är av trötthet och frustration :) regeln: inget man säger under barnets första levnadsår gäller. Ett frikort... Har man däremot en skakig relation innan kommer den med största sannolikhet förvärras...
Jeanettewikander skrev 2014-11-27 07:52:51 följande:
Jag tycker att allt känns som vanligt :) Vi har alltid haft en väldigt stabil relation utan gräl och med mycket romantik och på det spåret har det fortsatt.
Vi gifte oss i maj i år. När vi förlovade oss så började vi bröllopsplaneringen genast så jag kände aldrig någon ny förlovningskänsla mer än " snart är det bröllop" typ.
Bröllopet uppfyllde alla våra drömmar och allt gick som planerat. Det är ett fantastiskt minne att dela :)
Nu blev jag gravid dagen efter bröllopet och plusade några veckor senare så vi har inte hunnit iväg på bröllopsresan ännu. Vi får ta en weekend på spa istället ( vilket ska bli skönt som klumpig och höggravid) Då detta är första barnet så är vi båda rätt så uppslukade i förberedelser och vi sitter mest i vår bubbla och myser hela dagarna.
Ska bli spännande att se hur relationen påverkas av att få barn, det är nog där den riktiga förändringen kan ske.