• Anonym (ensam­)
    Äldre 10 Nov 11:32
    10176 visningar
    19 svar
    19
    10176

    Jag har ingen brudtärna

    Känner mig ganska ensam, i bröllopsplaner, visserligen inte ännu, men tanken slog mig. Jag har ingen brudtärna, jag har ingen riktigt nära vän, eller vänner som jag kan tänka mig ha som brudtärna. Min kusin är en som jag hade kunnat tänka mig, men vi har bara varit "nära" de senaste året, vi pratar om allt, men vi är inte bästa vänner...Jag ser egentligen hellre att hon är en njutande gäst jag har många vänner. Väldigt många vänner, men ingen så närstående som jag skulle vilja ha som brudtärna.


    Jag har en lillasyster som fyller 18 nästa år som jag skulle kunna tänka mig såklart. Men vi är inte SÅ nära och jag vill också att hon ska vara en "hedersgäst"...
    Måste man ha tärnor? Jag VILL ju ha tärnor.... bröllopet kommer inte att ske förens inom de närmsta 5 åren... jag vill ju inte bara "välja någon hux flux"... känner mig så ensam... dock i livet så trivs jag med att vara ensam, men jag älskar också att prata och umgås... ser det illa ut att inte ha någon tärna? Jag vet ju att min fästman kommer att ha bestman....

  • Svar på tråden Jag har ingen brudtärna
  • Anonym (ensam­) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 11:42
    #2

    Det känns som att det är en ny fluga med flera tärnor... jag är 29 år btw och jag vill ha en nära vän vid min sida... men vad tycker ni om man inte har tärna medans fästmannen har BM? Ser inte det lite konstigt ut? Eller kan man ha "vem som helst" som tärna? 

  • Anonym (ensam­) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 11:45
    #3

    Tack "Alollyra" 


    denna bröllopsyra gör en lite knäpp i huvudet, visst är det så att man ska göra som man vill. Men jag VILL ju gärna ha en tärna, helst två. haha. Men jag vill inte att det ska vara någon i släkten. :P


    men du har rätt, det är länge till detta, men ändå så känner man en smått inre panik när man inte vet hur man ska/vill göra riktigt ännu. Och skulle det bli att bröllopet blir tidigare DÅ får jag panik haha. 

  • Anonym (ensam­) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 12:15
    #5

    Tack "allrakäraste"
    Det är nog bara hjärnan som spelar ett spratt, jag tror att jag själv skulle undrat varför om jag varit på ett bröllop där bruden inte har någon tärna.


    Förutom borgerligt jag varit på, då fanns det varken tärna eller bestman och det var inga konstigheter med det


    Men alla andra bröllop jag medverkat på så har bruden haft minst 2 tärnor. Kanske därför som man blir lite "nervös" över detta och får känslan av att man "måste ha" en . 

    Vad brukar tärnorna mer ha för uppgifter då? 

  • Anonym (ensam­) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 12:36
    #7

    "plättis" Oj då får din sambo be dom om lite hjälp också, hihi.


    Vi vill också ha ett "enkelt" bröllop, men med en hejdundrans fest med lekar, tipsrunda, osv. :P
    Så jag funderar på att be min kusin att hjälpa mig med det. Hon gillar att hjälpa till och planera. Men hon har 4 barn plus ett bonusbarn på heltid, så det känns ändå inte "rätt" att be henne om hjälp. :S

    Jag kommer att fixa smink och hår själv, men jag skulle ändå gärna ha någon som gör hår på mig, men har ingen aning om VEm det skulle vara isf :P (Jag är frisör) och kräsen) haha

    Jag skulle nog gärna vilja att tärnan ska vara iaf LITE delaktig i planeringen, men det är ju i slutändan jag och sambon som bestämmer hur det blir. 

    hmm.. ja, jag vill nog också prova klänning ensam, ELLER med blivande tärna om jag hittar någon :P Vill att sambon ska se mig i klänningen först på dagen D Kyss

  • Anonym (ensam­) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 12:38
    #8

    Det är som med möhippan... jag vet ingen som jag kan be organisera detta eller någon som skulle vilja vara med... notera att jag har många vänner, men jag umgås knappt med någon längre.... blir så när man flyttar och får två barn... uppenbarligen :P 
    Jag får nog be min kusin att dra ihop något där... hon vet ju på ett ungefär iaf vilka jag "tycker om" haha

  • Anonym (ensam­) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 12:43
    #10

    Ja, ibland får man nog göra det om man inte har så nära vänner som gör det i hemlighet :P Självklart vill man ju bli överraskad, men sen är det ju inte alla som VILL ha någon möhippa, Men om man VILL ha det så kan man ju säga det till någon nära som kanske då drar ihop något, så tänker jag :) 

  • Anonym (ensam­) Trådstartaren
    Äldre 10 Nov 13:32
    #14

    Å jag är en sådan som absolut hade kunnat tänka mig paintball på möhippan, hahaha. fast då hade min sambo vetal vara med :P hehe

  • Anonym (ensam­) Trådstartaren
    Äldre 11 Nov 10:07
    #16

    "Nyfiken Gul Nu Fru" 


    Tack så jättemycket för ditt svar. :) Nu länner jag inte lika stor press att jag "måste" ha tärna, men visst hade det varit mysigt :) 


     

Svar på tråden Jag har ingen brudtärna