• Mizz_

Turkiskt -svenskt bröllop!!!

jag kommer att ha ett turkiskt-svenskt bröllop, då jag är uppväxt med svenska traditioner. En fråga är om jag ska beblanda mina svenska vänner med turkiska släktingar eller ska jag ha det uppdelat,där mina unga vänner kan sitta och pratas och låta mina äldre turkiska sitta för sig så de kan pratas om sitt?

Några förslag om andra saker jag bör tänka på också?

• Svar på tråden Turkiskt -svenskt bröllop!!!
  • Y04

Det kan nog bara du själv svara på. Pratar dina turkiska släktingar svenska? Annars kan det ju bli lite svårt med konversationen.
    Tror du att släkt o vänner skulle uppskatta att få blandas lite, eller skulle det bli krystat? (Varför det nu skulle bli det)

I övrigt är det väl ett utmärkt tillfälle för dina svenska vänner att få uppleva lite turkisk kultur.

• Mizz_

De flesta av mina släktingar är ju gamla, och de pratar inte så värst bra svenska, så det var därför jag blev fundersam, och alla mina svenska bekanta är unga! Det skulle nog vara krystat tror jag, men samtidigt vill jag att de ska ta del av traditionen. Fast i turkiska bröllop så sitter man nästan aldrig, man dansar hela tiden, så det funkar nog ändå. Jag får väl fundera lite mer på det.

• Cassandra

Jag ska ha svensk/kudrdiskt bröllop. Är också lite fundersam över bords plaseringen.

• saris

Jag ska ha svenskt/turkiskt/finskt bröllop!!! Hur nu det ska gå att få ihop. Vet inte heller riktigt hur vi ska göra.

Vi får fundera lite tjejer och hålla kontakten.

Kramis

• Mizz_

Saris och Cassandra, jag skulle jättegärna vilja ha kontakt med er.

maila mig, så är det lättare att hålla kontakt.

Anna000@hotmail.com obs!efter anna är det 3 stycken nollor, så ni inte skriver fel...

Maila fort, jag längtar efter era mail.

• deianeira

Roligt att se att det planeras flera multikulturella bröllop ! Mitt eget framtida bröllop kommer att bli ett svenskt/grekiskt/finskt sådant. Min blivande är svensk och jag själv grekisk/finsk, så det kommer troligen släkt från både Grekland och Finland.

Lycka till allihopa med er bröllopsplanering

• Nymphéa

Wow!

Så himla ballt (och svårt) att ha ett multikulti-bröllop!

Själv är jag helsvensk och fästmannen är, just det, helsvensk.
    Men vi har stor blandning på åldrar istället och det är ju också en utmaning.

Hoppas att ni lyckas allihop!

Och tänk på: gästerna är ju där för er skull och tycker säkert inte att det är konstigt eller hemskt om ni blandar lite.

• Mizz_

Visst är det kul med multi-kulturellt, fast å andra sidan har den en nackdel, hur ska man placera dem? man vill ju att alla ska sitta och småpratas, hur löser man språkproblemen?

• Cassandra

Hej Mizz

Kul att du vill hålla kontackten.
    Vi har inte kommit så långt i planerningen eftersom det kom på tal för inte så länge sedan. Och besutom planerar vi bröllop om 1-1,5 år.

PS Jag kommer inte in på hotmail adressen.DS

• Mizz_

Hej Cassandra,

det skulle vara roligt om du skulle skriva och vi höll en viss kontakt.

Det var ju konstigt att du inte kan skriva till mig....

Ge mig din adress så mailar jag dig....och du det är aldrig för tidigt att planera. Man inser nämligen efter ett tag att det tar så mycket tid och energi, så ibland vill man bara lägga det åt sidan.

Glöm inte bort att ge din adress nu.... *kramizar*

(prova igen annars: anna000@hotmail.com)

Svar på tråden Turkiskt -svenskt bröllop!!!