• Mirris

Idag hatar jag min blivande

Hej Sockertopp.
    Jag förstår precis hur du har det för jag har varit i samma sits själv. Vi har varit ett par i 12 år och detta problem har väl alltid funnits med på nåt sätt. Inte så att han dricker på vardagarna, det gör han aldrig! Men, då vi är på fest eller har folk hemma så finns det¨liksom inget stopp. Jag gav honom ett ultimatum för ca. 1 år sedan, att skärpte han sej inte så skulle jag ta barnen och flytta. Skall tillägga att han aldrig dricker på det sättet när barnen är med (tack och lov). Mit ultimatum blev en väckarklocka för honom, han visste att jag menade allvar. Han har heller inte velat ta åt sej då jag sagt till honom förut,mest tyckt att jag varit löjlig och att det inte fanns något problem.
    Mitt råd till dej är alltså att säga till honom att du kommer att ställa in bröllopet om det inte blir en ändring. Men du måste vara benhård, så att han ser att du menar allvar. Du är absolut INTE feg, tvärtom. Det är ditt liv och du har ett ansvar gentemot era barn, risken är att om du inte sätter stopp nu så kommer det troligen att bli värre. Som sagt jag vet hur du känner.
    Kram!

Svar på tråden Idag hatar jag min blivande