• Äldre 5 Aug 19:39
    19128 visningar
    31 svar
    +1
    31
    19128

    Råd ang ringarna - svårt med solitärring

    Hej!
    I februari friade min blivande make till mig med denna fantastiska enstensring, som jag är helt kär i. Nu är vi mitt uppe i all planering då vi ska gifta oss om några månader. 
    Under ett bra tag har jag letat efter en fin ring som ska matcha förlovningsring, men jag har försått att den ring han valt kommer innebära en glipa. Jag störs lätt av sånna saker, sånt som inte passar helt eller typ när man målat naglarna och de flagnar bort lite lite på en nagel. Nog om det.. 
    Jag försöker hitta en ring som blir fin till min förlovningsring och jag tror att jag har hittat en trots att det kännts som en omöjlighet - testat fler ringar än jag kan räkna. Men jag är osäker.. är den matchningen för flickig? Blir det för bling-igt? 

    Era åsiket. Min syster fick se kombon och hon skrev "jo den är ju unik" haha och det kan man ju undra vad det står för..

  • Svar på tråden Råd ang ringarna - svårt med solitärring
  • Äldre 5 Aug 19:40
    #1

    Fler bilder

  • Äldre 5 Aug 19:52
    #2

    jag tycker det var jättefint :) Klart man vill ha något unikt också :)


    Eftersom ringarna är så smala så ser det inte för "Blingbling" ut tycker jag iaf

  • Äldre 5 Aug 19:54
    #3
    Jättemånga vill att ringarna skall ligga helt dikt an och det är ibland svårt att uppnå på grund av solitärringens konstruktion. Jag tycker det var en jättefin men något som du hade fått höra, unik kombination då alliansringen svänger. Möjligheten du har är att förklara för din blivande om ditt "dilemma" och sedan ta ringen till en guldsmed för att modifiera den så att det får plats en alliansring som kan ligga helt dikt an. 

    Om den är för bling-blingig eller för flickig kan bara du svara på men det är en klassisk look, en solitärring med en alliansring, det är vad många tjejer drömmer om :)

    Lycka till, jag tyckte det var superfint!
    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 5 Aug 20:04
    #4

    Jag är för kär i förlovningsringen för att kunna ändra något på den. Min blivande fick kämpa mycket med att tillsammans med smeden få fram något som är så himla väldigt jag. Små detaljer på infattningen som gör den så vacker. Den står för så mycket kärlek hade aldrig kunnat byta ut den.

    Ringen jag hittat är svängd, och för att inte vara specialgjord efter just min ring så måste jag säga att den är rätt följsam ändå. Jag är väl rätt bekymmrad över att jag inte ska se "gift ut" med just de två ringarna. Men det kanske bara är i mitt huvud...

    Ringen var på rea, absolut sista ringen och så råkade det vara just min storlek kändes lite som ödet med tanke på att jag nästan hade gett upp hoppet om att hitta en sån ring utan att specialbeställa den så köpte jag den väldigt snabbt och hastigt. Jag är väl rädd att jag ska hitta något bättre längre fram hur nu det skulle gå. 10 månader kvar och mycket hinner hända med smaken :P

  • Äldre 6 Aug 08:21
    #5

    Jag kommer ha samma problem, om jag ska ha två (eller fler) ringar. Däremot tycker jag inte att denna kombo är konstig, utan ganska fin och en bra lösning. Personligen hade jag skaffat två svängda ringar (en på varje sida) för att få symmetri, men det är en smaksak. Sen är det helt och hållet upp till dig vad du vill ha på fingret. Jag tycker inte att den är för blingig. 


    Hur stor är stenen, om jag får fråga? Ser jättevacker ut.

  • Äldre 6 Aug 08:25
    #6
    Catelicat skrev 2014-08-06 08:21:12 följande:

    Jag kommer ha samma problem, om jag ska ha två (eller fler) ringar. Däremot tycker jag inte att denna kombo är konstig, utan ganska fin och en bra lösning. Personligen hade jag skaffat två svängda ringar (en på varje sida) för att få symmetri, men det är en smaksak. Sen är det helt och hållet upp till dig vad du vill ha på fingret. Jag tycker inte att den är för blingig. 


    Hur stor är stenen, om jag får fråga? Ser jättevacker ut.


    tänkte på samma sak som ovanstående.
    Sedan tänkte jag att det kanske blir lite för mycket så. Jag tycker det är en stilren kombo som du har, finns många ringar som ser liknande ut fastän det bara ären ring så jag tycker deffenetivt det ser bra och smäckert ut
    Live free, ride free
  • Äldre 6 Aug 10:20
    #7

    Hej! Tack för era åsikter :) Har inte ens tänkt på att jag hade kunnat ha ännu en svängd ring, så att enstensringen hamnar i mitten så att det blir mer balanserat. 
    Men när jag tänker efter på vad som skulle se fint ut på min hand är jag rädd at det blir för "mycket" - vill ha något enkelt och stilrent samt att jag inte passar i något för brett på fingret.

    Min solitärring är i platina, stenen är på 0,56ct och av bättre kvalite kommer inte ihåg de olika beteckningarna för stenen. Den har 6st klor som infattning och ser man på ringen från sidan är den som en krona. Svårt att få till det på bild men åh vad jag älskar den!

  • Äldre 6 Aug 10:50
    #8
    Rebeqqa skrev 2014-08-06 10:20:46 följande:

    Hej! Tack för era åsikter :) Har inte ens tänkt på att jag hade kunnat ha ännu en svängd ring, så att enstensringen hamnar i mitten så att det blir mer balanserat. 
    Men när jag tänker efter på ...........osv
     





    Kan du inte låta tillverka en rng med ett urtag för din diamantring?.
    Svårt att förklara så jag visar denna bilden också.
    Det är iof mansringen som har ett urtag för att matcha brudens, men själva iden går ju lätt att överföra till din/dina ringar isåfall.
    Live free, ride free
  • Äldre 6 Aug 10:55
    #9

    Jag hade kunnat göra något sånt :) Men jag vill gärna ha en vigselring som är fin själv med. Inte för att jag tänker att jag ska ha ringarna på olika fingrar.. Men vill ju att vigselringen ska vara vacker som den är och inte behöva förlovningsringen för att se "hel" ut.. om du förstår vad jag menar..

  • Äldre 6 Aug 11:01
    #10
    Rebeqqa skrev 2014-08-06 10:55:11 följande:

    Jag hade kunnat göra något sånt :) Men jag vill gärna ha en vigselring som är fin själv med. Inte för att jag tänker att jag ska ha ringarna på olika fingrar.. Men vill ju att vigselringen ska vara vacker som den är och inte behöva förlovningsringen för att se "hel" ut.. om du förstår vad jag menar..


    Oja jag förstår helt hur du menar, men en duktig guldsmed som får tillverka den efter din andra ring med dina önskemål skulle utan tvekan kunna göra den lika fin fristående som med den andra ringen.
    Som mansringen i mitt exempel, den är ju utan damens ring men ändå otroligt fin i sig själv.

    Egentligen ogillar jag ringar med uppstående stenar som din, men din var ett undantag, gillade den verkligen, speciellt detljen med kronan som stenen ligger i. Mycket mycket fin ring är det.
    Live free, ride free
Svar på tråden Råd ang ringarna - svårt med solitärring