• Äldre 5 Aug 11:52
    10867 visningar
    21 svar
    21
    10867

    Alla pysselbrudar - se hit!



    ska ha skogstema och gör div. saker själv :) här några ljusstakar av likörflaskor och en vinägerflaska, samt småvaser av udda, småburkar. Abbas glasburkar får bli värmeljushållare (ja jag vet det finns risker med det) prövade även på¨att linda tårtknivshandtaget, men hela kniven är som ett enda mjäk, så jag funderar på att köpa ordentliga istället. 
  • Äldre 5 Aug 13:26
    #3
    Elenaproblema skrev 2014-08-05 12:01:16 följande:

    Nej men vad fint! Vad är det för tråd du har virat runt? Och hur många har du gjort? :) Min farfar skar ut bordsplaceringskortshållare (haha längsta ordet) till min pappas och hans frus bröllop som de sparade. Vi tänkte använda dem också. De är gjorda i trä men följer inte riktigt ditt tema, men kanske kan inspirera ändå! :) Kortet är bara för att visa hur det kommer att se ut! :)


    Jutesnöre^^ en tunnare sort till att vira runt, och en tjockare till småvaserna. har bara hunnit göra dessa. ska göra två stakar till av likörflaskor, sen har jag väl typ en 10 abba-burkar. sen får jag göra lite allteftersom jag får tag i burkar och dylikt. ^^ och det. ska även ha det tjockare jutesnöret till inbjudningarna och servetterna: 

    och  vi ska göra placeringskort av ministubbar, typ såhär: 


    vi har bara inte kommit dit än :P och liiite besvärligt är det då stället som har en bandsåg, är där typ hela gubbens släkt bor.. :P liksom " va ska ni ha med alla dessa stubbitar??" ne... vi hade bara tråkigt... haha!
  • Äldre 5 Aug 17:19
    #6
    Nightrod skrev 2014-08-05 15:37:37 följande:

    Tycker dessa sakerna är jättefina
    tackså jättemycket och jag är så glad att blåbärsriset och lingonriset håller sig så bra, dom har stått utan vatten nu i 3 dagar tro ja, och dom ser nyplockade ut än^^ men vad konstigt att mitt inlägg jag skrev tidigare inte finns. 

    vi gifter oss 5 september nästa år. nja.. tycker väl inte vi har kommit så långt. dessa saker är mest bara test-grejer (som verkar funka hehe) men får bromsa mig lite, för ja vet att kör ja igång har jag allt klart på några få veckor... är sån... :P 

    ska be gubben och min syster att hålla utkik under älgjakten, om någon skjuter en ungtjur som har nå småhorn som jag kan få, då ska jag göra ljusstake-aktigt av dem :) här lite fler saker vi ska göra (har inte gjort det än)
    ja och så gjorde jag Mannens corsage. han ville inte ha någon blomma. men ville han skulle ha NÅT. och detta godkände han^^ nyckeln hittade jag i källaren, finns en likadan som är mindre, tänkte jag att jag skulle ha i buketten eller nåt :) 
  • Äldre 4 Jan 13:38
    #13

    pysslat lite grann med dekorationer :) placeringskortshållare samt centerpiecen till borden ^^ 

    på lördag ska jag, gubben å tärnan sätta oss och pyssla ihop inbjudan^^ 

  • Äldre 5 Jan 17:25
    #16

    så fina hhjärtan!!

  • Äldre 5 Jan 20:18
    #18
    amonday skrev 2015-01-05 19:08:58 följande:

    Tack filibustern. Är jäkligt nöjd med dem. De satt även på våra julkort/save the date kort. Fast röda då såklart. :)


    mycket najs! kommer från en hantverkarfamilj så jag är ju som svag för virkat (fast jag själv inte kan virka :P) blir jättefint!! tänkte på det - du har inte funderat på virka din brudbukett? ;) 
Svar på tråden Alla pysselbrudar - se hit!