• Äldre 1 Jul 20:25
    2516 visningar
    9 svar
    9
    2516

    HJÄLP!!

    Hej. vi är jätte klyvna om hur mycke alkohol vi ska köpa till våran bröllopsfest!!
    hur mycket har ni handlat??
    vi är 57pers 55 drickande

    tror ni att detta räkker att köpa??

    20 platter öl
    5 platter cider
    10 bag in box vitt
    10 bag in box röll
    3 flaskor baylis
    3 flaskor whiskey

  • Svar på tråden HJÄLP!!
  • Äldre 1 Jul 21:07
    #1

    Ska ni ha servering eller buffé? Är det öppen bar hela kvällen? När börjar middagen, slutar middagen, när börjar själva festen och när slutar den?

    Man beräknar ca. 1 glas till förrätt/person, 2 glas eller en halvflaska/person till buffé och så efter själva middagen 2 glas/person den första timman och sedan 1 glas/person och timma resten av kvällen.

    Sen om det stämmer eller inte vet jag inte.
    Det beror ju också väldigt mycket på hur mycket ni tror att gästerna dricker. Är det tal om fyllefest? Då går det så klart åt mer.

  • Äldre 1 Jul 21:48
    #2

    vi ska först förrätt
    sen blir det buffe
    sen kaffe och tårta
    kommer ej ha öppen bar under middagen.
    middagen kommer att vara ungefär mekka 17-18
    festen börjag ca 22 då ställer vi fram all dricka.

  • Äldre 1 Jul 23:39
    #3

    20 plattor öl är 480 brukar... alltså 8,7 brukar per person. Lägg efter det till en liter vin per person och därefter avec och cider. Låter som en sjuhelvetes fest!! Det måste räcka!

  • Äldre 1 Jul 23:50
    #4

    Till vårt bröllop har vi köpt 30 flaskor rött vin, 15 flaskor vitt vin, 3 flak cider, 5 flak öl, 2,5 liter baileys, 1 liter conjak, 1 liter whiskey, 0,5 liter Xanté. Och lite bubbel till brudskålen. Vi vill inte ha en röjar fest utan en trevlig tillställning med lite gott att dricka.


    Vi är 39 drickande personer. När jag jämför våra siffror börjar jag känna att vi kanske köpt lite väl lite öl. Men det är så svårt att veta, när vi stod på Calles i tyskland var det väldigt svårt att komma på hur mycket öl som skulle gå åt. Vi får nog köpa lite flasköl på systembolaget och servera till middagen.

  • Äldre 2 Jul 05:43
    #5

    Tack för svar :)

  • Äldre 2 Jul 07:03
    #6

    Vi har 28 vuxna, varav kanske 22 som dricker, men beställt 10 flak öl (dricker de flesta), 6 boxar rosévin, två rött och vitt, två baileys, en cognac och en bourbon. Borde räcka gott och väl! Men hellre för mycket än för lite :)

  • Alylly­ra
    Äldre 2 Jul 09:38
    #7

    Hellre för mycket än för lite!

    Om ni har köpt på Systemet har ni två veckors öppet köp, spara kvittot så kan ni lämna tillbaks allt som är oöppnat.

  • Äldre 2 Jul 12:50
    #8

    Vi funderar på att köpa det vi är säkra på kommer gå åt i Tyskland, och så köpa till från systemet. Det från systemet skall endast öppnas om allt annat har gått åt, så det är inget som står framme. Då har vi om det behövs, men kan lämna tillbaka om det blir över.

    Det jävliga är ju att lista ut vad man tror kommer gå åt :D

  • Äldre 2 Jul 12:57
    #9

    Jag tror att det går mer rödvin än vitt vin! Vi har köpt 12 baginbox m rödvin och 8 m vitt vin, vi ska ha ca 70 gäster.

Svar på tråden HJÄLP!!