• Äldre 26 Jun 17:08
    7255 visningar
    48 svar
    48
    7255

    Väljer era män själva ut sina kläder?

    Hur gör ni: väljer era män själva vad de ska ha på sig på den stora dagen eller gör ni det? Min man hade aldrig klätt sig frivilligt i en rosa väst och jag skulle aldrig ens tänkt tanken på att köpa en...exempelvis... Gör mig är det så viktigt att han känner sig snygg och het i sin outfit och jag är nyfiken på hur ni andra gjort :)

  • Svar på tråden Väljer era män själva ut sina kläder?
  • Äldre 26 Jun 17:13
    #1

    Ja det gör han.

    Jag är vuxen och kapabel till att välja min egen klänning och han är kapabel till att köpa sina egna kläder. Jag kan tänka mig att följa med som smakråd om han vill. Men det är han som bestämmer.

  • Alylly­ra
    Äldre 26 Jun 17:15
    #2

    Vi diskuterade hans klädsel ihop, precis som vi gjorde med min. Han valde själv modell och tillbehör, men eftersom han är färgblind ville han ha hjälp av mig med att se till att allt "passade ihop". Så jag var involverad, men det var hans beslut som gällde.

  • iso
    Äldre 26 Jun 17:36
    #3

    För oss blev det ingen diskussion då vi råkade tycka lika. Vi har inget färgtema (eller annat tema) så det fanns inget sådant att ta hänsyn till så han hade väl iofs lika gärna kunnat välja på egen hand. Vi har bollat varandras klädsel med varandra då jag inte kunde bestämma vilken klänning jag skulle ha t ex (fick lyxproblemet att ha två st att välja mellan). 

  • Äldre 26 Jun 17:39
    #4

    Vi har diskuterat tillsammans och kommit fram till vad vi ska ha på oss, jag var med och valde hans kläder, men självklart var det han som bestämde, det är ju han som ska ha det på sig.

  • AkJ
    Äldre 26 Jun 17:43
    #5

    Jag vet att alla är olika och det respekterar jag, men för oss är det en självlarhet att han är lika inblandad i bröllopet som jag är. Det fattas inte ett enda beslut som vi inte har diskuterat tillsammans (och det gälelr verkligen ALLA beslut). Självklart är min vilja viktigare än hans när det gäller min ring och mina klder, men hans vilja är viktigare än min när det gäller hans kläder, maschettknappar etc. Så ja, han bestämmer vad han ska ha på sig. :)


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 26 Jun 18:04
    #6

    Min m2b åkte och fixade kläderna ihop med sin pappa och bror, kom hem och berättade vad han beställt hos en skräddare och det var inte ALLS som resten av färgtemat..
    Men försent nu så har fått tänka om och ändra en del bl a med mitt hår, med dekorationer och min brudbukett så att det ska matcha honom. 

    Blev väl lite smått irriterad direkt när jag hörde det, men främst för att det visade att han inte lyssnat när jag pratat om planeringen när jag trott att vi varit överens!
    Det är inte hela världen vilket färgtema man har, det kommer bli fint ändå och är glad att han valde något som får honom att känna sig fin och uppklädd och i något han känner sig bekväm med. Det är ju bådas stora dag och ska jag få känna mig som en prinsessa ska han få känna sig som en prins :) 

  • Äldre 26 Jun 18:15
    #7

    Vi hade bestämt att vi skulle köpa en kostym till min blivande för vi tyckte att det var bättre att köpa något som kan använas mer än en gång. Vi hade pratat om en blå eller en grå.

    Så en eftermiddag åkte vi till affären för att kolla runt lite, bara för att få en uppfattning om vad som fanns. Men så fick han provat en mörkblå kostym, med en matchande väst till. Och den var bara perfekt så vi köpte den, trots att vi bara tänkt kolla lite. Till kostym och väst ska han ha en lila fluga. Och det har han valt helt själv. När jag sa att jag ville ha lila skor så sa han direkt " då tar jag en lila fluga så jag matchar dig". När skorna väl var färdigfärgade så köpte vi bara en som matchade.

    Jag skulle tycka att det kändes väldigt konstigt om han hade åkt till affären helt själv, utan smakråd. Eftersom min blivande inte har familj i stan eller ens nära så fanns det ingen möjlighet för honom att ta med någon annan till affären. Men det var ju inte på något sätt jag som bestämde. Jag bestämde bara att vi skulle åka till affären och kolla. Annars hade vi suttit här med mindre än en månad kvar utan kostym. ;)

    Men gör det som känns bäst för er! Lycka till!

  • Äldre 26 Jun 18:40
    #8

    Min man designade - jag sydde 


    Men vi hade ju temabröllop så det är ju inte direkt kostym då :) 
    Dock var ju frågan om han valde själv, och ja det gjorde han :) 

  • Äldre 26 Jun 19:54
    #9

    Min man väljer själv men har gärna mig som smakråd. Vi har inte direkt samma smak och jag hade helst valt något helt annorlunda till honom, men kontrollfreaket jag får skärpa mig för det är ju han som ska ha kläderna och trivas i dem!

    Enda jag har sagt är att han kan glömma att köpa en outfit för typ 500 euro när jag själv valde en kinaklänning för att hålla nere kostnaderna!


    Med kreativa ambitioner - mitthjortronbo.blogspot.fi
  • Äldre 26 Jun 20:03
    #10

    Min fästman valde kläder själv! Jag var med som smakråd till han och han till mig.
    Vi har tema på "någonting blått", så han valde att västen och nån slipsliknande sak skulle va i blått :)

Svar på tråden Väljer era män själva ut sina kläder?