Hemlig vigsel
Vi kör en lightversion av hemligt skulle man kunna säga. Vi gifter oss bara vi två i Las Vegas. Först bokade vi allt, och de enda vi har sagt det till är våra föräldrar och så är det tre tjejkompisar till mig som vet. Anledningen till att kompisarna vet är att jag vill kunna dela förväntan och det härliga pirret i magen med ett par väninnor och liksom bolla den förväntansfulla stämningen.
Att vi bestämde oss för att berätta för föräldrarna var för att jag misstänkte att mina kanske skulle reagera negativt, och jag ville inte behöva tillbringa vår bröllopsresa med att fundera över deras reaktion. (Känner mig själv och vet att jag är en inbiten grubblare.) Nu gick det över förväntan, så det känns bra! Blivande makens pappa har dessutom cancer och det är inte säkert att han klarar sig fram till slutet på augusti, men nu får han i alla fall veta att vi har vigseln inbokad detta datum, vilket glädjer honom.
Om det skulle råka slinka ut till en eller annan mer så bryr vi oss inte så mycket, helt enkelt. Kollegorna, släkten och majoriteten av vännerna kommer ändå att bli överraskade, så vi räknar med att det blir ett stort avslöjande även om en eller annan sitter på förhandsinfo. Vi resonerade som så att hålla det hemligt för ALLA krävde större ansträngning än vi orkade med.