• Äldre 11 Jun 09:35
    41384 visningar
    28 svar
    28
    41384

    Stockholms brudar! Här tipsar vi om lokaler o annat i stockholmslän

    Hej alla stockholmsbrudar.

    Jag känner att det saknas en samlad tråd gällande Stockholm och dess utbud för bröllop.
    Här kan man tipsa om
    Lokaler
    Butiker
    Catering
    Transport M.m

    Jag kan börja fråga om lokaler.
    Det känns som att alla hittar lokaler för 1000-3000kr, billigaste jag hittade var för 3000kr o. Var ett fult café mitt i skogen norr om stan.
    Tipsa mig om sjyssta lokaler till en billig peng!

    Vi väljer mellan tre alternativ nu.
    1. M/s Borgila, båt på södermälarstrand. Jätte dyr hyra men hela båten för oss själva till klockan 3 iaf. Stort med eget rum förombyten o osv. Inkl catering minus personal 58000kr ca

    2. Fjärilshuset. Super vacker natur och häftigt att kunna gå in till fjärilarna o hajarna. Caféet byggs ut och det känns som planlösningen är bra för vårt bröllop. 51450kr ca

    3. Van det nootska palatset. Sååå vackra lokaler. Har varit där på konferens och det är som att vara på ett slott men mitt i stan. Perfekt! Har inte fått offerten än men enligt egen uträkning baserad på priser från hemsidan, 55000kr ca

    Vi blir ca 45 pers.

    Hur gör ni andra, o vad för tips har ni på andra bra lokaler eller annat?

  • Svar på tråden Stockholms brudar! Här tipsar vi om lokaler o annat i stockholmslän
  • Äldre 28 Jul 10:11
    #11

    Ni som har köpt brudklänning i Stockholm, var har ni gått? Tips på var jag bör gå eller inte? Ska börja prova klänningar snart :)

  • Äldre 30 Jul 14:40
    #12

    Jag har bokat en fest i Häggvik (Sollentuna) i en matsal till en nedlagd skola (Häggviksvägen 4). Det är någon annan slags kursverksamhet där. Jag tycker inte lokalen passar på sommaren till ett bröllop, det är lite tråkig skolgårdskänsla utanför, men under den kallare delen av året skulle det nog funka bra. Tror att lokalen tar upp till 100 pers. Man får ta med alkohol men bokar maten genom dem. Han som har lokalen verkar väldigt trevlig, men festen är i november, så jag kan inte säga nu hur allt funkade.

  • Äldre 1 Aug 21:31
    #13
    +1

    Tips på brudklänning, Lilly på Birger Jarlsgatan! Jag köpte min klänning där och personalen är jättetrevliga. Jag blev jättenöjd! Kolla gärna på deras hemsida: www.lilly.nu

    Ett tips på lokal, dock lite utanför Stockholm... Torpa pensionat i Södertälje, precis vid vattnet. De tar ingen lokalhyra och vi valde en 3-rätters meny som gick på 450:- per kuvert. Finns både billigare och dyrare menyer. Sen tillkom dryck och en serveringsavgift för bröllopstårtan som vi köpte på ett annat ställe. 
    Jättetrevliga ägare och mycket bra service. Utan kostnad erbjöd de sig att köra oss sista biten med flotte så anlände vi till festen sjövägen. På flotten drack vi lite champagne, en mysig stund för oss själva som nygifta. :)
    Jag tror de tar upp till 60 personer. Hemsida: www.torpapensionat.se

  • Äldre 2 Aug 09:09
    #14
    +1

    Vill tipsa om Ersta Terrass! Fantastisk personal, otrolig utsikt och väldigt god mat. Vi tyckte att det var prisvärt också. Fick en offert för personal, lokal, städning, grillbuffe, välkomstbubbel, två glas vin, bröllopstårta och kaffe för 850/pers. Vi valde till Champagne i stället, och hade öppen bar hela kvällen (där det var mest just Champagne som gick åt), samt blommor till borden och DJ-utrustning och kom ändå undan med en bra prislapp.

    Allting, från bokning till festen i sig var super-smidigt och enkelt. Kommunikationen var snabb och tydlig, personalen oerhört lyhörd till våra specifika önskemål, proffsiga och trevliga. Det skönaste var att de ordnade precis allt och vi bara behövde dyka upp efter vigseln och njuta!

    Bifogar en bild på tårtan. 

  • AkJ
    Äldre 3 Aug 15:43
    #15

    Jag vet ju inte om det blir bra, men vi har bokat festen på Kulturfyren och catering från Matsällskapet. 


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 4 Aug 09:17
    #16
    Valencia skrev 2014-07-28 10:11:58 följande:

    Ni som har köpt brudklänning i Stockholm, var har ni gått? Tips på var jag bör gå eller inte? Ska börja prova klänningar snart :)


    Jag var på tre olika butiker i Stockholm och testade klänningar:

    Bröllopskällan - gillade deras klänningar, ganska blandat, och fick helt okej service
    Stockholm Brud & Fest - har nästan bara en stil på klänningar, tänk pronovias, och jag gillade inte bemötandet
    Lilly - precis som Ulle09 fick jag bra bemötande av en jättetrevlig kvinna (verkade dock som hennes kollega inte var lika hjälpsam så kan ju variera) och hittade min klänning! Ganska blandade stilar, man kan få en idé på hemsidan men utbudet i butiken är inte riktigt samma så man ska inte stirra sig blind på det, klänningen jag köpte fanns till exempel inte på hemsidan. 

    Alla tre butikerna tycker jag är värda ett besök, det beror lite på vad du är ute efter. Lycka till!
  • Äldre 4 Aug 11:06
    #17

    Jag köpte min klänning på Zelini, som ligger på kungsholmen, jättenära centralen.
    De var otroligt trevliga och hjälpsamma. De har klänningar upp till 8000kr, men det är fin kvalité och jättemysigt.
    Skulle rekommendera dem alla gånger! Glad

  • Äldre 4 Aug 12:21
    #18

    Jag köpte min på bröllppsbutiken på st eriksgatan. De har juston alexander spm jag tycker gör fantastiska klänningar. Gelt ok bemötande från personal men jötte trevlig ägare.

    Zelini köpte jag också en köänning från men de är typ dh gate kvalite så lite trådar framme o en sprucken söm. Mkt paljetter men för mig personligen så ser det inte lyxigt ut de ttillar lätt av dessutom. Jätte bra service dock

    Sthlm brud o fest gillar jag utbudet o bra rea på white one.trevlig ung personal.

    White birds på norrmälarstrand. Lyxig butik bra service men lite stroppigt

    Lilly bra utbud men kämfört med pronovias o j alexabder kändes skillnaden i kvalite. Dock fortfarabde väl godkänt!

    Drottninggatan brud o fest har maggie sottero som enda i sthlm. Tvärtom från white birds. Mkt bling o glitter o inte nån öyxig känsla i butil.

    Om man kan skulle jag rekommendera rafaelas fest i norrköping. Mkt bra utbud o extremt hjälpsam o tillmötesgåendr personal.

  • Äldre 4 Aug 21:48
    #19

    För att återgå till diskussionen om lokaler så håller jag med om att det är lite knepigt. Vi var ute efter en bra lokal där man kan ta med egen dryck och gärna även egen mat (catering). Det var svårare än jag trodde. Vi har dock tittat på en del bygdegårdar eller liknande stil, främst i norra Stockholm då vi bor i Sollentuna. Skälby i Järfälla känns godkänd men lite sliten utsida. Där kan man hyra för runt 5000-6000 för hela helgen. Liknande finns också i Viby i Sollentuna. Vi har dock bestämt oss för en lokal i Täby, Kvarntorpsgården. Landar på runt 8000 för två dagar, ljudanläggning, städning osv. 

    Vi tittade också på Nybohov och tyckte det kändes helt okej, bra med lite olika "delar" av lokalen för lounge, middag och dans. Dock är utsikten inte alls milsvidd då det är på bottenplan i huset och det är en hel del träd framför utsikten över Trekanten. Vi valde bort den pga att man har svårt att gå ut, får inte ta med alkohol ut på gatan för att röka m.m. 

  • Äldre 5 Aug 14:56
    #20

    Lillys hade jag kikat på innan, så tack för tips och erfarenheter därifrån! Bokat tid nästa vecka :)

  • Äldre 8 Aug 13:20
    #21
    Ladyblight skrev 2014-08-04 21:48:07 följande:

    För att återgå till diskussionen om lokaler så håller jag med om att det är lite knepigt. Vi var ute efter en bra lokal där man kan ta med egen dryck och gärna även egen mat (catering). Det var svårare än jag trodde. Vi har dock tittat på en del bygdegårdar eller liknande stil, främst i norra Stockholm då vi bor i Sollentuna. Skälby i Järfälla känns godkänd men lite sliten utsida. Där kan man hyra för runt 5000-6000 för hela helgen. Liknande finns också i Viby i Sollentuna. Vi har dock bestämt oss för en lokal i Täby, Kvarntorpsgården. Landar på runt 8000 för två dagar, ljudanläggning, städning osv. 

    Vi tittade också på Nybohov och tyckte det kändes helt okej, bra med lite olika "delar" av lokalen för lounge, middag och dans. Dock är utsikten inte alls milsvidd då det är på bottenplan i huset och det är en hel del träd framför utsikten över Trekanten. Vi valde bort den pga att man har svårt att gå ut, får inte ta med alkohol ut på gatan för att röka m.m. 


    Ja tillbaka till lokalerna. Jag har prelbokat Nybohov, men känner som dig att det vore trevligt med möjlighet att gå ut.

    Någon som har något tips? Lokal för 50 personer där man kan ta med egen dryck alternativt att dem inte har skyhöga priser i baren i Stockholmsområdet. Vill så gärna hitta den där perfekta lokalen.
  • Äldre 9 Aug 10:07
    #22
    Tingeling89 skrev 2014-08-08 13:20:31 följande:
    Ja tillbaka till lokalerna. Jag har prelbokat Nybohov, men känner som dig att det vore trevligt med möjlighet att gå ut.

    Någon som har något tips? Lokal för 50 personer där man kan ta med egen dryck alternativt att dem inte har skyhöga priser i baren i Stockholmsområdet. Vill så gärna hitta den där perfekta lokalen.
    Vad är "perfekt" för er då? Det kan ju vara så olika. Vill ni fixa saker själva eller ta mat på plats eller catering? Ska det vara centralt eller mer utanför? 

    Vi kollade en del på www.bokalokal.se/ men där är det ju främst dyrare lokaler och centralt. Jag tycker det var svårare att hitta lokaler där man kan fixa saker själv. Vi funderade t.ex. också på Pålsundets matsal men de hade semester nu under juli och då bokade vi annat. Också osäker på hur mycket man kan göra där själv, det köket verkar lite litet men det ligger väldans fint. :)
  • Äldre 9 Aug 11:01
    #23

    Jag kan tipsa om källaren Peder Muur i Vasastan. De ligger billigare i priser. Maten billigare och man kan ta med egen dryck. de sköter allt med dukning, servering och städning etc. Riktigt trevliga och jag ser fram emot vår bröllopsfest nästa lör!!

    På hemsidan kan man skiva in sina uppgifter och få offert på en gång.

  • Äldre 11 Aug 09:16
    #24
    Ladyblight skrev 2014-08-09 10:07:31 följande:
    Vad är "perfekt" för er då? Det kan ju vara så olika. Vill ni fixa saker själva eller ta mat på plats eller catering? Ska det vara centralt eller mer utanför? 

    Vi kollade en del på www.bokalokal.se/ men där är det ju främst dyrare lokaler och centralt. Jag tycker det var svårare att hitta lokaler där man kan fixa saker själv. Vi funderade t.ex. också på Pålsundets matsal men de hade semester nu under juli och då bokade vi annat. Också osäker på hur mycket man kan göra där själv, det köket verkar lite litet men det ligger väldans fint. :)
    Som sagt så vill vi gärna kunna ta med egen dryck för att få ner priset lite, men annars så tar jag gärna allt via catering/festlokalens folk.
    Om det är i stan eller inte spelar inte så stor roll, men gärna inte mer än en timme från Stockholms innerstad. några tips?
    Anette86 skrev 2014-08-09 11:01:42 följande:

    Jag kan tipsa om källaren Peder Muur i Vasastan. De ligger billigare i priser. Maten billigare och man kan ta med egen dryck. de sköter allt med dukning, servering och städning etc. Riktigt trevliga och jag ser fram emot vår bröllopsfest nästa lör!!

    På hemsidan kan man skiva in sina uppgifter och få offert på en gång.


    Tack för tipset. Kikade på dem men tyckte dem verkade ganska dyra. men kanske jag som missförstod. Får ta en titt igen :)

  • Äldre 15 Feb 16:04
    #25
    Valencia skrev 2014-07-28 10:06:03 följande:

    Vi kommer att gifta oss på Engsholms slott (mörkö), är än så länge (ett tag kvar tills bröllopet) mycket nöjd. De är två systrar som äger det och är mycket måna om att vi får som vi vill och kan göra speciallösningar för oss etc. Så ni som inte bestämt er för plats, kolla in det! :)


    Ser ju helt underbart ut!! 


    Har ert bröllop varit? Hur var det?? 


    Vad gick priset på? 


    Som jag förstått de kan man inte ha egen mat och dryck där?

  • Äldre 17 Oct 12:47
    #26

    Hej!
    Ekhagsstugan som är en kvarterslokal nära Naturhistoriska Riksmuseet kan man hyra för sin bröllopsfest. Stugan ligger nära ett bostadsområde, men ändå lite avskilt. Nära buss 50. Lokalen har en stor sal och ett ganska stort kök. Här är en länk: http://wp.foreningenekhagen.se/stugan/
    /Tulipana

  • Äldre 20 Feb 10:05
    #27

    Vill tipsa om Venuu.se, en webbsida som samlar alla bröllopslokaler på samma ställe. Tycker själv det varit smidigt att jämföra bland lokaler och skickade en förfrågan till flera lokaler samtidigt genom dem!
    Länk till bröllopslokaler i Stockholmsområdet: https://venuu.se/brollopslokal-stockholm

  • noones
    Äldre 5 Jun 19:52
    #28

    Kan tipsa om lokalen Druidborgen på Södermalm. Ganska billigt och man kan hyra endast lokal eller välja helt paket :) 

Svar på tråden Stockholms brudar! Här tipsar vi om lokaler o annat i stockholmslän