• tips tack

    Lör 7 jun 2014 17:22 Läst 1457 gånger Totalt 6 svar
    Lör 7 jun 2014 17:22

    Jag har sen jag slutat amma gått upp i vikt. Det spelar ingen roll vad jag gör. Jag har lagt om kosten. Jag har IBS så jag kan inte utesluta mjöl och så. Jag vill inte gå på diet bara gå ner i vikt. Jag har dragit ner på ris, pasta och potatis. Äter mer grönsaker än innan. Jag vill träna Zumba Fitness hemma och Brazilian Buttlift. Men är allt förkyld. Jag vill inte gå på gym. Ska jag träna ska jag göra det hemma. Men vet inte hur när jag alltid är förkyld. Hjälp med råd snälla

  • Lör 7 jun 2014 18:05 #1

    Börja med att gå till en doktor och kolla upp förkylningen.
    Det är inte bra att gå med en infektion så länge och du kan behöva hjälp att komma ur den onda cirkeln.


    Lätt träning kan du göra även om du är snuvig och så, bara du inte har feber. Däremot bör du inte träna kondition och ökad puls utan mer muskler.
    Lägre vikter och fler repetitioner så blir det inte lika jobbigt för kroppen.

  • Lör 7 jun 2014 18:16 #2

    Tack har varit förkyld sen 1 augusti 2010

  • Lör 7 jun 2014 19:01 #3
    Ms T skrev 2014-06-07 18:16:29 följande:

    Tack har varit förkyld sen 1 augusti 2010


    Då låter det ju som något mer än bara förkylning...
  • Mån 9 jun 2014 17:32 #4

    Dom hittar inget fel

  • Alylly­ra
    Visa endast
    Mån 9 jun 2014 17:48 #5

    Hur känner du dig när du rör på dig? Blir förkylningen bättre eller sämre? Eller förändras inte alls?
    Antar att du har kollat med doktorn vad som är OK att träna så att det inte blir sämre. Men oftast har man ju bättre och sämre dagar, även när man är fullt frisk. Passa på att ta vara på de där dagarna när du känner dig lite bättre, och träna då.

    Pressa inte kroppen för hårt, om du tex fixar halva zumbaprogrammet så är det också bra! Fokusera på vad du faktiskt KAN och KLARAR istället för vad du INTE klarar. Om du tex klarar fyra låtar på zumban så var nöjd med det och ge dig själv en klapp på axeln. Nästa gång kanske du klarar fem?

    En sak som jag har läst är bra är att ta en promenad innan frukost. Gå upp, drick ett glas vatten eller en kaffe och ta en promenad på ca 30 min. Det sätter igång ämnesomsättningen vilket gör att man förbränner mer, plus att promenader är lågintensiv träning som inte skadar kroppen. Lyssna på bra musik eller övertala en vän att hänga på så är det roligare.

    Sätt mål på en nivå som passar och glöm inte att belöna dig själv när du uppnår dem! Inte med mat/godis dock utan med tex en kul tidning, en ny klänning, ett fotbad eller nått annat som du tycker om

  • Tis 10 jun 2014 18:43 #6

    Tack. Jag kan bli helt svimfärdig efteråt och känner mig febrig, Dagen efter brukar jag få jobbig hosta o feber

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll