• Anonym (osäke­r)
    Äldre 5 Jun 19:58
    4075 visningar
    13 svar
    13
    4075

    är klänningen fin eller ful



    Nu har jag gjort ett kap. Köpte en skiiiit billig kinaklänning. Den är helt okej, och jag tyckte den var fin när jag köpte den men nu är jag inte lika säker. Dock tror jag snarare problemet bottnar i att det är en spetsklänning. jag tror jag ångrar det...Men behåller jag den så har jag 10000kr över som skulle gått till klänningen som jag kan lägga på tex...ringen.. eller nåt annat bra.

    Den är för stor, så den ska sys in och då kanske jag känner att den är finare, för kvaliten är inte så dålig. Rejält tyg och allt, det som man dock märker är att broderiaerna fram är klippta  ur någon form med nät under och det är rätt fult. men det är inte något man ser om man inte tittar på dem noga.

    ÄR den fin eller ful? Var HELT ärliga tack.
  • Svar på tråden är klänningen fin eller ful
  • Äldre 5 Jun 20:09
    #1

    Fin eller ful hänger väldigt mycket på tycke och smak.


    Jag skulle aldrig kunna ha en sån klänning eftersom jag är betydligt större än dig och jag skulle se ut som en stoppad korv ;)

    Ett råd som många brukar ge här inne är - när du beställt din klänning, sluta titta på andra klänningar då, risken är stor att du ångrar dig...
    Och det kanske är det du gjort... kollat på andra klänningar alltså

    En välsydd och välsittande klänning är alltid fin.
    Och som brud skulle man kunna komma klädd i en ica-kasse och ändå stråla och överglänsa alla ;) 


    Jag skulle INTE byta ut den om jag inte var extremt missnöjd.
    För när du är tillpiffad och "brudklar" så kommer du vara vackrast i världen :) 

  • Äldre 5 Jun 20:10
    #2

    du kommer få olika svar beroende på smak. men JAG tycker att.. 

    baksdan var helt underbar! väldigt smickrande för dina former och släpet var vackert. 
    framsidan var också fin. men har lite svårt för övergången till kjolen så att säga.  och så syns det att den är ltie för stor kring bysten^^ men det ska ju fixas till 

    inte en klänning JAG skulle ha (mest för att jag är för kort för sånna tro ja haha), men ja mena - tycker du den "duger" så att säga, för det priset så kör på! 

    overall: JA det är en väldigt fin klänning!

  • iso
    Äldre 5 Jun 20:12
    #3

    Den ser jättefin ut på dig! Frågan är nog snarare det som du är inne på, vad DU trivs med. Om du inte trivs med klänningen så handlar det inte om att klänningen är ful, eller ser dåligt gjord/sydd ut, utan om att du önskar något annat :)

  • Äldre 5 Jun 20:15
    #4
    Chicita skrev 2014-06-05 20:09:42 följande:

    Fin eller ful hänger väldigt mycket på tycke och smak.


    Jag skulle aldrig kunna ha en sån klänning eftersom jag är betydligt större än dig och jag skulle se ut som en stoppad korv ;)

    Ett råd som många brukar ge här inne är - när du beställt din klänning, sluta titta på andra klänningar då, risken är stor att du ångrar dig...
    Och det kanske är det du gjort... kollat på andra klänningar alltså

    En välsydd och välsittande klänning är alltid fin.
    Och som brud skulle man kunna komma klädd i en ica-kasse och ändå stråla och överglänsa alla ;) 


    Jag skulle INTE byta ut den om jag inte var extremt missnöjd.
    För när du är tillpiffad och "brudklar" så kommer du vara vackrast i världen :) 


    som vanligt säger chicita rätt ord! :P håller med om det där med att kolla på andras klänningar, har gjort bort mig någon gång och tittat runt, och då börjar man ju tveka lite.. köpte min billigt begagnat, och jag ÄLSKAR den, men de e klart.. gör den mig kanske inte en aning tjock? sånna tankar börjar  ju lätt. :P 
  • Äldre 5 Jun 22:10
    #5

    Framifrån - ful. Bakifrån - finare... men jag gillar inte den typen av klänning ;)

  • Himla
    Äldre 6 Jun 05:12
    #6

    Det är verkligen inte en ful klänning, den ser jättefin ut. Det du är mindre nöjd med fram kan du nog lätt fixa till. Dock tycker jag att man ska känna sig som en prinsessa på sin stora dag. Gör du inte det i din klänning då är någonting fel. Jag tror att om du fick ihop helheten med skor , smycken, frisyr smink etc så kommer du nog känna dig nöjd....

  • Äldre 6 Jun 07:21
    #7

    Jag tycker att den är jättevacker! Riktigt klassisk Hollywoodglamour. Dessutom framhäver den verkligen din figur fint. 

    10,000 extra till ringarna är ju väldigt trevligt i längden (men det är förstås olika hur man prioriterar, vi lägger 10x så mycket på ringarna som på hela familjens kläder, jag vet att många andra gör tvärt om).

    Sedan är det, som alla andra skriver, viktigt hur DU känner dig i den. Själv har jag beställt en ny klänning för att jag inte får "rätt känsla" när jag har på mig min första klänning. 

  • Äldre 6 Jun 08:47
    #8

    Jag tycker den är väldigt fin och ser ut att passa dig bra, även om den förmodligen kommer passa ännu bättre när du sytt in den lite och då kommer den nog kännas bättre också.

    Det går ju inte tala om för någon annan vad den ska eller inte ska göra, men om det var upp till mig, så skulle jag säga att du bör behålla din klänning. Den är jättefin! :)

    Och med helheten, skor, smink, hår, bukett osv, så kommer du förmodligen känna dig ännu finare och ännu "brudigare", som tidigare har skrivit.

    Men återigen, du har valt en väldigt vacker klänning! :D
    (Och tro mig, jag skulle säga om det inte var så)


  • Anonym (osäke­r) Trådstartaren
    Äldre 6 Jun 10:18
    #9

    Tack för all er feedback.

    Jag tycker ju den är fin men det är inte mon drömklänning. Dock tror jag ni har rätt. Om jag brudpiffar mig o provar den då så kanske den mer känns spm en dröm. Dock har jag också lite svårt för framsidan men tänker att en underkjol som håller nederdelen lite vidare kan lösa det.

    Jag betalade 1500 för den totalt och min klänningbudget var på 13000 så det blir nog att behålla den flr den är lok mon drömklänning och till det priset blir den ändå tillräckligt bra tror jag. Men man vet aldrig. Dyker drömklänningen upp kanske jag inte kan hålla mig....????

  • Äldre 6 Jun 20:18
    #10
    Anonym (osäker) skrev 2014-06-06 10:18:13 följande:

    Om du inte letar, så dyker ingen annan klänning upp. Det hela handlar ju lite om inställning också ;) Om du fortsätter leta och leta, så kommer du fortsätta tvivla på din klänning. Slutar du leta och kika på andra klänningar och istället fokuserar på att du faktiskt har en fin klänning hemma, så kommer du mest troligt värma upp inför den mer och mer :)


  • Äldre 7 Jun 01:03
    #11

    Jag tror att du kommer att känna dig mycket finare när den är insydd då min första tanke faktiskt var att den måste tas in då den får dig att se större ut än vad jag tror du är.
    Jag är dock i samma sits som du... Jag har min klänning men tänker att det finns så många andra, mycket vackrare klänningar där ute. Hittade min drömklänning här om dagen men den skulle inte hinna komma till bröllopet så nu har jag släppt det! Herre gud, det viktigaste är ju att vi har en fantastisk dag, inte att klänningen är aningen bättre. Och som sagt.... 10 000:- till annat
    Med allt piff kommer vi nog känna oss vackra ändå och jag vet att min blivande make kommer att tycka det, han tycker ju att jag är det osminkad, nyvaken, iklädd myskläder

  • Anonym (osäke­r) Trådstartaren
    Äldre 7 Jun 10:14
    #12

    Ja den är ju lös i både höfter o bröst o jag ser bredare ut. Det är nog så att när den ör insydd o klar o med allt piff så blir man fin.

    Men ja... det finns många vackra klänningar där ute. Men som sagt 10000 är ändå 10000...

  • vallmo­o
    Äldre 7 Jun 11:59
    #13

    Jättefin! Om du fixar måtten, bakifrån ser din kropp fantastisk ut!!

Svar på tråden är klänningen fin eller ful