• Anonym (inte säker/­säker)
    Äldre 29 May 12:28
    7138 visningar
    16 svar
    16
    7138

    Finns det någon som gift sig/ska gifta sig i byxor?

    Finns det någon här som planerar för att INTE gifta sig i klänning? 

    Eller finns det kvar någon brud här som kanske har gift sig i byxor ?

    Jag tror nämligen inte att jag ska ha klänning utan funderar på en eventuell byxdress eller liknande.  Brudbukett och ha något fint i håret tänker jag ändå ha . 

    Min man ska ha vanlig kostym.  

    Jag är verkligen ingen klänningsmänniska och känner mig grymt obekväm i klänning och jag inser inte vitsen med att gifta mig i en brudklänning bara för sakens skull.  Jag skulle inte känna mig fin utan bara utklädd och jag vill inte gå omkring och känna mig missnöjd bara för att göra mamma och mormor nöjd om ni förstår. 

    Jag vill inte ha klänning helt enkelt. 

    Men jag undrar hur andra som tänker likadant tänker kring klädseln? 

    Jag vill inte känna mig som en extra karl brevid min man, jag vill fortfarande känna mig kvinnlig och romantisk (är kurvig med långt blont hår) men utan klänningen...   Så att bära nån slags androgyn kostym är inte aktuellt. 

    Behöver tips och ideer. Finns hur mycket sidor om klänningar som helst men försöker jag hitta motsvarighet i byxor så får jag upp jumpsuits eller strikta affärskostymer och inget av dom är intressant.

  • Svar på tråden Finns det någon som gift sig/ska gifta sig i byxor?
  • AkJ
    Äldre 29 May 13:42
    #1

    Tycker det låter fantastiskt att skippa klänningen om du inte trivs i klänning! Själv äger jag inte ens några byxor, så klänning känns rätt självklart för mig. :) Jag ahr inte kollat nu, men många av mina tjejkompisar gillar Debbenhamns (Debenham?) kostymer, just för att de är rätt kvinnliga. 


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 29 May 13:49
    #2

    Låter jättefint!

    Jag kommer ha en 60-talsklänning (över knät, enkel modell, korta ärnar) i någon färg, detta för att det är den modell av klänning jag trivs i och jag bär aldrigaldrigaldrig vitt- så det känns inte bra för mig att göra det på min sambos och min dag.

    cherideniseevents.blogspot.se/2014/01/the-bridal-jumpsuit.html

    tycker jumpsuiten längst ner är jättefin- men vet inte vilken modell du letar efter.

  • Äldre 29 May 13:51
    #3

    Jag hör inte till de som kommer gifta sig i byxor eller byxdress, men det hindrar mig inte från att komma med tips. Är du obekväm i klänning är det klart att du ska satsa på annat! Byxdress tycker jag är ett bra alternativ. Lite som att du ger intryck av att ha klänning på dig, fast med byxornas bekvämlighet.


    Ett exempel på vad jag ser som snygg byxdress:


    www.millionlooks.com/photos/galleries/2012-white-house-correspondents/Irina-Shayk-2012-white-house-correspondents.jpg


    svenskdam.se/wp-content/gallery/correspondent-dinner/irina-shayk-1.jpg

    Alltså figurnära upptill, men med vida ben. Jag tror säkert det går att få tag på varianter med kort "kjoldel" också, om du skulle föredra det. Satsa på material som spets, siden, chiffong etc.

    Det finns brudklänningstillverkare som också har alternativet byxdress:


    www.brides.com/wedding-dresses-style/temperley-2000000002460615

    Fler som satsar på sådant:


    societybride.com/stylish-trousers-and-jumpsuits-for-brides/

    Lycka till!

  • Äldre 29 May 15:44
    #4

    Jag gifte mig inte i byxor, men jag tycker definitivt att du (eller vem som helst) kan göra det om det är vad man vill och känner för :) Det skulle mest troligt vara väldigt fint :)

    Men

    Har du varit och prövat klänningar? För om du inte har det, så ta dig en tur och pröva åtminstone en eller par klänningar. Bara för känna efter. Antingen så inser du att du trots allt vill ha en klänning eller så blir du ännu mer stärkt i tanken på att inte ha någon klänning.

    Själv hade jag inte haft klänning på.. ja, jag vet inte hur många år, 15år kanske, när jag gifte mig. Ingen klänningstjej alls! Men när jag väl fick på mig brudklänningen.. ptja, då var det en helt annan sak ;)


  • Anonym (inte säker/­säker) Trådstartaren
    Äldre 29 May 17:30
    #5
    daniiel skrev 2014-05-29 15:44:50 följande:

    Jag gifte mig inte i byxor, men jag tycker definitivt att du (eller vem som helst) kan göra det om det är vad man vill och känner för :) Det skulle mest troligt vara väldigt fint :)

    Men

    Har du varit och prövat klänningar? För om du inte har det, så ta dig en tur och pröva åtminstone en eller par klänningar. Bara för känna efter. Antingen så inser du att du trots allt vill ha en klänning eller så blir du ännu mer stärkt i tanken på att inte ha någon klänning.

    Själv hade jag inte haft klänning på.. ja, jag vet inte hur många år, 15år kanske, när jag gifte mig. Ingen klänningstjej alls! Men när jag väl fick på mig brudklänningen.. ptja, då var det en helt annan sak ;)


    ja jag har varit ute och provat klänningar, jag har provat allt från enkla sommarklänningar på HM till riktiga brudklänningar hos diverse bröllopsbutiker. Ja dom sitter bra , finns många varianter och alla är jättevackra men det känns inte bra att ha klänning. 
    Även fast jag till och med kompromissar och tittar på snäva kjolar och kavajer och vippiga retroklänningar och rockabilly och allt vad det heter så hittar jag inget jag känner mig bekväm i.  
    Jag använder ju inte ens nattlinne  *skratt* 

    jag tvingade mig själv att använda en vit spetsklänning när jag tog studenten men jag bar den säkert högst 2 timmar max. Under studentfotograferingen, samlingen i aulan och utspringet och medan jag kramades och fotades med släkt o vänner. Men så fort jag kom hem så bytte jag om till ett par finbyxor och en vit tunika. Jag ser ju själv att jag är fin i klänning men nej jag vill inte gifta mig i en klänning.  Det är helt enkelt inte jag. 
  • Anonym (inte säker/­säker) Trådstartaren
    Äldre 29 May 17:33
    #6

    Tack för tipsen föressten, jag vill ha mer tips! 

    Jag vet ju inte än vad jag vill ha för typ av "byxa" så jag behöver fler tips. 

  • iso
    Äldre 29 May 20:48
    #7

    Om man vill ha en uppklädd byxa så är byxor med vida byxben väldigt fina tycker jag. Det passar dessutom de flesta kroppsformer. Sen kan jag tänka mig att det är svårt att hitta för marknaden är ju större för de mer konventionella brudklänningarna så kanske får du kika på lite specialbutiker. "Tantbutiker" brukar kunna ha sådana byxor som just lite vidare, och en hel del andra guldkorn också. man får leta lite extra bara :)

  • Anonym (inte säker/­säker) Trådstartaren
    Äldre 29 May 21:40
    #8

    googlar runt på random bilder på byxdressar och ser att det är populärt bland diverse kändisar att ha jumpsuits i olika varianter , men vart hittar jag såna som vi vanliga dödliga har råd med? 

  • Äldre 29 May 22:17
    #9

    HM har en i vitt, kanske lite väl vågad skärning? Men fin i modellen tycker jag!

    www.hm.com/se/product/25193

    Jumpsuits är väl ganska populärt just nu så kolla på KappAhl, Lindex, Zara tex!

  • Äldre 29 May 22:35
    #10

    Skulle det kanske kunna vara värt att få något snyggt uppsytt? 


    Jag tänker mig någon lite lösare sittande jumpsuit i vitt, kanske med tunna axelband och urringad rygg / halterneck med någon snygg detalj i midjan... 


    Lite James Bond-brud liksom ;) 


    Jag tror att det är något som en hobbysömmerska skulle klara av att sy, eller om du går till ett proffs så borde det gå snabbare än att sy en klänning så det borde bli lite billigare också :) 

    Googla: jumpsuit wedding så kanske du får lite idéer :) 
    Om du väljer någon med lite vidare ben så kanske din mamma och mormor ändå får tillräckliga klännings-vibbar ;) 

  • Äldre 30 May 06:35
    #11

    Jag var på bröllopsfeber i Göteborg, och på modevisningen där visade de upp denna vackra byxdress! Tycker det är ett jättefint alternativ till klänning!



    Som du ser är det från Skräddarhuset i Malmö, men jag vet tyvärr inte vilket märke det är, men det kan du ju fråga om, om det verkar intressant :) hoppas du hittar något!

  • Äldre 30 May 07:37
    #12

    Hur mycket kan du tänka dig att lägga på bröllopskläderna?


    Här är ytterligare en snygg byxdress, men den kostar säkert som en brudklänning:


    www.stephanieallin.net/collections/the-jazz-age-collection/garbo/

    Finns en matchande shrug till:


    www.stephanieallin.net/collections/the-jazz-age-collection/garbo-shrug/

  • Pernil­la S
    Äldre 30 May 07:44
    #13

    Vad fint det var med dom olika byxdressarna.
    Hade jag absolut kunnat tänka mig om jag inte var så kort och tjock.

  • Äldre 30 May 09:17
    #14

    Vi gifter oss båda i grymt snygga jeans?

  • Äldre 31 May 09:06
    #15

    Den här är ju inte kritvit, men jag tycker den var väldigt snygg ändå!
    nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/jumpsuit/rare-london-475/metallic-lace-open-back-jumpsuit-475599-2350/

    Och den här, som är vit och svart.
    nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/jumpsuit/elise-ryan-555/eye-lash-lace-jumpsuit-nelly-exclusive-555284-7401/

    En i spets kanske?
    nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/jumpsuit/sisters-point-913/goa-jumpsuit-913800-2350/

    Lite dyrare, lite mer urringad, men också fin.
    nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/jumpsuit/aq-aq-11122/sane-jumpsuit-111191-2350/

    Fler :)
    www.zalando.se/mbym-tenna-overall-jumpsuit-vitt-mb121a010-a11.html
    www.asos.com/ASOS/ASOS-Jumpsuit-With-Plunge-Back/Prod/pgeproduct.aspx&cid=7618&Rf-200=25,20,5&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Cream
    www.asos.com/ASOS/ASOS-Jumpsuit-with-Clean-Bandeau/Prod/pgeproduct.aspx&cid=7618&Rf-200=25,20,5&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=White
    www.asos.com/TFNC/TFNC-Cami-Jumpsuit-with-Sequin-Embellished-Bodice/Prod/pgeproduct.aspx&cid=7618&Rf-200=25,20,5&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Cream
    www.asos.com/ASOS/ASOS-Cropped-Lace-Jumpsuit/Prod/pgeproduct.aspx&cid=7618&Rf-200=25,20,5&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Cream
    www.asos.com/AQ-AQ/AQ-AQ-Disciple-Dungaree-Jumpsuit/Prod/pgeproduct.aspx&cid=7618&Rf-200=25,20,5&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Cream
    www.asos.com/Love/Love-Bandeau-Jumpsuit/Prod/pgeproduct.aspx&cid=7618&Rf-200=25,20,5&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Cream
    www.asos.com/Finders-Keepers/Finders-Keepers-Love-Me-Do-Jumpsuit/Prod/pgeproduct.aspx&cid=7618&Rf-200=25,20,5&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Ivory
    www.asos.com/Warehouse/Warehouse-Jumpsuit/Prod/pgeproduct.aspx&cid=7618&Rf-200=25,20,5&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=White
    www.asos.com/Mango/Mango-Tie-Waist-Jumpsuit/Prod/pgeproduct.aspx&cid=7618&Rf-200=25,20,5&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Cream
    www.asos.com/AQ-AQ/AQ-AQ-New-Klum-Jumpsuit-with-Keyhole-Detail/Prod/pgeproduct.aspx&cid=7618&Rf-200=25,20,5&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Cream
    www.asos.com/Little-Mistress-Petite/Little-Mistress-Petite-Shoulder-Detail-Jumpsuit/Prod/pgeproduct.aspx&cid=7618&Rf-200=25,20,5&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Cream
    www.asos.com/Paper-Dolls-Petite/Paper-Dolls-Petite-Jumpsuit/Prod/pgeproduct.aspx&cid=7618&Rf-200=25,20,5&sh=0&pge=1&pgesize=36&sort=-1&clr=Cream
    www.asos.com/Love/Love-Jumpsuit-With-Cross-Back/Prod/pgeproduct.aspx&cid=7618&Rf-200=25,20,5&sh=0&pge=1&pgesize=36&sort=-1&clr=Cream


  • Äldre 31 May 23:11
    #16

    Ebay:
    www.ebay.com/sch/i.html&_sop=15&_osacat=63861&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xwhite+jumpsuit+-sexy&_nkw=white+jumpsuit+-sexy&_sacat=63861

    www.ebay.com/itm/Hot-Summer-White-Off-Shoulder-Pants-Jumpsuit-sz-medium-macys-boston-proper-whbm-/251545093286&hash=item3a914184a6

    www.ebay.com/itm/OFF-SHOULDER-LONG-SLEEVE-PEASANT-BOHO-PLEATED-WIDE-LEG-CHIFFON-DRESS-JUMPSUIT-/400709104476&hash=item5d4c1fb35c

Svar på tråden Finns det någon som gift sig/ska gifta sig i byxor?