Inlägg från: Kalejdoskop |Visa alla inlägg
  • Kalejdoskop

    utomhus!

    Vi ska också gifta oss borgerligt utomhus :) det blir i min pappas föräldragård uppe i norrland, gamla hus och en ladugård precis bredvid och sjöutsikt. Har alltid drömt om ett utomhusbröllop, och då varken jag eller min fästman är troende så var det helt klart det rätta valet för oss!

    Det enda jag oroar mig för är vädret såklart, vi gifter oss på fruntimmersveckan som tydligt ska vara en välkänd regnperiod under svensk sommar... så typiskt! Men vi har en plan B, och blir det regn så blir det regn, inte mycket att göra :)

    Vi ska iallafall enligt plan A ha en slags båge byggd av trästammar, med vitt böljande tyg fastknutet runtom, som vätter mot sjön. Festen blir i en gammal bygdegård 1,5 mil därifrån, känns bra det med! Vad är det för tips du är ute efter? All planering är satt, bara två månader kvar, så jag kan nog bidra med något mer om du har funderingar :) Var ska ni gifta er?

  • Kalejdoskop
    Geliicaw skrev 2014-05-28 21:09:58 följande:

    låter ju super mysigt med bröllop i norrland! lycka till nära nu ju.!

    svärföräldrar har en stuga ute på kusten och vi har tänkt hyra partytält och ställa upp där som fest, å sen hålla vigslen vid havet .. å hålla alla tummr å tår att de inte regnar  men kan kanske ställer upp ett litet tak över oss ifall vädret serut därefter..  vad har ni tänkt för mat? vi tänkte nog bara liten enkel buffe å plockmat :)


    Tack! :) ja, det börjar bli nervöst!

    Vi ska ha tjälknöl, potatisgratäng och rödvinssås, västerbottenpaj till förrätt och så tårta till efterrätt :) så rätt enkelt med!
Svar på tråden utomhus!