• Äldre 19 May 13:07
    8589 visningar
    10 svar
    10
    8589

    Måste man ha vigselring?

    Använder aldrig ringar och nu började vi disskutera vigselring, jag har redan gjort mitt val MEN spännande i alla fall att se vad alla andra tänker.


    Juli 2016
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Måste man ha vigselring?
  • Himla
    Äldre 19 May 13:23
    #1

    Folk gör som de vill men för mig är det viktigt med en ring. Kan dock tänka mig att om jag fått/valt en bred och speciell ring vid förlovningen att skippa en ny ring och bara skriva in datumet.

  • Alylly­ra
    Äldre 19 May 13:28
    #2

    Använde heller aldrig ringar förut, så det var väldigt nytt och obekvämt med förlovningsringen... Den satt bra och var rundad och "mjuk", men det tog ändå lååång tid innan jag vande mig vid att ha ring.

    Vi bytte sedan ut våra förlovningsringar vid vigseln och min vigselring är mycket smäckrare och bekvämare att bära. Nästan så att jag inte känner den längre. Det känns bara när den inte sitter på, om man säger så. Så jag är väldigt nöjd över att jag trots allt valde att ha ring, även om det var en lång invänjningsperiod. Nu skulle jag inte kunna tänka mig att vara utan

  • Äldre 19 May 14:16
    #3

    alla får ju göra som de vill. själv tycker jag det är viktigt, sen om man "omvandlar" förlovningsringen till vigselring, eller bara köper vigselringen (hoppar över förlovningsring) spelar ingen roll. har funderat på första alternativet några ggr, ur platssynpunkt (har i princip tagit upp all "snygg" plats på fingret redan) men även gällande kostnad. 

    nu är jag inne på en smal alliansring.. men har ändå tanken på om man bara skulle sätta in stenar i förlovningsringen... blir ju typ 4000billigare.. och det spelar ingen roll för mig vad jag gör egentligen, huvudsaken manhar en stycke ring som visar att "jag är upptagen". 

    haha, kom att tänka på en rolig grej vi diskuterade jag och min karl när vi skulle förlova oss, han HATAR tatueringar, det har varit tufft de få ggr jag tatuerat mig. Dessutom har han svårt för smycken, och då speciellt på händerna. så då när vi skulle diskutera vilka sorts ringar vi skulle ha, material, sten eller inte etc. så kläcker han ur sig: "kan vi inte tatuera in ringarna?" O.O när jag väl hade plockat upp hakan och öronen så förklarade jag stilla att - visst jag gillar tatueringar, men ALDIG I H-VETET att jag tatuerar in förlovnings/vigselring. haha

    rätt så komiskt.. :P

  • Plätti­s
    Äldre 19 May 15:16
    #4

    Jag är en smyckesmänniska! Det är snudd på så att jag inte går ut om jag inte har på mig hela munderingen med örhängen, halsband och ringar :P 

    Min förlovningsring har jag bara tagit av mig ett fåtal gånger sedan vi förlovade oss, särskilt när jag tränar. Att inte ha någon vigselring skulle göra att jag kände mig naken, så för mig är det ett måste. Vad alla andra gör är upp till dem! 


    filibustern skrev 2014-05-19 14:16:25 följande:

    haha, kom att tänka på en rolig grej vi diskuterade jag och min karl när vi skulle förlova oss, han HATAR tatueringar, det har varit tufft de få ggr jag tatuerat mig. Dessutom har han svårt för smycken, och då speciellt på händerna. så då när vi skulle diskutera vilka sorts ringar vi skulle ha, material, sten eller inte etc. så kläcker han ur sig: "kan vi inte tatuera in ringarna?" O.O när jag väl hade plockat upp hakan och öronen så förklarade jag stilla att - visst jag gillar tatueringar, men ALDIG I H-VETET att jag tatuerar in förlovnings/vigselring. haha

    rätt så komiskt.. :P


    Jag tycker det är vågat att tatuera in vigselringen. För även om äktenskapet inte varar för evigt så kommer tatueringen DEFINITIVT att göra det!

    Själv skulle jag inte göra det. Mina tatueringar gör jag för min egen skull, så jag kommer aldrig att tatuera in vigselring eller min sambos namn. Även om jag älskar honom mer än allt annat i världen. Han har lovat att inte tatuera in mig i sin egen hud heller ;)
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 19 May 16:30
    #5

    [quote=4383744][quote-nick]Plättis skrev 2014-05-19 15:16:48 följande:[/quote-nick]

    Jag är en smyckesmänniska! Det är snudd på så att jag inte går ut om jag inte har på mig hela munderingen med örhängen, halsband och ringar :P 

    Min förlovningsring har jag bara tagit av mig ett fåtal gånger sedan vi förlovade oss, särskilt när jag tränar. Att inte ha någon vigselring skulle göra att jag kände mig naken, så för mig är det ett måste. Vad alla andra gör är upp till dem! 

    Jag tycker det är vågat att tatuera in vigselringen. För även om äktenskapet inte varar för evigt så kommer tatueringen DEFINITIVT att göra det!

    Själv skulle jag inte göra det. Mina tatueringar gör jag för min egen skull, så jag kommer aldrig att tatuera in vigselring eller min sambos namn. Även om jag älskar honom mer än allt annat i världen. Han har lovat att inte tatuera in mig i sin egen hud

    jag tar av mig ringen när ja måste, vid träning (kampsport, ev. annan träning har jag på mig den) och då ja jobbar. Annars har jag alltid på mig den.

    Jo men precis! Han hatar tatueringar, men kunde tänka sig tatuera in förlovningsringen??! Haha. Ja vet syrran har typ tatuerat in sin makes namn, men bara första bokstaven, och den är snyggt gömd. Dessutom är den bara en pyttisdel i en större tatueeing med deras barns namn. Så det tycker jag är väl ok

  • Äldre 19 May 17:09
    #6
    Plättis skrev 2014-05-19 15:16:48 följande:

     


    Själv skulle jag inte göra det. Mina tatueringar gör jag för min egen skull, så jag kommer aldrig att tatuera in vigselring eller min sambos namn. Även om jag älskar honom mer än allt annat i världen. Han har lovat att inte tatuera in mig i sin egen hud heller ;)
    Skulle heller aldrig kunna få för mig att tatuera in min blivandes namn. Tycker precis som Plättis att mina tatueringar är för min egen skull. Jag har mina barns namn tatuerade och sambon har sina barns namn. Men ingen av oss skulle få för sig att tatuera in den andres namn någonstans.

    Vad det gäller vigselring så är det inget måste, jag kommer att ha en men sambon kommer bara att komplettera sin förlovningsring med datumet för vår vigsel. 
  • Äldre 19 May 18:09
    #7

    När det gäller vigsel i kyrkan är det ett måste att det finns en ring - men sen vad det är för ring och vad den egentligen är till för är ju upp till var och en.  Själv har jag svårt för folk som inte bär sina vigselringar alls efter bröllopet, och det är en personlig åsikt. 

    Något jag inte kan begripa är varför såå många tjejer gråter sig blå efter en svinsketamegajättedyr ring och världen går under om man inte får just DEN specifika ringen - sen får hon den vid vigseln och tre timmar senare åker ringen av och sätts in i ett smyckeskrin i ett kassaskåp och tas fram o putsas på nån gång ibland och bärs kanske en kvart om året på nån tillställning.

    alltså varför? 

    Vill man inte visa sin vigselring eller vad är grejen?  Varför ska man ha en ring man inte kan använda?  Eller rätt formulerat - varför vill man ha en ring man inte kan bära? 

    Är man ingen ringmänniska skaffa en billig enkel ring för en tusenlapp och sätt i kedja runt halsen eller som kan damma igen i byrålådan utan att det gör något.  Men att köpa en ring för sina besparingar och sen aldrig mer bära den känns oerhört dumt och totalt ogenomtänkt.  Lägg pengarna på något du har nytta av istället. 

    Jag älskar mina ringar och tar oerhört sällan av mig dom, jag är gift och för mig känns det viktigt att visa. Mina vigselringar är det viktigaste smycket jag äger. Andra smycken kan ligga i åratal i smyckeskrinet men ringarna bär jag alltid. 

  • Äldre 19 May 19:53
    #8
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-19 18:09:02 följande:

    När det gäller vigsel i kyrkan är det ett måste att det finns en ring - men sen vad det är för ring och vad den egentligen är till för är ju upp till var och en.  Själv har jag svårt för folk som inte bär sina vigselringar alls efter bröllopet, och det är en personlig åsikt. 

    Något jag inte kan begripa är varför såå många tjejer gråter sig blå efter en svinsketamegajättedyr ring och världen går under om man inte får just DEN specifika ringen - sen får hon den vid vigseln och tre timmar senare åker ringen av och sätts in i ett smyckeskrin i ett kassaskåp och tas fram o putsas på nån gång ibland och bärs kanske en kvart om året på nån tillställning.

    alltså varför? 

    Vill man inte visa sin vigselring eller vad är grejen?  Varför ska man ha en ring man inte kan använda?  Eller rätt formulerat - varför vill man ha en ring man inte kan bära? 

    Är man ingen ringmänniska skaffa en billig enkel ring för en tusenlapp och sätt i kedja runt halsen eller som kan damma igen i byrålådan utan att det gör något.  Men att köpa en ring för sina besparingar och sen aldrig mer bära den känns oerhört dumt och totalt ogenomtänkt.  Lägg pengarna på något du har nytta av istället. 

    Jag älskar mina ringar och tar oerhört sällan av mig dom, jag är gift och för mig känns det viktigt att visa. Mina vigselringar är det viktigaste smycket jag äger. Andra smycken kan ligga i åratal i smyckeskrinet men ringarna bär jag alltid. 


    hear hear! 

    jag är glad att min karl stod på sig och köpte det "billigaste" som fanns. (titanring med guldinlägg) för om vi hade gått på min bana och köpt en vanlig tunn standard guldring (som i sig inte är något fel i.. :P) så hade jag ju aldrig kunnat ha den på mig när jag t.ex är i trädgården eller annat. misshandlar min ring rätt så mycket, men det syns inte!
  • Alylly­ra
    Äldre 22 May 14:14
    #9
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-19 18:09:02 följande:

    När det gäller vigsel i kyrkan är det ett måste att det finns en ring - men sen vad det är för ring och vad den egentligen är till för är ju upp till var och en.  


    Just ja, där har du en poäng, man måste ju faktiskt växla ringar i den kyrkliga ceremonin. Sen om man använder dem efteråt är ju en annan femma :)
  • Äldre 23 May 11:09
    #10

    KUL att ni orkat skriva in era åsikter!

    Som ni alla säger, alla väljer själva hur de gör! Helt en personlig grej.

    Vi kommer att köra borgerligt så på det sättet behövs inga ringar OCH sedan sätter vi pengarna på bröllopsresan i stället!
    Vår kärlek vet vi om och alla de som känner oss så på det sättet behövs ingen ring som bevisar att jag är "upptagen" :)


    Juli 2016
Svar på tråden Måste man ha vigselring?