• vallmoo

Vilken klänning?

www.dinobridals.com/discount-store-discount-strapless-sweetheart-neckline-with-ribbon-floor-length-wedding-dress-p-614161.html

www.dinobridals.com/discount-store-cheap-chiffon-sweetheart-ruched-beaded-aline-wedding-dress-p-257052.html

www.dinobridals.com/discount-store-cheap-chiffon-sweetheart-ruched-ball-gown-beach-wedding-dress-p-257170.html

Jag funderar på att välja mellan dessa brudklänningar. Det skulle vara kul att veta vad ni andra tycker är finast trots att det förstås inte är avgörande. Jag undrar också om jag ska ha underkjol?

• Svar på tråden Vilken klänning?
  • daniiel

Det är tre verkligt fina klänningar, men dom skiljer sig ju en del. Dragkedja/snörning, taft och chiffong. 

Hm. Men min röst faller nog på tredje klänningen faktiskt :)

Och beroende på hur du vill att klänningen ska se ut, vilken vidd du vill ha på kjolen osv, så tror jag nog att en underkjol kan vara en bra idé :) En i tyll utan ringar, alternativt med en ring.

• vallmoo

Tack Daniiel! Ja de är olika, jag tycker att de är fina alla 3 på sitt sätt. Dock kommer jag be om snörning vilken det än blir.

• Caisa

Jag gillar kjolen på 2an mest, men inte skärningen över bysten och gillar själv inte snörning. Tycker skärningen och överdelen är snyggast på 1an, men helheten gillar jag nog bäst på trean! Lycka till med ditt val! :)

7 juni 2014
  • daniiel
    vallmoo skrev 2014-05-06 16:35:16 följande:

Tack Daniiel! Ja de är olika, jag tycker att de är fina alla 3 på sitt sätt. Dock kommer jag be om snörning vilken det än blir.

Absolut, det är tre väldigt fina klänningar, så oavsett vilken du väljer (om det blir någon av dessa) så har du valt en fin klänning! Och med snörning så lär ju även passformen bli bra :)

Något att tänka på är ju att alla tre verkar ha pärlor/paljetter i midjan och det är inte alltid att det blir supersnyggt. Ett alternativ kan ju vara att beställa klänningen utan det och sedan köpa ett separat band till midjan på tex ebay eller etsy (där finns många fina!), så du vet att du får ett band i midjan som du verkligen tycker är snyggt!
  • Maj12

Jag tycker 1:an är jättefin!

Men jag måste erkänna att jag lägger in mina egna tankar på när jag letar klänningar för jag gillar inte när "livet" är så långt på (överdelen) klänningen. Tycker personligen att det inte alltid ser så snyggt ut om man inte har smal eller har tydliga höfter.

Jag har nu sytt om min bröllopsklänning själv för den va för lång i själva livet och tycker det är snyggare på mig när det slutar under bysten.

• vallmoo

Kul att läsa vad ni tycker! Jag vill ha snörning för att ha möjlighet att få den att sitta åt rätt på rätt ställe.:)

Svar på tråden Vilken klänning?