• fkidron

    Tandblekning?

    Jag har friska tänder och sköter tandborstning och tandtråd flitigt, har aldrig haft hål osv osv. Men jag är lika flitig rödvin- och kaffedrickare så ibland på fotografier kan jag tycka att tänderna skiftar svagt i gult, och det är så extremt oattraktivt enligt mig själv. Det är någonting som jag bestämde mig för att ta itu med såhär innan bröllopet!

    Nu till frågan;
    Jag har köpt en sådan där iWhite hemblekningskit på apoteket och nu vet jag inte när jag ska börja kuren, ska jag börja redan nu så det hinner återställa sig ifall det inte blir bra? Eller spara den och göra bara några veckor innan? Använda upp hälften av skenorna nu och resten strax innan bröllopet? Jag gifter mig den 17 juli. Någon som har några erfarenheter av produkten? 

    Andra tips om tandkrämer eller huskurer som ni upplevt gett resultat mottages med glädje även dom!

  • Svar på tråden Tandblekning?
  • fkidron

    filibustern
    Gurkmeja, really?? Missfärgar inte det tänderna? Där jag bor använder vi det mycket  i soppor osv och jag tycker det direkt blir gula fläckar av den iaf i porslin och träslevar och sånt! Har ju så jättestarka gula pigment eller? Hur funkar det för dig?

  • filibustern
    fkidron skrev 2014-06-03 14:31:05 följande:

    filibustern
    Gurkmeja, really?? Missfärgar inte det tänderna? Där jag bor använder vi det mycket  i soppor osv och jag tycker det direkt blir gula fläckar av den iaf i porslin och träslevar och sånt! Har ju så jättestarka gula pigment eller? Hur funkar det för dig?


    nope. man kan ju tro det men icket! men man får ju tvätta handfatet efter varje gång, annars blir det fläckar ja. :P tja.. alltså. jag kan ana en förbättring :) och tänderna blir mycket lenare än med tandkrämen jag använder. är ingen nyhet att använda gurkmeja, en del kör t.o.m en blandning av gurkmeja, havssalt och senapsolja. Kanel ska också vara bra att borsta tänderna med (inte i blekningssyfte dock) då det är bakteriedödande typ. 

    men beware! gurkmeja tastes like S**t!
  • Chicita
    fkidron skrev 2014-06-03 14:26:43 följande:

    Chicita
    En av anledningarna att jag ville prova just iwhite är att jag har läst att det inte blir sådana extrema förändringar. Jag vill liksom inte att tänderna ska bli kritvita, bara någon nyans vitare. Hur snabbt tyckte du att det försvann? inom ett par dagar, veckor, månader? Sugrörsmetoden är ju genial, att jag inte tänkte på det själv!! Tack för tipset!


    Inte säker på om jag förstår vad du menar med försvann...


    Men om du menar hur snabbt blekningseffekten återgick till det gula så är det svårt att säga. Det är ju inget som händer över dagen liksom. Men jag tror att det står i instruktionerna att dom tycker att man ska fräscha upp blekningen någon gång i månaden om man vill hålla effekten vid liv så att säga

  • fkidron

    Ja försvann kanske inte var rätt ordval... Återkom, snarare, missfärgningarna alltså. En gång i månaden tycker jag låter ganska mycket.. Jag väntar nog tlls det är ett par veckor kvar innan jag provar. Tack för svaret

  • Kalejdoskop

    Jag har nu provat Iwhite, fem gånger i 20 minuter. Blev några nyanser ljusare, men jag ska köra en omgång till när det är en månad kvar, dvs om tre veckor, så borde det bli som jag vill ha det till bröllopet :) det var dock kväljningsvarning på detta, tur det inte är så ofta man måste genomlida det! :P

  • tiffanylv

    Jag blekte nyligen mina tänder med tandblekning från Beconfident (deras hemsida här: www.beconfident.se ) och blev sååå nöjd med resultatet! Det gjorde inte alls ont och skadade inte emaljen då deras produkter är helt peroxid fria. Dessutom kom paketet hem dagen efter jag hade beställt och tänderna blev så där naturligt vita och fina som jag ville ha dom. Jätte nöjd! Jag beställde deras startkit här: www.beconfident.se/xxl-med-tandblekningspenna

    Hoppas detta hjälper er! Kram  :)

  • MariaLaunder87

    Hej på er!


    Jag har testat tandblekningen från confidentsmile och jag måste säga att resultatet ändå var över mina förväntningar. Det är ju svindyrt att bleka tänderna på en riktig klinik och som småbarnsförälder får man hålla igen lite på sådana utgifter...men detta gav ett bra resultat och är ju riktigt billigt! Sen om det håller länge eller inte får jag se. Jag ser att de andra kommentarerna också har länkat dit men jag slänger in en länk jag med: confidentsmile.nu/produkt/startkit-tandblekning/

    Mvh Maria


  • Meddelande borttaget
  • makeupfordummies

    Heeeej! vill också ha tips! hittade denna hemsida här med massa topplistor och tester, undrar om någon har provat någon av deras tandblekning som man kan göra hemma?

    Alla tips mottages!

  • makeupfordummies
    MariaLaunder87 skrev 2016-06-23 14:18:51 följande:

    Hej på er!


    Jag har testat tandblekningen från confidentsmile och jag måste säga att resultatet ändå var över mina förväntningar. Det är ju svindyrt att bleka tänderna på en riktig klinik och som småbarnsförälder får man hålla igen lite på sådana utgifter...men detta gav ett bra resultat och är ju riktigt billigt! Sen om det håller länge eller inte får jag se. Jag ser att de andra kommentarerna också har länkat dit men jag slänger in en länk jag med: confidentsmile.nu/produkt/startkit-tandblekning/

    Mvh Maria


    Har också hört talas om den, tack för tipset! ingen som provat någon av dessa? Mvh
Svar på tråden Tandblekning?