• Melindrha

Köpa klänning online?

Hej!

Jag behöver lite råd och tips. Vi har valt att ha ett lite bröllop med liten budget men vill ändå ha en riktig klänning om ni förstår hur jag menar.
    Jag har varit och kollat i butik men tycker inte det är värt mellan 6-12000 kronor för en klänning jag ska använda en dag.

Så valde att kolla på nätet och insåg att priset går ju inte att jämföra.

Någon som beställt och kan ge lite åsikter och tips?

• Svar på tråden Köpa klänning online?
  • iso

Jag har bestältt från Etsy. Den är välsydd och hade jag inte gett lite för stora mått (pgs sömsmån för justeringar) så hade den suttit bra från början. De var bra att ha att göra med och det finns hur mkt som helst att välja på samtidigt som prislappen blir begränsad. som jag skrev i en annan tråd precis la jag 1500 (för klänning och frakt från kina). sen tillkommer lite skrädderikostnader för finjustering men det hade jag nog klarat själv hemma egentligen. tänk på att välja en modell som du känner dig ganska säker på kan passa. 

den klänningen jag ville ha från början kostade 20 000 kr. nu kommer jag undan med ca 2 500.

beroende på vad du vill ha för typ av klänning finns det även väldigt fina på Zetterberg www.zetterbergcouture.se/webshop/ som är av mer begränsad kostnad om du ändå vill köpa i sverige. deras couturesortiment har min drömklänning men det finns gränser för allt. :)

• Melindrha

Jag har kollat på aliwexpress, jjhouse och jarete. Finns för mycket fint har jag insett :)
    Dock har jag lite krav, det måste vara korsett modell. i en stor modell. Var helt säker på att jag inte ville ha det innan jag åkte och provade.  :)
    Gärna med stort släp och absolut inget organza för det är ett hemskt material enligt mig :)

• daniiel

Att priserna är så pass mkt lägre på sådana sidor är ju för att det är sk. kinaklänningar, alltså kopior. Det finns en del sidor som är mer välanvända och som brukar leverara fina klänningar, tex landybridal.co, dinobridals.com och jenjenhouse.com

Kika på sk. ball gown klänningar och kom ihåg att du kan på en sådan klänning välja snörning även om det är dragkedja och du kan få släpet längre ifall du tycker att det är för kort. Till Dino och Landy kan man också skicka in bilder på klänningar, som inte finns på deras hemsidor, och få en kopia uppsydd.

Svar på tråden Köpa klänning online?