• Camilla87

Vet inte vem som ska vara toastmaster/Madame

Hej! Jag och min sambo ska beställa våra inbjudningskort på måndag då vi vill skicka ut dem senast i början av juni. Vi gifter oss i början av september. Men vi har inte kommit fram till vem/vilka som kan vara toastmasters. Hur ska vi göra? Kan vi ange typ brudens mor som kontaktperson men sen fråga någon? Eller blir det konstigt?

Känns svårt....

• Svar på tråden Vet inte vem som ska vara toastmaster/Madame
  • Trattkantarellen

Vi ska inte ha något allt för avancerat bröllop, så vi kommer göra så att gästerna får anmäla om dom kommer el ej till mig, samt att tärna/marskalk kommer vara toastmadame/toastmaster och ta emot anmälningar för tal/spex etc.
    Allt det kommer vi skriva i inbjudan.

• SarahGustav

Hej!

Då känns det nog lättare att ni anger er själva som kontaktpersoner/tar emot anmälningar, och sen om ni kanske har en hemsida, så kan ni ju skriva där att ni hänvisar från och med nu till era toastmasters :)

• Chicita

Kontaktperson och toastmaster/madame behöver ju inte alls vara samma person/er.

Vill ni ha en kontaktperson och ni har någon som är ok med att vara det redan nu så kan ni ju ange den som just kontaktperson, och så kan ni hänvisa till eventuell bröllopshemsida för mer info som kommer dyka upp längre fram.

• Tobna

Vi gör så att vi själva tar emot OSA, kändes lättast eftersom vi vill ha koll på gästlistan. På vår bröllopssida har vi sedan hänvisat till "värdarna" som är min bästa vännina och fästmannens bästa vän. De kommer att vara tärna/bestman, toastmadme/master (ta emot anmälningar för tal, spex) och kontaktpersoner för övriga frågor såsom önskelista, övernattning etc.

• Kalejdoskop

Vet inte om vi är lite otraditionella, men vi har två toastmasters, då toast madame backade ur pga scenskräck. Min storebror och bestman har numera uppdraget, och det tror jag blir kanon :) Något värdpar har vi inte (förutom inofficiellt mina föräldrar, då vigseln hålls där de bor), så folk o.s.a:r till oss, vilket jag tycker känns skönt, så är man alltid uppdaterad om vilka som kommer, och kan förbereda vissa saker som placeringskort och annat i förväg. 

• Vichy

Ett kompis par hade 4 toastmasters/toastmadme på festen! Funkade svinbra, det blev inte för mycket för någon av dom och de hade bra koll!

Svar på tråden Vet inte vem som ska vara toastmaster/Madame