• Äldre 1 May 17:37
    3892 visningar
    15 svar
    15
    3892

    Ändrade planer? I smyg ist?

    Jag och min fästman har planerat att vi ska gifta oss kyrkligt den 6 september i år. Vi har gjort en budget och påbörjat lite inköp. Men nu i veckan började vi fundera på om vi ska strunta i allt det och gifta oss i smyg snart ist. Jag vill inget hellre än att gifta mig md honom så varför vänta? Det blir ju en del fördelar såsom insparade pengar, slippa all oro om budgeten liksom. Även slippa kommentarer utifrån om varför dom inte blev bjudna till bröllopet, då vi tänkte nu isf att det bara ska vara vi två. Frågan är ju att kommer man att ångra sig om man byter från ett mindre kyrkligt bröllop med närmaste familj och vänner till att göra det i smyg ensamma? Är det nån här som gjort samma sak eller har funderingar kring det? Hur gjorde ni som har gjort det?

  • Svar på tråden Ändrade planer? I smyg ist?
  • Äldre 1 May 17:55
    #1

    Tanken är också isf att bjuda in dom närmaste på nåt slags mindre firande lite senare, bjuda på tårta t.ex.

  • Äldre 4 May 17:07
    #9

    Nu har vi funderat fram och tillbaka och det lutar åt att vi ska gifta oss borgerligt med en varsin bästa vän som vittnen, sen åka iväg på en romantisk weekend direkt efter. Vi har diskuterat och det är ju ändå vi som ska gifta oss för VÅR skull. Som sambon säger det är VÅR dag och VI bestämmer oavsett vad nån annan kommer att säga. Blir nån sur eller så får vi förklara det sen, kan dom inte ta det så är det så. Vi skulle inte bli många på bröllopet från början, 30 med oss inräknat varav nästan hälften är barn som inte bryr sig. Självklart hoppas vi att våra familjer blir glada för vår skull!

  • Äldre 7 May 12:06
    #10

    Onsdag 21 maj ska vi gifta oss! Det blir kyrkligt, vi var och träffade prästen idag angående september men det gick bra att ta det om två veckor ist. :) Ska bli så spännande och jag ser fram emot det oerhört mycket, att äntligen bli hans fru! <3

  • Äldre 23 May 22:03
    #12

    Nu är vi gifta sen i torsdags förmiddag! :D Allt blev hur bra som helst och vi ångrar ingenting! ?

    Vi valde att ha med mina föräldrar och hans mamma i kyrkan. Sen åkte vi upp till mina föräldrars stuga för att bli fotograferade och efter det åt vi lite lättare lunch med det lilla sällskapet. :) Vädret kunde knappt ha varit bättre heller. Supernöjda med andra ord!

Svar på tråden Ändrade planer? I smyg ist?