• Äldre 30 Apr 14:24
    2243 visningar
    9 svar
    9
    2243

    Årets plåga!

    Jag tror jag har hittat den med lite hjälp av P3! Årets sommarplåga alltså :D





    Vad tror ni? Han har ju gjort en liknande hit förut så jag tror att denna blir Sommarplågan 2014 :D

  • Svar på tråden Årets plåga!
  • Plätti­s
    Äldre 30 Apr 14:47
    #1

    Jag är tveksam. Den har inte samma dragkraft som Om sanningen ska fram och Sambofet. Inte samma allsångsfaktor. Ett tappert försök, men det räcker inte hela vägen! 

    Fast jag har haft fel förr :)


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 30 Apr 17:20
    #2

    Den var både dålig och väldigt jobbig, så det lär ju bli en sommarplåga. Urk!


  • Äldre 30 Apr 17:41
    #3

    Inte min typ av musik, men den kommer bli en sommarplåga, lätt.. Catchy refräng och rätt bra gung i låten!

  • Äldre 1 May 14:23
    #4

    Aldrig hört och sommarplågor brukar oftast vara bra. Den här är inte bra nånstans. Det saknas fart och en refräng som gör att man blir glad. "Ingen sommar utan reggae" är en bra sommarplåga.

  • Äldre 1 May 15:00
    #5
    TheD skrev 2014-05-01 14:23:35 följande:

    Aldrig hört och sommarplågor brukar oftast vara bra. Den här är inte bra nånstans. Det saknas fart och en refräng som gör att man blir glad. "Ingen sommar utan reggae" är en bra sommarplåga.


    Nej, sommarplågor är ju aldrig bra! Därav "plågor" ju! ;)
  • Äldre 1 May 18:39
    #6

    Nja inte riktigt. Plåga av att den spelas hela tiden men bra kan den vara och det finns år som det inte alls har varit någon utpekad sommarplåga alls. Men de flesta har varit bra för det ska vara en bra låt som spelas 10000000 gånger/dygn ;)

  • Plätti­s
    Äldre 1 May 22:04
    #7
    daniiel skrev 2014-05-01 15:00:31 följande:
    Nej, sommarplågor är ju aldrig bra! Därav "plågor" ju! ;)
    Jag brukar älska sommarplågorna ;) Sjunga och dansa runt i lägenheten som om livet hängde på det. Om sanningen ska fram är fortfarande en av mina topplåtar, fast resten av mänskligheten verkar kräkas när de hör den :P 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 2 May 12:11
    #8

    Nej, för mig betyder sommarplåga just att det är en plåga! Jag kan inte komma på någon sådan som jag tycker är bra.


  • Anonym (Fille­A)
    Äldre 12 May 16:46
    #9

    Jag tror att den blir en sommarplåga :D Men så dålig är den ju inte, man blir ju glad och på lite dansigt humör iallafall! Det är det inte alla låtar som gör. Men när alla radiostationer kommer att spela sönder denna så kommer man nog att störa sig rejält på den efter ett tag :P

Svar på tråden Årets plåga!