• Norrskensflamman

Superenkelt bröllop. Klänningstips?

Så var det dags igen...
    Den här gången hoppas jag på tredje gången gillt.
    Det är enkelt, enkelt, enkelt som gäller.
    Litet bröllop, vet inte ens om släkten ska få vara med. Mina två barn vill nog närvara dock.
    Kyrka ja.
    Jag är ju 45 år så jag vet inte om jag ska ha vitt igen eller om jag ska satsa på blå eller något lite mönstrat. Är dock ändå lite sugen på vit spetsklänning. Jag är 166 lång och 64 kg tung, är inte jättebystig direkt, har midja och är lite bredare över rumpan än upptill. Vill inte visa alltför mycket av benen då jag tycker att jag har bulliga knän och runda lår, men jag gillar högklackat, så en kortare klänning KAN funka, tillsammans med strumpbyxor som stramar åt och lyfter ;)
    Bröllopet blir slutet nu i maj eller juni, så det är lite bråttom !
    Jag har inte tänkt lägga ner så mycket pengar på klänningen, då det är så litet bröllop. Min sambo vet inte ens om han ska ha kostym... Faktiskt så kan jag tänka mig en schysst klänning från Ellos eller Haléns om de är i ett bra tyg med snyggt fall. Alltså inte trikå. Min smärtgräns går väl kring 2000 kr.
    Jag passar i starka, kalla färger, så vitt funkar, även turkos, kornblå, blågröna färger, cerice osv.
    Välkomna att ösa på med  förslag och tips! Ser fram emot många länkar

• Svar på tråden Superenkelt bröllop. Klänningstips?
  • Nyfiken gul , nu fru

snygg klänning! 

jag skulle välja dom vita skorna du la ut tidigare och med den vita bukett du tänkt dig så blir det jättesnyggt! 

(var hittade du klänningen föressten? ) 

• Norrskensflamman

Tack snälla ni! Jo, jag håller just nu på att jaga vita pumps, liknande de på bilden. Inte alls lätt kan jag säga...
    Och så tänker jag mig rund, vit, bullig liten bukett.
    Vitt pärlhalsband, armband och örhängen.
    Blivande maken kommer ha vanlig svart kostym med vit skjorta och mörkblå slips. Det kommer bli kanon tror jag

Klänningen kommer från en lokal butik som inte tillhör någon kedja. Hon säljer Mac Scott (som min klänning), Fransa, Mingel, b.Young (den petrolgröna som jag funderade på) och lite sånt. Inte stans billigaste butik direkt, men fina grejer kan man hitta där. Min klänning kostade 1300 kr, men jag behöver inte betala sömmerskan för att hon syr in den baktill vid blixtlåset vid rumpan.
    Känner att det är helt okej, för denna klänning är mycket användbar och jag kommer kunna ha den vi många fler tillfällen! 

Halénsklänningen var också fin, jag beställde hem den, men en helt annan kvalitet och inte lika fint snitt på den, t ex ringningen och ärmarna. Färgen var lite för blaskig för mig. MEN, jag behåller den ändå som en skön sommarklänning! När jag fått lite färg i sommar så kommer den funka :)

• Norrskensflamman

www.zalando.se/even-odd-klassiska-pumps-vitt-ev411b033-a11.html

Hittade dessa och har beställt, i två storlekar. Hoppas någon av dem passar och att inte tån är alltför spetsig...
    Såg även en jättesöt pumsp som var spetsklädd (vit) och en liten rosett på tån. Men de var lite dyrare och från Light in the box, vilket innebär att man förmodligen får räkna med tull och moms och hela tjofadderittan. Zalando verkar ju bekvämt för det är snabb och gratis frakt och gratis retur.

• Norrskensflamman

Köpte blå slips o näsduk till kavajen åt sambon idag. Coursage är inte hans grej liksom. Han får välja själv om han ska ha den eller ej, men slipsen fick iaf godkänt Buketten är beställd också. Kommer bli superfint alltihop om än mycket enkelt.

• daniiel

Vad roligt att höra :) Skönt att slipsen fick godkänt! Hehe kommer ihåg när vi gifte oss jag först visade maken den rosa västen och kravatten som jag ville att han skulle ha. Jag hade förväntat mig ett rungande "NEJ!", men han köpte hela idén och tyckte själv det blev fint :) Vad blir det för bukett då?

Svar på tråden Superenkelt bröllop. Klänningstips?