• Äldre 27 Mar 06:51
    9897 visningar
    45 svar
    45
    9897

    Vilken klänning?

    Vi ska på 30-års fest och jag behöver något att ha på mig. Att hitta något jag tycker om i rätt storlek, prisklass osv, det är ju allt annat än enkelt. Nu har jag dock lyckats hitta dessa sex klänningar. Ja, två av dom är likadana, bara i olika färger.

    Till klänningen kommer jag ha svarta strumpbyxor och ifall det blir en ärmlös, så kommer jag ha en svart kofta/bolero. Skor ska jag också ha till och det blir ett par svarta högklackade kängor/stövletter.

    Här kommer då klänningarna.



    Nå, vad säger ni?


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klänning?
  • Äldre 27 Mar 17:45
    #31

    Jag kan inte bestämma mig... jag blir så velig. Jag kommer sluta upp utan klänning :P


  • Maj12
    Äldre 27 Mar 23:08
    #32
  • Maj12
    Äldre 27 Mar 23:14
    #33

    Tydligen är jag trög :) för nu såg jag att du inte ville visa ryggen på grund av ditt ärr. Och alla dessa klänningar jag har lagt upp visar du ju ryggen på (allafall halva).

    Sitter ärret högt upp?

  • Äldre 28 Mar 06:44
    #34

    Ärret sitter typ mitt på ryggen mellan skuldrorna. Jag har aldrig bar rygg därav. Tack ändå Chicita, det är väldigt snällt av dig! :) Jag är väldigt förtjust i mint&berrys klänningar och den blåa du länkade till var supersnygg, helt i min smak! Trots att den är lite väl låg i ryggen. Jag har sneglat lite på den här www.zalando.se/mint-berry-skjortklaenning-blatt-m3221c0ao-k11.html och tycker den är väldigt fin. Jag blir dock lite snål och tänker att jag lika gärna kan ta klänning nr.6 i TS då, för den är som en kombination av dom två mint&berry klänningarna nästan :P

    Men ska dra en runda på stan idag och hålla tummarna en sista gång! 


  • Maj12
    Äldre 28 Mar 07:50
    #35

    [quote=4375575][quote-nick]daniiel skrev 2014-03-28 06:44:06 följande:[/quote-nick]

    Jag har sneglat lite på den här www.zalando.se/mint-berry-skjortklaenning-blatt-m3221c0ao-k11.html och tycker den är väldigt fin. Jag blir dock lite snål och tänker att jag lika gärna kan ta klänning nr.6 i TS då, för den är som en kombination av dom två mint&berry klänningarna nästan :P

    [/quote

    Den va jättefin! Väldigt klassisk, visst den är lite dyrare men det är ju en klänning du kommer kunna ha länge just eftersom den är så klassisk.

    När jag verkligen vill ha något så använder "tjejmatte" alltså jag tänker på att det är en investering och använder jag den ca 10 gånger så blir den ju riktigt billig :)) haha Min sambo kan bli rätt trött på mig. (Förstår inte varför)

  • Maj12
    Äldre 28 Mar 07:51
    #36

    Nr 6 är fin också!

    Lycka till!

  • Äldre 28 Mar 08:13
    #37
    Maj12 skrev 2014-03-28 07:50:10 följande:

    Den va jättefin! Väldigt klassisk, visst den är lite dyrare men det är ju en klänning du kommer kunna ha länge just eftersom den är så klassisk.

    När jag verkligen vill ha något så använder "tjejmatte" alltså jag tänker på att det är en investering och använder jag den ca 10 gånger så blir den ju riktigt billig :)) haha Min sambo kan bli rätt trött på mig. (Förstår inte varför)


    Saken är dock den att även om det kanske blir en investering, så måste jag tänka på hur mkt pengar jag har just nu, vad jag vill spendera dom på och hur ofta jag tror att jag kommer använda den. Jag använder klänning kanske max 5 ggr/år. Och eftersom maken fick en halv lön den här månaden + lite från FK för dom 10 första dagarna hemma med bebis och jag får FP med lägstanivå, så känns det lite sisådär att shoppa en klänning för onödgt mkt om jag ändå kan hitta en billigare. Plus att jag räknar med att gå ner en hel del i vikt under året, så jag håller ju tummarna för att klänningen jag köper nu ska vara för stor om 6-12 månader åtminstone :P haha

    Därav blir jag lite snål. Jag hade som satt en gräns på 400kr och en absolut smärtgräns på 500kr. Jag tror att jag måste försöka hålla det den här gången. Tyvärr :P
  • Äldre 28 Mar 09:06
    #38
    daniiel skrev 2014-03-28 06:44:06 följande:

    Tack ändå Chicita, det är väldigt snällt av dig! :) 


    Ähm jo varsegod... men var det inte Maj12 som la upp länkarna? ;) 
  • Äldre 28 Mar 09:10
    #39
    Chicita skrev 2014-03-28 09:06:13 följande:
    Ähm jo varsegod... men var det inte Maj12 som la upp länkarna? ;) 
    Hahahaha jisses, jag har uppenbarligen sovit alldeles för lite inatt! Vi har haft en tjej med en massa magknip här hemma. Tur att jag kan skylla på det ;) 

    Givetvis var det Maj12 som la upp länkarna och den jag hade tänkt tacka, men det blev ditt "namn" som ploppade upp i huvudet av någon anledning :P
  • Äldre 28 Mar 19:30
    #40

    Jag blev tråkig och köpte den här svarta klänningen m.hm.com/se/product/15484 trots att den är så öppen i ryggen. Men jag skulle vilja ha den här till m.hm.com/se/product/16848 och självklart fanns den inte i min storlek i butiken. Har en vecka på mig att jaga rätt på den...


  • Äldre 28 Mar 20:06
    #41

    Den här klänningen alltså


    Och den här kavajen vill jag ha till


    Och sedan tänkte jag ha ett snyggt silverfärgat halsband till det, som jag tror kommer från dig Chicita :)

     


  • Äldre 28 Mar 20:39
    #42
    daniiel skrev 2014-03-28 20:06:46 följande:

    Den här klänningen alltså

    Och den här kavajen vill jag ha till

    Och sedan tänkte jag ha ett snyggt silverfärgat halsband till det, som jag tror kommer från dig Chicita :)


    Det kan nog bli en snygg kombination :) 
  • Äldre 28 Mar 21:18
    #43

    Ja, jag prövade kavajen till klänningen och med ett längre silverfärgat halsband som fanns på HM och det var skitsnyggt! :) Tänkte att jag skulle beställa kavajen i en strl större, men nä.. Beräknad leverans 5-9 maj.. Vilken besvikelse!


  • Äldre 29 Mar 11:34
    #44

    Och ett par jätteröda pumps till  ;)

  • Äldre 29 Mar 23:36
    #45
    TheD skrev 2014-03-29 11:34:01 följande:

    Och ett par jätteröda pumps till  ;)


    Haha ja, hade jag haft ett par såna så ;)
Svar på tråden Vilken klänning?