• Anonym

    Hur har ni gjort med önskelistan?

    Senaste bröllopet jag var på så hade paret öppnat ett konto dit de bad all gäster att sätta in pengar på till deras bröllopsresa.
    Om det är något sådant ni vill göra istället för presenter, för som du säger...10 brödrostar är ju inte så kul.

    Det stod typ " Vi undanber oss presenter men känner ni att ni vill bidra tar vi tacksamt emot bidrag till vår bröllopsresa." - Fast mkt bättre formulerat så att man inte kände att de bara "Ge oss pengar för fan" haha , på ett annat bröllop hade de gjort likadant fast bett om hjälp till att köpa ett hus så...

    Vi kommer skriva så med, vi har liksom allt vi behöver, vi har vart sambos i 4 år och då känns det onödigt att få nya "hemgrejer", vilket jag märker är poppis att ge bort.
    Vissa väljer ju att skriva typ "vi ber er skänka pengar till rädda barnen istället för en present" eller så..

    Om man väljer att göra en lista känner jag att det är lite pinsamt om man gör en lista, och har fyllt i alla dyraste prylarna på NK liksom, tror man får tänka lite på att hålla sig på en sjysst prisnivå. Och skriva i inbjudan att " funderar ni på presenter så önskar vi oss blablabla servisen) " eller "...så finns den upp på vår hemsida"...

     

Svar på tråden Hur har ni gjort med önskelistan?