• adm

Rapportera eventuella buggar här!

Chicita skrev 2014-04-22 09:10:12 följande:

Det går att lägga in bilder.

Men det tar lite tid för dom att ladda upp. Och det är antagligen samma som i gamla BT att man måste ha "rätt" browser.

Jag har flera gånger trott att "nehepp nu blev det ingen bild" och så fortsätter jag försöka ladda upp bilder... tröttnar... går och kokar kaffe och när jag kommer tillbaka så har jag 4 likadana bilder i inlägget som jag tänkt posta ;) 

Bilduppladdning ska funka i alla (nya) webbläsare, möjligen kan det bero på långsam uppkoppling om det krångar, eller att man kör någon jättegammal version av någon browser (flera år).
    Nu kan det inte bli fler än en bild uppladdad, koden kollar om bilden redan finns så vi undviker dubletter.
  • adm

Annonser ska visas på sidan, däremot ska de inte vara buggiga, trasiga annonser kan ni rapportera, men placering osv kommer inte kunna påverkas genom den här tråden.

• adm
    Chicita skrev 2014-05-05 14:42:23 följande:

Är det från och med nu?

För i helgen lyckades jag ju ladda upp dubletter, eller rättare sagt, först ville inte bilden laddas upp, jag väntade en stund och provade igen. Och då gick det.

Så la jag in bild nr 2 (en helt ny bild) vilket också visades som uppladdat.

Jag hade alltså en förhandsvisning av ett inlägg med bild 1 + bild 2.
    När jag kikade in lite senare i tråden av en annan anledning så såg jag att bild 1 låg 2 ggr men bild 2 inte låg där alls...

Nej funktionen sågs över i början av förra veckan.. men enligt databasen har du bara laddat upp en bild först, och sen nästa bild typ 90 minuter senare i tårttråden, så du kan inte ha sett två olika bilder i förhandsvisningen (den andra bilden hade aldrig tagits emot av vår server så den kan inte ha visat den i förhandsvisningen heller).
    Testade även lite själv nu, försöker verkligen att få det att bli fel, men det funkar perfekt varje gång.
    Att det är två likadana bilder i första inlägget är ok, funderade på om man skulle göra så det bara går att lägga en bild en gång per post, men det blir nog inte bra.
    Menade att man inte kan ladda upp bilden två gånger, så den visas flera gånger i galleriet, nu sparas bara en kopia på servern om det är samma bild.

Lyckas du få fel igen vore det intressant att se, säg till isf.
  • adm
    Chicita skrev 2014-05-03 09:16:29 följande:

Mail / PM-funktionen är under all kritik fortfarande

1: Ni måste fixa så att man får aviseringar när man har nya meddelanden.
    2: Varför går det inte att göra radbrytningar där? Allt blir en enda klump. Upptäckte det fenomenet i dag, känns som att något hänt eftersom jag inte tänkt på det tidigare.
    3: När någon skickar en länk så blir den inte klickbar. Skitirriterande, speciellt om någon skriver "har du lust att kika in i den här tråden".
    Om man försöker kopiera länken för att klistra in så hamnar man på personen som skrivit inläggets sida, för du kan inte klicka i meddelandet utan att det räknas som att man har klickat på namnet.

Och VARFÖR kan ni inte göra något åt "olästa händelser-funktionen" 
    Jag har två olästa händelser står det.
    Ja - jag har anmält trådar och i vissa trådar skrev jag något för att försöka stoppa personen från att posta fler trådar och någon hann svara innan ni tog bort den... Jag kommer aldrig att kunna läsa dom meddeladena. Så varför kan man inte radera dom? 

Eller att ni lägger in så att trådar som tas bort raderas HELT från historiken, så att dom alltså försvinner automatiskt från alla listor

Frågor:
    1. Vilken typ av avisering? Får du ingen röd siffra eller vill du ha något annat?
    2. Var menar du, ser bra ut för mig? (Kan du ta screenshot vore det snällt).
    3. Ska fixa det.
    Olästa händelser för borttagna trådar ska fixas, kommer nog ta bort dem helt.
  • adm
    Chicita skrev 2014-05-05 15:39:33 följande:

Nej jag får ingen röd siffra vid det lilla kuvertet - och det verkar ingen annan heller få eftersom fler anmält det både här och i andra bugg-trådar.

Här kan du förhoppningsvis se vad jag menar. 

Först hur jag skriver PM:et (bilden längst ner) - sen hur dom blir när man har skickat dom. Jag har klippt ihop 2 screenshots så att ni ska se före och efter alltså...

Aha, ok, fixat nu, kommer synas på sidan om ett tag när automatiska tester osv körts (newlines i PM).

Ok, har testat med flera webbläsare och olika datorer med olika operativsystem, får röd ikon överallt.. Man måste såklart ladda om sidan eller klicka på någon länk för att det ska synas, men det gör ni såklart?
  • adm
    Chicita skrev 2014-05-05 15:27:50 följande:

Skumt... jag vet ju vad jag såg...

Det var alltså i samma inlägg, jag försökte inte göra ett nytt inlägg efteråt med en till bild.

Ok, vi får kolla mer, inte jag personligen som kodat just bildgrejen.
  • adm
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-08 18:16:25 följande:

SNÄLLA ADMIN! 

Ni måste hitta på något för alla dessa köp & Sälj - annonser som tar upp precis HELA forumet! 

Det finns många obesvarade trådar som ligger 3-4 sidor bakåt som ingen har chans att se för att dom drunknar i alla annonsinlägg . Senast för någon dag sedan fick jag gå in på sidan 2 för att hitta ett vanligt foruminlägg.  Så ska det inte vara! 

Ni måste hitta på något som funkar för nu liknar detta enbart en reklamsida och inget forum. 

Det räcker inte med att annonser är rosafärgade

daniiel skrev 2014-05-08 18:30:12 följande:
    Jag skriver under på det! Jag förstår faktiskt inte varför annonserna ska ligga i forumet. Man gör ju dessutom annonsen som ett foruminlägg, vilket betyder att man inte kan (har inte kunnat åtminstone) ta bort den eller ändra i annonsen heller. Det känns ju inte sådär jättepraktiskt.
    Nu finns det en inställning (bredvid trådsökrutan) för detta, man kan även välja vilka kategorier man vill se.
Svar på tråden Rapportera eventuella buggar här!