• Anonym (lilo)
    Äldre 10 Mar 06:23
    6240 visningar
    11 svar
    11
    6240

    Ni som varit gifta förut, saknar ni era x?

    Ja som rubrik lyder..saknar ni era förra män ngn gång? Kanske fanns det småsaker han gjorde eller rsade som ni tänker på ibland. Självklart finns det ju en anledning till att ni är skilda idag. Jag saknar mitt x fina sätt med vårt gemensamma barn, min nuvarande har inte alls tagit samma ansvar för våra barn som xet gjorde. Han var även bra på att laga bilen samt fixa mat :) min nuvarande har tummen mitt i handen typ. Men som sagt det finns en anldning till varför kag är med den nuvarande . Men ibland i hemlighet kan jag sakna den där känslan att vara två som delar på ansvar för hem o barn på lika villkor.. Hur känner ni finns det stunder då ni kan sakna era x? Jag valde att lägga detta i anonyma rummet så man kan svara anonymt ifall man vill.

  • Svar på tråden Ni som varit gifta förut, saknar ni era x?
  • Himla
    Äldre 10 Mar 06:58
    #1

    Jag hälsar på mitt ex en gång i månaden. Även min nya har hälsat på honom. För ca ett år sedan fick mitt ex besked om att han har vaskulär demens och allt sedan dess kämpar jag för att han ska få den hjälp han behöver. Det är 8 år sedan vi skiljde oss och det har funnits tider då vi inte ens pratade med varandra. I dag är jag glad att vi har rett ut allt sådant ,så vi har en fin kontakt i dag, för snart kan han inte längre kommunicera. demensen har gett honom afasi och han kommer inte längre ihåg tex namnen på våra barn :( Jag kan absolut sakna mitt ex lugn och hans trygga person men ingenting annat. Jag har ett lite vildare liv i dag haha :)

  • Anonym
    Äldre 10 Mar 09:03
    #2

    Det enda jag kan sakna är känslan av att vara en kärnfamilj.

    För mig finns det många skäl till att jag valde att lämna honom så som otrohet, psykisk misshandel, han hjälpte aldrig till hemma och han brydde sig knappt om barnen.

    Självklart hade vi det bra en gång i tiden eftersom jag valde att skaffa barn och gifta mig med honom men som jag minns det nu i efterhand så var jag lycklig med honom innan vi fick barnen.

  • Anonym
    Äldre 10 Mar 14:01
    #3

    Nej inte det minsta!

  • Anonym
    Äldre 10 Mar 15:10
    #4

    Saknar du HONOM eller saknar du några av hans egenskaper? 

  • Anonym
    Äldre 10 Mar 15:33
    #5
    Anonym skrev 2014-03-10 15:10:35 följande:
    Saknar du HONOM eller saknar du några av hans egenskaper? 
    Precis det jag tänkte fråga! :D

    Jag saknar inte mitt ex det allra minsta. Vi var unga, förälskade och heeelt fel för varandra. Vi växte upp tillsammans, har ett fantastiskt barn ihop, och jag kommer alltid att älska exet som en bror eller barndomsvän, men han var inte en bra make, pappa, eller ens egentligen en bra person. 

    Däremot, så kunde han vara otroligt romantisk. (Sådär pinsamt romantisk som att tjata till sig att få sjunga en egenkomponerad låt till sin vackra fru när vi var på konsert). Och svartsjuk. Det är drag som jag ibland kan sakna hos min underbara man, som är raka motsatsen till make #1. Hahahaha. Men, men... I stället försöker jag vara lite mer romantisk och applicera några av de saker jag uppskattade då i det här äktenskapet. 

     
  • Anonym (Greta­)
    Äldre 10 Mar 15:41
    #6

    Jag har inte varit gift förut, men jag kan sakna mitt X ibland ändå. Vi hade ett drygt 3-år långt förhållande. Det var ett kärleksfullt, intensivt och stormigt förhållande. Som givetvis hade sina mörka sidor, annars hade jag inte suttit här idag och varit gift med en annan man.

    Jag kan sakna vissa saker vi gjorde tillsammans, jag kan sakna vissa av hans egenskaper som person, jag kan sakna lukten av honom eller hans lockiga hår som föll ner för ögonen hela tiden till och med.

    Det betyder dock inte att jag skulle vilja leva med honom eller att jag inte älskar min nuvarande. Det finns en hel del som jag inte saknar med mitt X också Flört

  • Anonym (klara­)
    Äldre 10 Mar 16:06
    #7

    Hej! Jag har inte heller varit gift men jag hade ett långt förhållande innan min nuvarande och det jag saknar med honom är hans otroliga humor, medkänsla och romantiska sida. Han är en toppenman och vi bröt upp i samförstånd eftersom vi var bättre som vänner ( var mycket nära vänner innan vi blev ihop ). Det som bla saknades i den relationen var åtrå och passion. Vi är fortfarande bra vänner även om vi ej hörs så ofta. Min nuvarande är mannen i mitt liv! Vi har även två barn och han är en underbar pappa. Otroligt ansvarstagande, pedagogisk och kärleksfull. Som partner är han trygg lyhörd och generös och pålitlig. ..och galet attraktiv!!! Hihihihi. Nä men jag tror det finns saker man kan sakna med ex utan att det är konstigt

  • Anonym (lilo)
    Äldre 10 Mar 17:23
    #8

    Nej jag saknar inte honom utan små saker som bara han gjorde. Som sagt finns det anledning till att vi skildes. Men just att han var mer närvarande i hemmet på så sätt att vi delade lika på sysslor i hemmet samt barnledigheten. Det saknar jag. Så har det inte barit med nya mannen han var inte hemma m våra barn lika mycket som mig och det är jag som gör mest i hemmet också. Jag älskar min man och vill inte ha tillbaka xet. Nobodys perfect ;)

  • Anonym (nytt liv)
    Äldre 11 Mar 17:58
    #9

    Jag saknar inte mitt ex som person ett enda dugg - alla hans goda egenskaper har min nya man och mer. Däremot kan jag sakna att han skötte ALL markservice och att en vällagad middag stod på bordet när jag kom hem från jobbet. Knappast något jag kan begära av mannen i mitt liv  - som tror på att DELA vardagssysslorna.Flört

  • Äldre 11 Mar 18:10
    #10

    nej för i jösse namn... Min ex-man saknar jag inte det minsta.  

    Alla människor har sina goda sidor, så även min x-man - men hans dåliga sidor väger över och det är dom som gör att jag inte saknar honom ett dugg.

    för dom små saker han har som gjorde att jag en gång valde honom gör också att hans vidriga sidor följer med på köpet så nej gudars, saknar inte ett dugg. huu... 

  • Anonym
    Äldre 13 Mar 20:08
    #11

    Jag har ett väldigt långt förhållande bakom mig och ibland kan jag sakna att prata med exet, vi stod varandra så nära och saker som jag för bara något år sedan omgående skulle ringt för att berätta om kan jag liksom inte göra längre.

Svar på tråden Ni som varit gifta förut, saknar ni era x?