• MissTC

En till fråga, tjejer, byter ni om på kvällen?

Hur tycker ni att man ska göra? Jag själv kommer ha en ganska stor klänning, inte det smidigaste i stan precis...

Så nu undrar jag lite, hur har ni tänkt?
    Har ni eran klänning fram tills ni går och lägger er?
    Byter ni om innan ni åker ifrån festen?
    Byter ni om efter dansen?

Jag vill ju självklart ha kort från dansen i min klänning, men funderar på att byta om sen till något enklare då klänningen är stor och tung..

Vet ärligt inte ens om jag kommer in i en bil me klänningen, men om jag rullar in mig i klänningen som en boll så kan jag säkert rulla hem =P

• Svar på tråden En till fråga, tjejer, byter ni om på kvällen?
  • Lihoo

Det underbara med bröllop att alla får göra precis som de vill ! Jag hade iafl tänkt byta från min stora långklänning med släp nån gång efter middagen och byta till en som slutar strax nedanför knäna då den första är stört omöjlig att dansa lindyhop i som ska vara våran brud"vals". Det roligaste tycker jag är att min blivande inte vet om detta och tror jag ska ha den korta hela tiden och är lite besviken på detta

• Nyfiken gul , nu fru

Vid mitt första bröllop  hade jag en stor krinolinklänning och den bar jag hela kvällen. Vi åkte iväg på kryssning när festen var slut oh jag hade klänningen på mig på båten ända tills vi gick och la oss, då åkte den av. Gifte oss mitt i smällheta högsommaren oh den dagen var det värmerekord. Men jag var ändå ganska sval till skillnad mot gästerna som hade slinkiga klänningar o dom badade i svett.

Vid mitt andra bröllop hade jag också  en stor varm brudklänning, gifte oss i maj.  Hade klänningen på mig hela dagen, vi bröt upp på kvällen och åkte in till ett hotell där vi skulle tillbringa bröllopsnatten, där på hotellet bytte jag om till kostymbyxor och jeanstunika då vi gick på stan och tittade lite - behöll frisyren och stövlarna jag hade på mig under klänningen. men tog av slöjan o diadem.  

• MissTC

Tack så jätte mkt för era svar =) Jag ska nog leta efter en lite enklare klänning som jag kan byta om till på kvällen.. Hittar jag ingen så är väl inte det hela världen och har jag med en exktra, så vet jag ju att möjligheten finns iaf =)

Dock kommer väl det isf bli en vit klänning, men som ändå går att ha vid andra tillfällen =)

• Kittwn

Jag vill absolut ha min klänning så mycket/länge jag bara kan! så jag kommer inte byta. men jag kommer ta av slöjan till festen

• daniiel

Hur "man" ska göra har jag ingen åsikt om egentligen. Det är helt och hållet upp till var och en.

Jag valde dock att byta om. I kyrkan, under fotograferingen och fram till efter förrätten, så hade jag en klänning med lång kjol och släp. Mellan förrätten och varmrätten smet jag upp på hotellrummet och bytte om till en annan brudklänning. En vadlång. Det var så skönt! Plus att jag fick ha på mig två klänningar som jag tyckte om istället för bara en :)

• TheD

Jag hade samma klänning hela dagen med fint släp. Jag är brud en gång och då ska jag ha klänningen hela dagen också ;) Känns som slöseri med pengar om man inte kan ha en klänning hela dagen. Vigseln tar ju bara 20-30 minuter ;)

• MissTC

Fel ordval av mig =/ självklart är det ju upp till var och än.. Men jag har själv inte varit på så många bröllop o ville
    mest höra om det ens är vanligt att man byter om =)

Visst, jag vill oxå ha klänningen så länge som det går, inte varje dag man får bära en sådan klänning och troligen och förhoppningsvis aldrig igen heller..

Jag ska nog iaf se om jag kan hitta någon klänning att ta med extra =)

• daniiel
    TheD skrev 2014-03-07 23:25:13 följande:
    Jag hade samma klänning hela dagen med fint släp. Jag är brud en gång och då ska jag ha klänningen hela dagen också ;) Känns som slöseri med pengar om man inte kan ha en klänning hela dagen. Vigseln tar ju bara 20-30 minuter ;)
    Jag hade då min klänning, "den stora", på mig från ca kl.11.00 och fram till 18.30, trots att vigseln bara tog ca 35-40min :P Sedan "den korta" från ca 18.30 och fram till 02.00 då. Så jag tycker att jag hann ha båda mina klänning med råge! hehe
Svar på tråden En till fråga, tjejer, byter ni om på kvällen?