• Äldre 2 Mar 20:25
    2403 visningar
    5 svar
    5
    2403

    Behöver förslag på goda och enkla förrätter

    Tänkte höra om någon har några förslag på en god och enkel efterrätt.? Vi har 60 gäster och har ordnat med catering. Det blir räkbakelse till förrätt och sedan buffé bestående av en massa god mat. Fläskfilé m basilika och soltorkade tomater, kycklingspett, rotfruktsgratäng, potatisklyftor, 4 olika sallader, bearnaisesås, rödvinssås och tunnbrödschips. Men så kommer vi då till efterrätten som vi har bestämt att göra själva. Det skall vara något som serveras på tallrik och som kan förberedas dagen innan. Vill inte ha pannacotta ( som är gott men som vi har ätit alltför ofta) och vi vill ej heller ha något med choklad då vi ska ha hembakade chokladbiskvier till kaffet. Vi hoppar tårta helt och hållet då varken jag eller min blivande är så förtjusta i tårta. Alla förslag mottages tacksamt. Har fått idétorka ......

  • Svar på tråden Behöver förslag på goda och enkla förrätter
  • Äldre 2 Mar 20:26
    #1

    Förlåt, titeln på tråden ska förstås vara förslag på efterrätter och inget annat.......

  • Äldre 2 Mar 20:30
    #2

    Pajbuffé? Eller en sorts paj går ju också bra. Vaniljsås till. Enkelt att göra i förväg.

    Ska det serveras i portionsformar vid bordet eller ska gästerna ta själva?


  • Äldre 2 Mar 20:32
    #3

    Någon form av cheesecake med lite olika goda frukter kanske?

  • Äldre 2 Mar 21:50
    #4

    En god fruktsallad med glass eller vispgrädde tycker jag verkar bra. Ni äter rätt mycket stabbig mat och ha ska chokladbiskvi till kaffet. Då tycker i alla fall jag att det kan vara gott med något friskt och enkelt. 

    Vill man inte ha trista bananer , äpplen och burkmandariner så rekommenderar jag att köpa lite exotiska frukter och göra fruktsallad av. 

  • Äldre 3 Mar 19:13
    #5

    Många goda idéer och förslag. Tack! Vi tänkte servera efterrätten på tallrik så ingen efterrättsbuffe.

Svar på tråden Behöver förslag på goda och enkla förrätter