Lågbudget (4000kr) räcker gott och väl?
Vi gifter oss i april i Rådhuset med de närmaste inbjudna. Totalt blir vi 20 personer.
Vi ska ha festen hemma hos oss, där det bjuds på smörgåstårta som min mormor gör och det beställs en tårta som min mamma bjuder på. Festen kommer att avslutas kl.19.00 då vår 1.åriga dotter måste sova.
Bröllopsnatt på hotell vet jag knappt om det är lönt att ha. Vi kommer ju bara att vara där från kl.19.00 på kvällen. Dessutom så vaknar dottern allt från 05.00-07.00, så det blir inte direkt någon sovmorgon för oss.
Egentligen hade vi velat bjuda fler? .T.ex min faster och farbror vars bröllop jag/vi har varit på. Men då måste vi ju även bjuda resten så att säga på både min och m2b's sida. Eller?I Rådhuset får man ha max 20 gäster, så där går det också bort...Är det dålig stil att inte bjuda? Vi träffar dem typ endast en gång om året...
På ett sätt så känns det skittråkigt med ett lågbudgetbröllop, men på ett sätt så räcker det gott och väl. Detsamma gäller att inte kunna ha en bröllopsnatt själv och äta frukost i lugn och ro morgonen efter.
Hur resonerar ni i liknande situation? Hur kan man göra det bästa av det hela?
Här är vår budget:
Klänning: 200kr (beställd från Kina, hoppas att den passar)
Tiara: 200kr
Smink: 0kr (min syster sminkar mig)
Hår: 400kr (får väl unna mig en klippning hos frisören)
Kläder till honom: 0kr (tar något från garderoben)
Ringar: 500kr (titan, beställt från England...hoppas att de passar)
Blombukett: 500kr
Mat och tårta: 0kr
Dricka: 500kr
Vigsel: 500kr
Inbjudningskort, tackkort, bordsplacering: 700kr
Dukar: 20kr (från second hand)
Fotograf: 0kr (min mamma är duktig på det)
Bordsdekoration:500 kr (blommor, ballonger)
TOTALT: 4000kr