• Äldre 6 Feb 23:38
    1929 visningar
    8 svar
    8
    1929

    Hjälp med slöja, visa gärna er!

    Jag har beställt denna klänningen www.etsy.com/se-en/listing/163469343/vintage-ivory-lace-empire-waist-chiffon som kommer om ca 4 veckor. Jag Har beställt med 10cm släp. Vilken slöja passar bra till? Jag vill gärna ha en lång i ett lager utan spets men inte för lång!! Någon som köpt via etsy / ebay /tradera som vill tipsa om säljare? Visa gärna er slöja och hur lång den är! Hjälp mig i denna djungeln!

  • Svar på tråden Hjälp med slöja, visa gärna er!
  • Äldre 7 Feb 09:22
    #1
    meandmylove skrev 2014-02-06 23:38:59 följande:
    Jag har beställt denna klänningen www.etsy.com/se-en/listing/163469343/vintage-... som kommer om ca 4 veckor. Jag Har beställt med 10cm släp. Vilken slöja passar bra till? Jag vill gärna ha en lång i ett lager utan spets men inte för lång!! Någon som köpt via etsy / ebay /tradera som vill tipsa om säljare? Visa gärna er slöja och hur lång den är! Hjälp mig i denna djungeln!
    Jag köpte min slöja på www.brudsalong.com och är väldigt nöjd! Slöjan såg precis ut som på bilden och leveransen var rekordsnabb. Så det kan vara värt att kika :) 



    Inte världens bästa bild då spegeln också är lite smutsig, men den har iallafall små vita pärlor längs kanten.

  • Äldre 7 Feb 09:27
    #2

    Jättefin! Där ska jag absolut kika in. Är det en svensk sida?

  • Äldre 7 Feb 09:39
    #3
    meandmylove skrev 2014-02-07 09:27:14 följande:
    Jättefin! Där ska jag absolut kika in. Är det en svensk sida?
    Tack :) Nej, jag vet faktiskt inte riktigt vilket land det handlar om. Originaladressen är wed-shopping.com, men skriver man den svenska adressen så står allt på svenska, plus att den visar priserna i kronor. Betalade 405 kr för min inklusive frakt.Var lite nervös över att beställa något sånt på nätet, men det visade ju sig vara bättre än väntat :) Sparade också 700 kr då den skulle kostat 1100 i butik!
  • Äldre 7 Feb 19:18
    #4

    Otroligt fin brudklänning!
    En lång klänning i 220cm skulle jag tycka vara snyggt, men det är bara vad jag är inne på själv Flört
    Jag har köpt min via tradera och kan rekomenda dig att kolla omkring där, finns bra företag och privatpersoner som säljer till bra pris.
    Beroende på hur mkt du vill betala så kan du ju även kika på www.jjshouse.com , helt okey pris till fina slöjor.
    Och säkra att handla ifrån också!
    Berätta gärna sen vad du kommer fram till Glad

  • Äldre 7 Feb 19:42
    #5

    Tack! klänningen hoppas jag verkligen blir bra när den kommer. Är nervös som attans.. Menar du en 220cm lång slöja? Blir det då "Chapel length"? Jag tänkte först kanske 170cm.. Men vad gör man under festen? Sätter i en kort? Eller spänne?

  • MissK
    Äldre 7 Feb 20:54
    #6
    meandmylove skrev 2014-02-06 23:38:59 följande:
    Jag har beställt denna klänningen www.etsy.com/se-en/listing/163469343/vintage-... som kommer om ca 4 veckor. Jag Har beställt med 10cm släp. Vilken slöja passar bra till? Jag vill gärna ha en lång i ett lager utan spets men inte för lång!! Någon som köpt via etsy / ebay /tradera som vill tipsa om säljare? Visa gärna er slöja och hur lång den är! Hjälp mig i denna djungeln!
    Underbar klänning! Tror absolut att en chapel lenght hade passat finfint till! Jag ska själv ha en och tänkte i lokalen bara ha ett hårsmycke kvar. Men visst kan man också köpa till en kortare slöja om man vill det :)
  • Äldre 7 Feb 21:03
    #7

    Jag tror inte jag vill ha en smyckad slöja då jag bil att fokus ska vara på klänningen. Jag kommer vara 34v gravid så jag tror det lätt kan bli för mycket. Tänkte mig en enkel lång, ett lager slöja. Jag är van och Flink med symaskin och pyssel så jag tänkte göra min egen! Vad tror ni? Köpa mjukt tyll och en genomskinlig kam!

  • Äldre 8 Feb 14:51
    #8

    Haha förlåt meandmylove: självklart menade jag slöja :) Hade lite mycket i tankarna när jag skrev
    Efter vigseln då kan du ha ett fint hårsmycke bara som nämndes och inte ha någon slöja alls. Det är lite mer praktiskt att inte ha slöja under middagen och dansen.
     

Svar på tråden Hjälp med slöja, visa gärna er!