• Sezzie

    Förnedringshippa?!

    Hej!


    Nu har mina vänner börjat planera min möhippa i en hemlig FB grupp. Det är bara det att jag mest mår dåligt över tanken på möhippan då det pratas om förnedringsgrejer tydligen.


    Jag har sagt till mina 2 tärnor jag inte vill att det ska bli något förnedrande utan att jag vill ha en trevlig stund tillsammans med vännerna. Ena tärnan har pratat om att sälja pussar på stan- vilket jag vägrar!


    Andra tärnan har sagt att hon själv inte alls vill att det ska vara något förnedrande eftersom hon inte gillar tanken själv & heller då inte vill vara med på detta. Nu har det kommit fram ännu mera förnedringsförslag som att sälja kondomer exempelvis- utklädd såklart. & att jag ska sjunga karaoke. Jag uppskattar inte alls sånt över huvud taget. Tärnan sa då att jag inte ville ha förnedring på min hippa, men vännen som startat gruppen svarar att "ja fast det hör ju till!"


    Vad ska jag göra? Hur har ni gjort? Ni som blivit utsatta för förnedringshippa hur kände ni er?


     

  • Svar på tråden Förnedringshippa?!
  • Sezzie
    sandrahs skrev 2014-02-05 13:26:09 följande:

    Va? Nu börjar jag bli nervös för min egen möhippa!


     


    Ursäkta kanske lite knapplån, men vad "brukar" tärnor hitta på för att förnedra blivande bruden? Jag vill absolut inte förnedras på min möhippa, då skippar jag den hellre än att behöva må dåligt.


    Jag håller helt med! :S
  • filibustern
    sandrahs skrev 2014-02-05 13:26:09 följande:

    Va? Nu börjar jag bli nervös för min egen möhippa!


     


    Ursäkta kanske lite knapplån, men vad "brukar" tärnor hitta på för att förnedra blivande bruden? Jag vill absolut inte förnedras på min möhippa, då skippar jag den hellre än att behöva må dåligt.


    vad som helst. några är närmd - sälja komdomer på stan, sälja pussar på stan. klä ut sig som hora och dansa är väl det värsta jag hört.. 

    jag kan tycka uppdrag kan vara roligt, beroende på vad det är. en kompis till mig fick klä ut sig som en söt (SÖT) gris, för att hon gillade filmen grease. och gå runt till folk och försöka på tag i bl.a 5 popcorn och annat. kan ju vara en hjärter dam från en kortlek, ett tomt mjölkpaket. what ever.  men det kan jag tycka kan vara kul. (förutom utstyrseln kanske..) men de är ju olika vad man tycker är förnedrande
  • Ello

    Om dom hittar på något sånt till mig så säger jag nej. Skiter ärligt talat i om de blir sura, varför ska de ha rätt att bli sura på mig för att jag inte vill göra något men jag får inte bli sur på dem som inte känner mig bättre än så??

    Speciellt inte om jag sagt till innan.

    Nej, ni måste börja stå upp för er själva tjejer!
    Säg nej när ni inte vill.

    Tar dom inte det så är dom ärligt talat inga bra vänner och kanske behöver dom inte ens komma till bröllopet då.

  • Sezzie
    Ello skrev 2014-02-05 13:51:26 följande:
    Om dom hittar på något sånt till mig så säger jag nej. Skiter ärligt talat i om de blir sura, varför ska de ha rätt att bli sura på mig för att jag inte vill göra något men jag får inte bli sur på dem som inte känner mig bättre än så??

    Speciellt inte om jag sagt till innan.

    Nej, ni måste börja stå upp för er själva tjejer!
    Säg nej när ni inte vill.

    Tar dom inte det så är dom ärligt talat inga bra vänner och kanske behöver dom inte ens komma till bröllopet då.
    Tack! Den där peppen var nog vad jag behöver känner jag!
  • sandrahs

    Okej, men uppdragen lät ju roligt iaf!


     


    Men aldrig att jag skulle vilja klä ut mig till hora och sälja pussar... Nr. 1 utstyrseln men nr. 2 så kommer det förmodligen inte bara vara snygga "hunks" man blir tvingad att pussa.... Heeeej herpes.

  • sandrahs

    Oj märkte just att jag drog liknelse med att alla som inte är "hunks" har herpes, vilket jag inte menade men ni kanske förstår poängen...

  • enzeru

    Jag kan tycka att man som vän till en blivande brud borde kunna känna till denne brudens begränsningar.

    Tycker den blivande bruden att det är förnedrande att sälja pussar då är det ju bara dumheter om de som planerar vill att hon gör det. Man skall ju inte behöva känna sig obekväm och skämmas i hemska utstyrslar på sin egen möhippa, då har ju bara andra roligt på ens egen bekostnad när det bör vara den blivande bruden som har mest roligt av alla.

    Sen finns det ju dom som gärna går och säljer kondomer och pussar för att dom har den personligheten, men åter igen det är ju något som ens vänner borde veta om man tycker är roligt eller fruktansvärt.
    Jag skulle inte kunna tänka mig att sälja pussar men en vän till mig skulle inte ha något problem alls med detta.

  • Kalaspinglan

    Jag har faktiskt aldrig varit på en förnedringshippa. Tror däremot att en del av brudarna fasade för förnedring efter att deras systrar "skämtat" om vad som var på gång...

    Lite uppdrag tycker jag det är helt okej att ha med på en hippa, jag fick t.ex. en lista med uppdrag att utföra under dagen. Det "värsta" på min lista var att hitta minst 1 kille som skulle vara med på bild och  föreställa undersåte. Mina kompisar hade "prinsesstema" för min hippa, så jag fick göra allt möjligt sånt där, vinka till folkmassan när vi åkte förbi, ha krona och så. Fick godis som belöning för varje utfört uppdrag

    OM de skulle ha planerat in något väldigt förnedrande hade jag vägrat och åkt hem, och eftersom mina vänner känner mig vet de att jag är fullt kapabel att göra det också.

    Tyvärr är det vissa som verkar ha en "mobbarsida" när de planerar hippor/svensexor, men oftast finns det några som är kloka nog att sätta stopp för dumheterna.

    Kanske TS kan be sin blivande man att skicka ett litet mail till tärnorna och fråga lite om datum, hinta lite om vilken typ av grejer du inte vill göra (min dåvarande fästman meddelade t.ex. mina kompisar om att jag inte badar bastu) osv?

  • TheD

    Låter inte som du har riktiga vänner. Det är bara att vägra. Tycker inte alls att det är fel att du berättar att du vet och lägger till att du inte vill. Hade det varit jag så skulle vänskapen vara slut för jag är mycket nog med vem/vilka jag släpper in i mitt liv osv.... Säg vad du tycker och känner. Ta med din blivande som kan hjälpa till att hugga för jag antar att den personen är på din sida :)

Svar på tråden Förnedringshippa?!