• 2015

    Hur mycket umgås ni med era familjer?

    Mina föräldrar och min fästmans föräldrar umgås aldrig. Vilket sårar mig djupt.

    Jag undrar om det bara är jag, eller då vi som är i denna sitts? 

    Visst träffar jag mina föräldrar då och då. Hemma hos dem och hos mig.
    Ibland är min fästman med och ibland inte. Han jobbar mycket. 

    Han träffar sina föräldrar då och då. Då mest hos dem. Men de kommer på besök ibland med. Oftast åker han till dem själv. Men jag hänger med ibland. Då jag kan och vill.

    Men det som är jobbigt är att våra föräldrar inte träffas. Varför är det så?
    Och vad gör man åt det? Och som sagt är vi ensamma om detta? 

  • Svar på tråden Hur mycket umgås ni med era familjer?
  • Principisessan

    Om du vill att ni ska vara som en enda stor familj, bjud hem alla på middag. På födelsedagar osv. 
    Sen kansek inte de finner varandra på det sättet att de börjar umgås på tu man hand, utan er barn med, och då är det ju inget att göra åt det. Faktum är att jag tror att det är tämligen ovanligt att folk gör det om de inte har en relation sedan tidigare. blir ju jobbigt som svärförälder att hinna med alla om man har flera barn :)  

  • Lenblo

    Våra föräldrar har träffats på bröllopet och vårt barns dop. De har visat ett artigt intresse för varandra och det är det enda jag begär av dem.

  • TheD

    Det är sällan föräldrarna träffas. Tycker det är mer normalt att föräldrarna inte gör det. Mina föräldrar skule aldrig vilja umgås med makens morsa med karl. Finns inte en chans.

  • Chicita

    Min pappa och hans sambo bor ca 40 mil från makens föräldrar. 
    Jag skulle inte tro att dom skulle vara särskilt intresserade av att försöka umgås Tungan ute 

    Min mamma var med upp till svärföräldrarna ett par gånger dock och mina svärföräldrar hälsade på henne någon gång när dom var hit och hälsade på oss också (vi bor "i mitten" kan man säga).
    Men om mamma hade varit frisk och haft sitt normala arbetsliv och umgänge så hade hon nog aldrig heller ha umgåtts särskilt mycket med mina svärföräldar. Nu var det för att hon skulle slippa vara ensam på julafton och lite sådana saker.
    Min bror är också med och firar jul vartannat år och tar då med sig sin dotter upp till mina svärföräldrar...

    Jag har aldrig varit med om att mina föräldrar och den kille jag varit tillsammans med har haft något speciellt umgänge. Visst dom har inte varit osams. Men det finns ingen anledning för dom att bli vänner bara för att jag dejtar deras son liksom... 

  • kouki
    frkmaria skrev 2014-02-05 10:51:04 följande:
    Haha. Du hade kunnat vara min sambo! :P Min mamma och han fyller nämnligen år samtidigt. Så när jag läste det fick jag läsa om flera gånger men så tänkte jag, det är ju mest tjejer här, han är inte på forumet och chansen är ju ganska liten att han fått för sig att regga ett konto bara för detta. ;)
    Jag är tjej ;) haha... Men roligt sammanträffande.
  • 2015

    Oj! vad många svar som jag fick. 

    Jag tycker om att ni skriver era åsikter. Och ni har också rätt i det att man inte skall tvinga våra föräldrar att umgås. 
    Men hör det ändå inte till god ton att de försöker att umgås lite ändå?
    Mina föräldrar vill inte umgås med min fästmans föräldrar.Då de inte har något gemensamt.
    Jag har försökt prata med mina föräldrar om att jag vill att de skall umgås med min fästmans föräldrar.
    Men de vill helst inte det. Så vad gör man? Kanske bäst att släppa det som ni skriver.

  • Nyfiken gul , nu fru
    2015 skrev 2014-02-07 19:05:59 följande:
    Oj! vad många svar som jag fick. 

    Jag tycker om att ni skriver era åsikter. Och ni har också rätt i det att man inte skall tvinga våra föräldrar att umgås. 
    Men hör det ändå inte till god ton att de försöker att umgås lite ändå?
    Mina föräldrar vill inte umgås med min fästmans föräldrar.Då de inte har något gemensamt.
    Jag har försökt prata med mina föräldrar om att jag vill att de skall umgås med min fästmans föräldrar.
    Men de vill helst inte det. Så vad gör man? Kanske bäst att släppa det som ni skriver.
    Men varför måste dom umgås när dom inte har något gemensamt?  För vems skull ska dom umgås? 

    Bjud hem dom gemensamt till fika och middagar om ni känner för att utöka umgänget men det hänger ju på ER då .  
  • Chicita
    2015 skrev 2014-02-07 19:05:59 följande:
    Oj! vad många svar som jag fick. 

    Jag tycker om att ni skriver era åsikter. Och ni har också rätt i det att man inte skall tvinga våra föräldrar att umgås. 
    Men hör det ändå inte till god ton att de försöker att umgås lite ändå?
    Mina föräldrar vill inte umgås med min fästmans föräldrar.Då de inte har något gemensamt.
    Jag har försökt prata med mina föräldrar om att jag vill att de skall umgås med min fästmans föräldrar.
    Men de vill helst inte det. Så vad gör man? Kanske bäst att släppa det som ni skriver.
    Nej det hör inte till god ton att dom ska umgås. Speciellt inte utan dig och din blivande.

    Det hör till god ton att dom kan vara trevliga och civilicerade mot varandra när dom träffas vid enstaka tillfällen. 
    Men det är en helt annan sak Glad 
  • Aniara4
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-02-07 20:00:52 följande:
    Men varför måste dom umgås när dom inte har något gemensamt?  För vems skull ska dom umgås? 

    Bjud hem dom gemensamt till fika och middagar om ni känner för att utöka umgänget men det hänger ju på ER då .  
    Håller med! Varför ska de umgås om de inte vill och inte har nåt gemensamt? Om de ses tillsammans med er vid familjehögtider och är vänliga och artiga mot varann är det väl allt som behövs? Det vore förstås jobbigt om de tyckte så illa om varann att de inte kunde vara i samma rum, men annars spelar det väl ingen roll för er vad de har för relation?
  • Trattkantarellen
    2015 skrev 2014-02-07 19:05:59 följande:
    Oj! vad många svar som jag fick. 

    Jag tycker om att ni skriver era åsikter. Och ni har också rätt i det att man inte skall tvinga våra föräldrar att umgås. 
    Men hör det ändå inte till god ton att de försöker att umgås lite ändå?
    Mina föräldrar vill inte umgås med min fästmans föräldrar.Då de inte har något gemensamt.
    Jag har försökt prata med mina föräldrar om att jag vill att de skall umgås med min fästmans föräldrar.
    Men de vill helst inte det. Så vad gör man? Kanske bäst att släppa det som ni skriver.
    Håller med de andra här, föräldrarna har inga som helst obligationer att umgås bara för att ni är ett par, dom är egna personer som bestämmer helt själva vilka dom umgås med, inget som ni kan kräva. Dock är det som andra här också säger, om NI njuder in bägge föräldraparen hör det till god ton att de sitter och småpratar lite civiliserat under tiden, öven med varandra. Mina föräldrar och M2bs föräldrar bor typ 15 min ifrån varandra, men enda gången de träffas är när vi (som bor 2,5h bort) är hemma på besök och vi typ äter middag ihop bägge familjerna.

    Släpp det, definitivt!
    =) 
Svar på tråden Hur mycket umgås ni med era familjer?