• Äldre 30 Jan 21:08
    10934 visningar
    68 svar
    68
    10934

    BILDTRÅD Visa era accessoarer

    Jaa, bildbomba nu!

    Jag vill se alla era accessoarer. Alla olika, vare sig det är halsband, armband, hårsmycke, skor, handväskor, slöja, ja allt! 

  • Svar på tråden BILDTRÅD Visa era accessoarer
  • Äldre 7 Feb 19:36
    #51
    MsThezzizen skrev 2014-02-07 12:58:25 följande:
    Jag är helt lost när det gäller accessoirerna! Vart ska jag börja leta?

    Jag vet att jag helt vill ha ljusrosa skor som inte är skyhöga. Som jag helst kan prova innan de köps och inte är för dyra.
    Jag vill bara ha örhängen och armband sen.  Inga pärlor, och i silver. Åt det romantiska naturliga hållet...

    Lutar åt en blomma i håret. Var helt anti slöja från början men det kanske inte vore så dumt under vigseln iallafall...

    En djungel är var det är!!! 
    Jag skulle tipsa om att du kollar in pinterest och skaffar en användare där om du inte redan har en. Där kan du bara söka på det du är intresserad av, allra helst på engelska då det kommer upp fler bilder då. Tex om du söker efter en viss typ av slöja, kanske med spets, så skriver du bara veil lace så får du upp hur många alternativ igen. Jag sökte på wedding cake sist och hittade hur många som helst, bara på den färgkombinationen vi ska ha :) 

    Annars kan du också kolla in etsy.com och ebay.com, det finns hur mycket som helst :) 
  • Salt
    Äldre 7 Feb 20:25
    #52
    Kalejdoskop skrev 2014-02-07 19:32:09 följande:
    Ja, jag hade inte haft något emot att ha de smyckena själv :) Haha, ja det kanske de flesta har ändå, trodde bara det var jag som fått storhetsvansinne och tagit över en av garderoberna helt till det ändamålet :P Men min blivande har inte klagat (än). Visst är det! Halva nöjet är ju själva planeringen :)

    Vi gifter oss 26:e juli i år, så snart är det "bara" 5 månader kvar! Har ni bestämt nåt om när det ska bli? Jag har köpt på lite olika ställen, både på nätet och i butik. Hittills har jag köpt klänning, slöja, handväska, hårsmycken, vaser och dekorationsdiamanter till borden, ett strumpeband och såpbubblor till vigseln.

    I övrigt har jag köpt material till saker som jag pysslar ihop själv, som gästbokslåda, stolsdekorationer, små boxar som kommer innehålla godis till gästerna och så ska jag fixa brud och brudgums-skyltar som ska sitta i såna placeringskortshållare vid våra platser :)  Det blir det nog en hel del annat pyssel med, har funderat på vimplar som ska sitta på väggen bakom oss med våra namn. Jag kommer från en pysselfamilj så det är ett rent nöje att få göra det mesta själv ;) 

    Slöja, dekorationsdiamanter, strumpeband och såpbubblor har jag köpt på nätet, övrigt i butik. Skorna hade jag sedan tidigare, men ska fixas till med färg och sko clips, och smyckena (safirer med diamanter både i halsband och örhängen) lånar jag från min blivandes faster :)

    Har du hittat något mer förutom smycken? 
    Smyckena kostade 159 pund egentligen, men köpte dom för 250:- Swarovski, bra kvalitét.

    Men va roligt. Min klagar inte (än) heller hahaha!
    Jag har 80 champagneglas i förrådet som han gick med på att åka och köpa jättebilligt hos en tjej från blocket som redan gift sig.
    Har även köpt lila stolsrosetter från ebay, (den lilla detaljen gör jättemkt tycker jag), lakan till stolar eller som underdukar, 2 superfina billiga klänningar från ebay som jag har planer för och massa tyll.
    Och skor, köpte ett par jättefina för en struntsumma. Har även 2 diadem som jag förmodligen kommer sälja vidare pga att jag inte kommer känna mig bekväm i dom. 

    Det kan bli 2015, men vi får se  

     
  • Salt
    Äldre 7 Feb 20:29
    #53
    Kalejdoskop skrev 2014-02-07 19:32:09 följande:
    rna helt till det ändamålet :P Men min blivande har inte klagat (än). Visst är det! Halva nöjet är ju själva planeringen :)

    Vi gifter oss 26:e juli i år, så snart är det "bara" 5 månader kvar! 
    Men åh, jag glömde att skriva GRATTIS!!! Guuu va spännande! Solig{#emotions_dlg.flower} Vill du visa din klänning?
     
  • Äldre 7 Feb 20:36
    #54

    Jag har ingen bröllopsgarderob. Däremot har jag ett bröllopsrum :) Vi bor ganska stort och har några rum som står tomma. Så jag har tagit ett rum till förvaring av bröllopsgrejer. Jag brukar gå dit och bara sitta och titta och drömma ibland. Dessutom har jag satt upp några dekorationer i taket och på väggarna, då är det lättare för oss att se helheten och kunna känna av stämningen på dekoren. Jag får ta lite foto på vårt bröllopsrum och visa senare:)

  • Salt
    Äldre 7 Feb 20:39
    #55
    JW2014 skrev 2014-02-07 20:36:03 följande:
    Jag har ingen bröllopsgarderob. Däremot har jag ett bröllopsrum :) Vi bor ganska stort och har några rum som står tomma. Så jag har tagit ett rum till förvaring av bröllopsgrejer. Jag brukar gå dit och bara sitta och titta och drömma ibland. Dessutom har jag satt upp några dekorationer i taket och på väggarna, då är det lättare för oss att se helheten och kunna känna av stämningen på dekoren. Jag får ta lite foto på vårt bröllopsrum och visa senare:)
    Tumme upp på den!!
  • MissK
    Äldre 7 Feb 20:49
    #56

    Själv klämmer jag in det lilla jag har hittills i ett hörn i bokhyllan, haha! Tungan ute

  • Salt
    Äldre 7 Feb 20:51
    #57
    Salt skrev 2014-02-07 00:28:49 följande:
    Dessa är nyss inköpta och hamnar i bröllopsgarderoben tillsvidare. Swarowski


    Kommer använda dessa ovanför eller dom här!


     
  • Äldre 7 Feb 21:48
    #58
    Salt skrev 2014-02-07 20:25:19 följande:
    Smyckena kostade 159 pund egentligen, men köpte dom för 250:- Swarovski, bra kvalitét.

    Men va roligt. Min klagar inte (än) heller hahaha!
    Jag har 80 champagneglas i förrådet som han gick med på att åka och köpa jättebilligt hos en tjej från blocket som redan gift sig.
    Har även köpt lila stolsrosetter från ebay, (den lilla detaljen gör jättemkt tycker jag), lakan till stolar eller som underdukar, 2 superfina billiga klänningar från ebay som jag har planer för och massa tyll.
    Och skor, köpte ett par jättefina för en struntsumma. Har även 2 diadem som jag förmodligen kommer sälja vidare pga att jag inte kommer känna mig bekväm i dom. 

    Det kan bli 2015, men vi får se  

     
    Hjälp, var hittade dom smyckena så billigt?! Lovar ska inte skaffa samma ;) Men så mycket trevligt du hunnit fixa! Jag önskar på sätt och vis att vi hade haft mer än 11 månader på oss att planera, dels för att det är lättare att ha råd med allt, men också för att man då hinner få alla uppslag och tips om saker till bröllopet. Hade jättegärna haft vita överdrag för stolar, och stolsrosetter, men då vi har en tajt budget så får det bli en annan variant med egengjorda dekorationer. Var hittade du de lakanen? Vi håller på att leta med ljus och lykta efter långa vita dukar, men lakan var ju inte alls en dum idé! :) 

    Ok, jag håller tummarna för det då :) 
    Salt skrev 2014-02-07 20:29:20 följande:
    Men åh, jag glömde att skriva GRATTIS!!! Guuu va spännande! Solig{#emotions_dlg.flower} Vill du visa din klänning?
    Tack så mycket! :) Ja, det är väldans spännande, längtar såååå mycket! Klart, här kommer den :) 



    Där är också slöjan som jag beställde på nätet, jättenöjd med den :) Tycker du det behövs ett band i midjan? Har ingen timglasfigur, men tänkte om det behövdes nåt extra till denna klänning?
  • Äldre 7 Feb 21:49
    #59
    JW2014 skrev 2014-02-07 20:36:03 följande:
    Jag har ingen bröllopsgarderob. Däremot har jag ett bröllopsrum :) Vi bor ganska stort och har några rum som står tomma. Så jag har tagit ett rum till förvaring av bröllopsgrejer. Jag brukar gå dit och bara sitta och titta och drömma ibland. Dessutom har jag satt upp några dekorationer i taket och på väggarna, då är det lättare för oss att se helheten och kunna känna av stämningen på dekoren. Jag får ta lite foto på vårt bröllopsrum och visa senare:)
    Ja, heja, det vill vi se!
  • Salt
    Äldre 8 Feb 21:45
    #60
    Kalejdoskop skrev 2014-02-07 21:48:14 följande:
    Hjälp, var hittade dom smyckena så billigt?! Lovar ska inte skaffa samma ;) Men så mycket trevligt du hunnit fixa! Jag önskar på sätt och vis att vi hade haft mer än 11 månader på oss att planera, dels för att det är lättare att ha råd med allt, men också för att man då hinner få alla uppslag och tips om saker till bröllopet. Hade jättegärna haft vita överdrag för stolar, och stolsrosetter, men då vi har en tajt budget så får det bli en annan variant med egengjorda dekorationer. Var hittade du de lakanen? Vi håller på att leta med ljus och lykta efter långa vita dukar, men lakan var ju inte alls en dum idé! :) 

    Ok, jag håller tummarna för det då :) 
    Salt skrev 2014-02-07 20:29:20 följande:
    Men åh, jag glömde att skriva GRATTIS!!! Guuu va spännande! Solig{#emotions_dlg.flower} Vill du visa din klänning?
    Tack så mycket! :) Ja, det är väldans spännande, längtar såååå mycket! Klart, här kommer den :) 


     


    Där är också slöjan som jag beställde på nätet, jättenöjd med den :) Tycker du det behövs ett band i midjan? Har ingen timglasfigur, men tänkte om det behövdes nåt extra till denna klänning?
    Haha det är ingen fara, köp dom om du också gillar dom! Smyckena har jag hittat på goupon faktiskt! Skaffade appen och kunde inte låta bli när jag såg dom!  
    Ja det är roligt att ha tid på sig, och kunna handla i lugn och ro.

    Lakanen hittade jag här, under köp och sälj. Kolla där och blocket! 
    Tycker att midjan på klänningen är superfin, men prova dig fram!!
     
  • vallmo­o
    Äldre 10 Mar 17:23
    #61

    Salt- Fina smycken ochvilken fin klänning!! Jag tycker inte att det behövs något band i midjan, den är så fin som den är! Vill du länka till klänningen?

  • vallmo­o
    Äldre 10 Mar 19:37
    #62

    Förlåt jag menar kalejdoskop

  • Äldre 10 Mar 19:43
    #63

    Jag tänker bara använda hårkam och ett armband då min  klänning ät ett smycke i sig Skrattande
    Lånade bilderna men mina smycken är i samma färger.

    Mickan1987 ,  Älskar dina skor, var det länge sedan du köpte de? Skulle passa 100% 



  • Äldre 11 Mar 05:55
    #64

    Vallmoo: kan inte länka från mobilen, men den finns på www.nixa.se/brollop, fjärde bildraden uppifrån. Den ser inte ut som på bilden tycker jag, kanske för att hon är längre och har en annan kroppsform, vad vet jag :)

  • Äldre 11 Mar 05:56
    #65

    Och tack förresten! :) då kör jag utan band, det är väl enkelheten som gör den lite extra speciell :)

  • Äldre 11 Mar 05:57
    #66

    Haha, tydligen blir det länk automatiskt ;)

  • Äldre 11 Mar 08:29
    #67

    Castell : vilka underbara accessoarer, smyckena är så vackra!!!!

  • Äldre 11 Mar 19:34
    #68

    Tack Helena1990Glad Det är inte mina smycken på bild men beställde samma färgsättning och blev nöjd.

Svar på tråden BILDTRÅD Visa era accessoarer