• Betty84

m2b råkade se klänningen... Ångest!

Nu kanske ni kommer tycka att jag är dum, lite löjlig tillochmed. 
    Jag och m2b var på fest igår med hans vänner. Jag visade klänningen till en utav hans nära vänner (har bild på den i mobilen) och han råkade se. Visserligen bara en skymt av klänningen, men tillräckligt för att han sen kunde beskriva den nästan exakt. 
    Nu har jag världens ångest. Meningen var ju att han inte skulle se den innan bröllopsdagen! Nu känns det som att sjäva överraskningsögonblicket är sabbat. :(
    Någon annan som råkat ut för samma sak? Eller har ni lyckats "gömma" klänningen för mannen?
    Jag är rätt vidskeplig av mig också (kanske märks eller?) och är så orolig för att detta för olycka med sig!! 

• Svar på tråden m2b råkade se klänningen... Ångest!
  • filibustern

min karl har sett min klänning flera ggr, men så är vi inte speciellt vidskeplig.. jag ser det såhär, ärligt talat, om nu olycka skulle komma under bröllopsdagen eller innan eller what ever, det hade mest troligt hänt oavsett om han såg din klänning eller inte. saker som är menat att hända händer. det tror jag i alla fall. 

• daniiel

Det kommer inte föra olycka med sig. Händer något olyckligt, så beror det inte på att han sett en mobilbild av klänningen. Och det är ju allt han sett, en liten bild. Inte klänningen i verkligheten, inte klänning på dig och inte klänningen på dig med frisyr och smink och blommor och hela baletten. Överraskningsmomentet finns alltså kvar i väldigt hög grad. Min make var den första som såg min klänning och han var i stort sett den enda som jag rådfrågade vid köpet av klänning. Trots att han såg mig i den före bröllopet, så blev det ett överraskningsmoment att väl träffas i kyrkan i full mundering. Samma sak för mig gällande honom, trots att jag var med och köpte kostym osv. Och ingen olycka heller :)

• Chicita

Det är en helt annan sak att se något på bild - och att se det på personen. 
    Speciellt när man sen är tillpiffad ända ut i tåspetsarna liksom... Glad 

Hur många gånger har du inte sett något på bild och tyckt att det var skitsnyggt och sen provat det och undrat hur i h-vete du tänkte när du tidigare tyckte att det där var snyggt Flört 
    Det är nästan omöjligt att få ihop hela bilden i sitt huvud. Så chansen är stor att han inte kommer tro att det är samma klänning ens när han ser dig i den.

Att din make har sett din klänning kommer inte bringa olycka. Jag har inte ens hört det skrocket kan jag säga.
    Min make hjälpte mig att prova klänningen flera gånger eftersom jag sydde den hemma. Och han var den som snörde på mig den på bröllopsdagen också Solig  
    Vi gifte oss 2011 och är fortfarande lika lyckliga 

• Betty84

Tack för era lugnande svar :) 
    Bilden han såg i mobilen är den bilden som togs när jag provade klänningen och bestämde mig för den.
    Men det är ju som ni säger, överraskningsmomentet finns ju ändå kvar.
    Får försöka släppa min oro, just nu är det lite svårt, spec för mig som kan bli orolig för minsta lilla :) 

• CoG

Då jag hittade min klänning höll jag den hemlig.
    Dock råkade han se den då jag bläddrade i en tråd här på bt.
    Mitt ansikte var inte med på bilden, han såg mig i klänningen utan att veta det och jag tvär svor till och klickade bort sidan på en gång (hade jag inte gjort det så hade han inte ens vetat att det var jag).
    Men tydligen hann han inte se så mkt eftersom att han inte var direkt uppmärksam.

Jag är inte vidskeplig av mig men eftersom att jag redan köpt en annan klänning, som han visste om så ville jag ha den här nya helt hemlig. Det verkade inte som att han förstått att det var en annan klänning än den han tidigare sett och jag sa inget mer om saken.

Var den en bild på klänningen eller med dig i klänningen?

Då du har den på dig på er dag med dina smycken, din håruppsättning och allting då kommer det ändå inte blir precis samma sak som en vanlig modellbild (om det var det han såg)

• Krystal

Skrocken att se bruden i klänning innan bröllopet är ju way äldre än kameramobiler, så jag skulle inte räkna in dom som avgörande faktorer. En glimt av en 2D bild på 3 tum är ju inte det samma som att ha sett den 3D irl på 2 m avstånd...

• niriel

Min man var med och hjälpte mig prova ut min klänning första vändan, så han hade sett den och hjälpt mig att välja. Men det var ju verkligen inte samma sak som, precis som Chicita säger, att se mig när jag var uppdressad till tänderna och zuper-piffad. Vi har hittills varit nästan lite onödigt lyckliga i ett och ett halvt år och väntar bebis i juni, så det verkar ha klarat sig såhär långt åtminstone.. Solig

• jools

Min blivande har fått se min klänning, den hänger framme i ett av våra rum och han har även sett den på. Då jag syr min klänning själv har han fått hjälpa mig med provningar och ge åsikter till och med.
     Men att se den sen med rätt skor, underkläder, smink och hår kommer vara överraskning nog. Jag tror min snubbe har tillräckligt att ta in då för att ens notera alla fina detaljer på klänningen som han har haft möjlighet att notera och beundra nu.

Så det behöver inte vara världens undergång :)

Svar på tråden m2b råkade se klänningen... Ångest!