• camillastolt

Ebay

Hur funkar de här me ebay? Fått uppfattningen att de e ganska många som köper sina brudklänningar där för att få ner priset? Är deras priser totalpriser? Hur brukar kvaliteten va? Vågar man beställa där? Vad kostar de att ta klänningen till en sömmerska i Sverige o "fixa till" den om de e lite fem? Oftast verkar de stå storlekar från 6-18 typ men vad innebär dem då? Ja drar någonstans mellan 44 o 46 (44 upptill o 46 nertill) vanligtvis, vilken storlek bör ja välja?

• Svar på tråden Ebay
  • daniiel

Det är ju kopior som säljs på ebay. Det finns många olika säljare och det skiljer en hel del i kvalitet osv. Vissa är rena lurendrejare, trots bra omdömen ibland. Man kan alltså bli jättebesviken eller jättenöjd, en chansning. Det är ju dock alltid en chansning att köpa grisen i säcken så att säga. Har du kollat in sidorna landybridal.co, jenjenhouse.com eller dinobridal.com? Det är också kopior, billiga klänningar, men välanvända företag som levererat många fina klänningar. Angående storlek, så brukar det finnas tabeller man kan kolla i eller så kan man beställa efter sina egna mått. Att välja en klänning med snörning ökar ju chanserna för bra storlek och passform :) Jo, att fixa till den i Sverige kan ju variera väldigt mkt beroende på vad det är som ska fixas.

• camillastolt

Vad ligger priserna på i sverige om den behöver sys in o kanske ändra nån eller ett par detaljer? Bara ungefär liksom, ja har ingen koll alls om de handlar om 100kr eller om 10.000kr liksom? Nån här me erfarenhet av att köpa på antingen ebay eller jjhouse?

• teres77
    Här hittade jag lite timpriser som såg normala ut. Det är väldigt olika vad en skräddare tar för ändringar. Men jag skulle tro att det blir billigare än att köpa en med div ändringar i butik. Du får ju ändå betala för ändringar om du inte har standradmått... 

Jag beställde en festklänning från Jenjenhouse som var måttbeställd. Är supernöjd med resultatet! Väldigt hög kvalité på sömnaden. Men det är alltid en chansning... Jag kommer köpa mina (två) klänningar från Landybridal och Jenjenhouse. Jag har två kompisar som är sömmerskor som har lovat att stå stand by om de inte passar perfekt. Annars hade jag nog lagt några kronor på att lämna in dem. Kommer beställa med snörning bak och förhoppningsvis så kommer det räcka ifall nåt mått inte är exakt.
Svar på tråden Ebay