• Äldre 24 Jan 16:44
    3953 visningar
    7 svar
    7
    3953

    Bröllopsångest

    Mitt i allt bröllopsplanerande blev jag nu lite deprimerad.. jag räknade igenom budgeten och inser att närmare hälften av kostnaderna kommer gå till allt som har med min klänning, hår, smink osv att göra! Känns inte ok! :( Jag vill att min blivande ska få sin del i budgeten lika mycket som jag. Är det någon mer än jag som känner så? Suck.

  • Svar på tråden Bröllopsångest
  • Äldre 24 Jan 16:46
    #1

    Jag har en fantastisk och billig brudklänning till salu. Intresserad?

  • Äldre 24 Jan 16:48
    #2

    Tyvärr kanske jag inte ska säga egentligen, men jag har redan köpt min klänning. En typisk detalj som hade kunnat bli billigare, men det är lätt att vara efterklok.. tack ändå!

  • CoG
    Äldre 24 Jan 20:45
    #3

    Kan vara en god ide att kolla igenm budgeten ordentligt innan.

    Men sen undrar jag om du frågat din blivande vad hna tycker är viktigt med bröllpet?
    Vad är det för "del" du menar?
    Att han ska lägga samma summa pengar på sin outfit eller hur menar du?

    De pengar som går till din klänning, smink och hårfix det är ju ngt som kan kommer att få njuta av.
    Är ju hans vackra fru ;)

  • Äldre 24 Jan 21:03
    #4

    Ja, precis, det är det jag menar, mer än en tredjedel av våran budget går till "mina saker", och då kanske jag ska poängtera att vi har en ganska liten budget. Vi har full kontroll på vår budget och vet vad som kommer kosta vad osv. Jag mår bara dåligt över att mitt ska kosta så mkt och han ska till och med betala sin kostym med egna pengar då han menar att han kommer använda den fler gånger, så det skulle inte kännas rätt. 

    Han skulle nog säga att jag ska köpa det jag tänkt och att han vill att jag får det som jag vill ha det på våran bröllopsdag, så det här kommer enbart från mig :) 

    Haha, ja, det är väl så jag får se det antar jag :)  Tack för en annan syn på saken!

  • Äldre 24 Jan 21:23
    #5

    Se det som att du är den missgynnade parrten. Glad Du är ju hans närmiljö men din egen sminkning ser du inte mycket av under dagen. "Rättvist" mäts inte i kronor utan att båda är nöjda.

  • Äldre 24 Jan 21:32
    #6

    Det är sant förstås :) Sen kan jag ju inte påstå att allt är ett nöje för mig heller, en frisyr med 80 hårnålar som kommer ge mig huvudvärk efter halva dagen är mer en uppoffring ;) Jag hör vad du säger, och du har en poäng. Ibland blir det överväldigande med den här bröllopsplaneringen bara, ibland önskar jag att jag hade ett helt crew att prata med! Fast det har jag ju här å andra sidan :) Tack så mycket för peppen!

  • CoG
    Äldre 25 Jan 13:41
    #7

    Sätt dig ner och fråga vad han tycker är det viktiga på er stora dag och se till att han får de delar han också vill.

    Att vara sitt vackraste jag på den stora dagen, det är nog oftast bara tjejens önskan.
    Han kanske vill bjuda på en särskild öl, ha med en viss sorts musik eller få äta den där riktigt goda köttbiten för att det ska kännas som en riktigt speciell dag?

    Nu lät det där lite väl mycket Tjej-Kille kanske.
    Men överlag tror jag att tjejerna väljer att lägga ner mer tid på sitt yttre än vad killen gör just på bröllopsdagen. Jag kan tänka mig att killar hellre lägger pengarna på sånt som har med själva middagen eller festen att göra.
    Att få uppleva och trivas i sällskap av sin nyblivna fru och gästerna.

    Det är mest tjejer som matas dagligen med att ska se ut på ett visst sätt,
    killar har inte samma press på sig och här därför lättare att lägga fokus på annat.
    Men naturligtvis är det viktigt för killen att hans blivande fru får känna sig nöjd och tillfreds så därför brukar det vara ok att det läggs mer pengar på den biten.

Svar på tråden Bröllopsångest