• FrkJeppa

Vilken typ av klänning!

Vi ska gifta oss kyrklig och sen kommer vi ha festen i trädgården med tält och buffé alltså en ganska enkel bröllops fest.. Dock känner jag att jag vill ändå ha en "riktig" brudklänning... Men samtidigt ska den ju passa i en trädgårdsfest.... Någon som har tips på vilken modell som kan passa?

• Svar på tråden Vilken typ av klänning!
  • karamell

Klart du ska ha en riktig brudklänning oavsett om bröllopet är enkelt eller maffigt Modellen tycker jag beror mer på din kroppsform än typ av bröllop, samt vilka material du gillar och om du vill ha en lång eller kort. Viktgast är att man bär något som klär sig och som kommer att få en att känna sig vacker den dagen :) 

• FrkJeppa

Jag tänker mig att jag vill ha en klänning med lite släp material vet jag inte riktigt än men vill inte att klänningen ska vara för tung och otymplig... Tack!

• karamell

Jag förstår, bästa tror jag är att gå till en brudbutik och prova lite olika modeller och se vad du känner dig finast i och vilka materialer/modeller du trivs bäst i, då kommer du få en bra uppfattning för vad du vill ha. Lycka till! :)

• daniiel

En riktig brudklänning med lite släp, som ändå ska vara lätt.. Kanske en chiffongklänning? Dom finns ju i flera modeller/siluetter och både enklare och mer "blingiga", även med spets, samt med eller utan axelband osv. Jag tycker chiffongklänningar passar superbra till tex trädgårdsfester (även middagar på herrgård) och känns brudiga utan att vara en tung "klump" av satin.

Bara några exempel på hur chiffongklänningar kan se ut.

www.morilee.com/Bridals/voyage/6771
    www.morilee.com/Bridals/voyage/6762
    www.morilee.com/Bridals/voyage/6748
    www.morilee.com/Bridals/voyage/6735

www.rosaclara.es/es/vestido/8/158-CELTA-1534.html
    www.rosaclara.es/es/vestido/9/125-URSA-976.html

www.allurebridals.com/products/9057

www.maggiesottero.com/dress.aspx

www.sotteroandmidgley.com/dress.aspx

Men även klänningar i tyll, organza och vissa helt i spets har också en lättare känsla :) Så det beror ju på vad du föredrar. Har du funderat på vilken modell av klänning du vill ha? Med eller utan ärmar/axelband osv?

• FrkJeppa

Åsåg tack ska genast kolla länkarens :) Jag tror att jag vill ha axelbandslös... Snörning i ryggen, sen gillar jag klänningar som har något lägre midja men inte sjöjungfru modellen... någonstans mellan vanlig klassik midja och sänkt midja.. Typ att kjolen börjar strax under naveln.. Dock har jag inte provat nga klänningar och ränker prova alla möjliga för att veta vilken modell som sitter bäst..

Svar på tråden Vilken typ av klänning!