• fkidron

Vill se Era brudklänningar runt (helst under) 5000:-

Jag har en 5000 kronors budget att köpa min brudklänning för. Nu bor jag utomlands och här är det omöjligt att hitta "billiga" men samtidigt underbara klänningar. Jag kommer börja leta fysiskt först i Februari när jag åker på besök, och kan inte hålla mig tills dess!

Jag är ju lite orolig att man inte kommer hitta något i den prisklassen, så jag skulle bli såååå glad och framför allt LUGN av att få se era fynd, så snälla, ni som har hittat eran klänning under 5000 lappen och vill göra en annan medmänniska glad, ladda upp en bild och berätta vart ni hittat den!

• Svar på tråden Vill se Era brudklänningar runt (helst under) 5000:-
  • 20110519

Jag har en bild på min klänning i min profil. Den köpte jag för 3500 kr. Jag hade också en budget på 5000kr. Så jag kommer hålla min budget, när jag sen måste sy om min klänning, ändra lite i ryggen och på längden.

• sandrakorpe

Klänningar under 5000 är inte svårt att hitta. Leta efter märket nixa många fina klänningar och ett bra pris. I affären jag var i så var det det märket som bom rekommenderade om man skulle ha en klänning under 5000. Min kosta 3300. Vill inte visa den då jag inte gift än.

• Cajo

Har du nära till Göteborg så titta dindromklanning.se. Där köpte jag min och fick god service. De har även flera klänningar till bra priser med korsett i ryggen så storleken går att "justera" lite. Jag bifogar bild på den jag köpte som jag är jättenöjd med, men visar inte bild på mig i den då jag inte gifter mig förrän augusti-14.

• fkidron

Tack så mycket för svaren, det var lugnande att höra! Är ju ivrig att få börja leta, skulle så gärna köpa en klänning i butik då jag vet vad jag får istället för att beställa kinaklänning. Plus att man ju inte vill missa själva upplevelsen att gå och prova med mamma såklart!

• filibustern

min klänning. köpt på blocket (använd en gång) 1350kr och då fick jag även skor och en "päls"jacka :) 

• Cajo
    Cajo skrev 2014-01-04 09:28:02 följande:
    Har du nära till Göteborg så titta dindromklanning.se. Där köpte jag min och fick god service. De har även flera klänningar till bra priser med korsett i ryggen så storleken går att "justera" lite. Jag bifogar bild på den jag köpte som jag är jättenöjd med, men visar inte bild på mig i den då jag inte gifter mig förrän augusti-14.
    Bilden bifogades ju ej i förra så här.

• 3mma

Min klänning hittades på rea för 3000:-, den ska bara kortas lite, annars sitter den perfekt

• Niini

Min klänning var sista exemplaret så jag fick den för 620€, funnen i Vasa. Kan annars tipsa om märket Nixa, snygga och relativt billiga klänningar :)
  • filibustern
    3mma skrev 2014-01-04 19:23:43 följande:
    Min klänning hittades på rea för 3000:-, den ska bara kortas lite, annars sitter den perfekt

måste ju säga att jag älskar din klänning! 
  • Endora
    Cajo skrev 2014-01-04 09:28:02 följande:
    bra tips, sparar jag. Bor bara några mil från gbg.  
  • fkidron

Vilka vackra klänningar! Skönt att veta att det finns alternativ även för oss med budget! Fortsätt gärna bifoga bilder (och pris! haha) om någon vill visa upp, det är så kul att få se och höra! 

• fkidron

victoriastefan
    Oj, galant! De syr upp efter dina mått? Måste få veta sen hur den sitter!  

• Maria93

Har precis beställt min klänning från Jenjenhouse.. har hittills betalat 1711:- för den och en klänningsgarderob, sen får vi se vad tullen hamnar på men det lär ju hamna under 3000:- sammanlagt. 

• ViktoriaStefan
    fkidron skrev 2014-01-13 19:11:04 följande:
    victoriastefan
    Oj, galant! De syr upp efter dina mått? Måste få veta sen hur den sitter!  
    Ja man kan beställa efter sina mått och man kan även beställa storlekar.
    Det ska bli såå spännande när jag har beställt att prova min vackra klänning.
Svar på tråden Vill se Era brudklänningar runt (helst under) 5000:-