Beställa brudklänning på nätet?
Någon som har erfarenhet av att beställa brudklänning på nätet? Någon sida ni kan rekommendera? Svårt att veta storlek, kanske bäst att köpa i affär? :)
Någon som har erfarenhet av att beställa brudklänning på nätet? Någon sida ni kan rekommendera? Svårt att veta storlek, kanske bäst att köpa i affär? :)
Hej :)
jag köpte min klänning online från preownedweddingdresses.com det är en sida där både enskilda personer + butiker säljer klänningar både nya, använda + samples. Jag köpte därifrån från en butik, det gick jättebra, men klänningen är liite för stor, men inget alvarligt. jag köpte därifrån eftersom det ffinns mycket att välja på där, och det är billigare med. Men tänk på att du måste betala moms + tull i sverige om du beställer från ett land som är utanför EU. Men det är alltid en risk att beställa online, speciellt när man inte är säker på storlekar osv.
Hej! Tack för ditt ärliga svar! Ska kolla in den sidan :) Har inte bestämt hur klänningen ska se ut än heller, bröllopet blir 7:e juni så kanske inte behöver ha panik?
Tror det beror på vilket märke du ska beställa från. Från vissa märken finns det upp till ca 5 månader väntetid eller längre...inte klokt. Sedan måste du ha tid för ändringar om det skulle behövas. Mitt bröllop är i september, bestämde mig för att vara tidigt ute :) Vill inte stressa senare för en klänning. Min klänning finns i visa din klänning tråden...näst sista sidan tror jag om du vill kolla.
Och härifrån beställde jag klänningen www.preownedweddingdresses.com/dresses/salon/bella-mia-bride
Tack ska kolla om jag hittar den tråden :) Åh nu fick jag panik om det är så lång leveranstid!! :-0
Åh din klänning är ju sagolik!! Som en prinsessa :)
Inte alla har så lång tid, men du borde fråga i butiker i din närhet så du vet. Tror många av de amerikanska märkena som t ex sincerity har rätt lång väntetid.
haha tackar :)
Jag är väldigt nöjd med den och även om den var dyrare än vad jag tänkt betala först, så tror jag att jag fått betala mycket mer här för den här även efter momsen + tullen som jag betalade
Vi bor i en lite håla så det blir tills att åka till någon större stad å kolla, jag vill inte beställa en än då jag håller på att gå ner i vikt efter en graviditet
haha bor också i en håla :) Därför beställde jag online + för att försöka spara lite pengar. Men tänk på att det inte är likadant med en bröllopsklänning som med vanliga kläder, finns ingen strech i bröllopsklänning. Om du köper med korsett då kan du justera storleken ta ut eller in, men det var inget för mig, vill kunna klä på mig själv så jag valde en med blixtlås :)
Oh ja glömde berätta, att det här var min tredje klänning jag köpt haha hemskt jag vet. Den första jag köpte var från lilly online, tyvärr var den för liten. Den andra var en kinakläning från dinobridal, aldrig, aldrig igen....så dåligt sydd klänning. Så även om det är lockande att köpa från kina så skulle jag inte göra det, ett fåtal får fina klänningar, men de flesta får det inte..
Haha då vet du hur jag har det ;) Ja jag får nog ta en med blixtlås oxå, vill kunna klä mig själv oxå. Tittar liten på dressfirst.com finns jätte mkt fint där
Nu måste jag hoppa in lite och säga att det absolut är en chansning när man beställer, men jag har beställt två klänningar från just Dino och använde båda på min bröllopsdag och det finns väldigt många som är jättenöjda med sina sk. kinaklänningar ;)
Jag beställde på nätet. Man ska absolut vara medveten att storleken kanske inte sitter axakt om man inte kunnan prova exakt samma modell och även då är de kanske inte exkt. Men det är inget man inte kan ändra om man har en duktig sömerska. Jag fick fixa till min klänning en del men det tyckte jag det var värt och det gjorde att jag ändå kunde ha en klänning som jag inte hittade i butikerna i stan.
är det bara när man beställer från ett land utanför EU som man måste betala tull? så om man köper på E-bay så behöver man inte det?
Säljare på Ebay skickar ju från flera olika länder runt om i världen och om landet varan skickas ifrån ligger utanför EU, så riskerar man att få betala tull och moms.
okey, såg det just på e-bay att det stod från vilket land det skickas från, tack
Tack för infon daniiel, men va svårt det ska vara och hitta en klänning som fallen en i smaken :(