• Anonym (kränk­t!)
    Äldre 4 Dec 19:32
    9685 visningar
    15 svar
    15
    9685

    Min man tar pengar av mig

    Min pojkvän tar ibland pengar ismyg av mig när han har slut på kontanter eller behöver pengar till något. Det är ofast bara småsummor som 20 lappar men det blir ju rätt mycket när man gör det så ofta. Överreagerar jag? Jag har gömt min plånbok nu för orkar inte mer. Han använder ca 300kr i veckan på enbart kaffe och cigg. Om det tar slut så frågar han mig om pengar till dessa saker. Jag anser att det räcker och att jag inte vill ge honom. Jag studerar och har lån just nu och han är studerande utan lån(än så länge)

    Är jag elak som inte lånar ut pengar till honom när han inte har egen inkomst? Han får kläder och skor av sina föräldrar hela tiden och jag betalar mat och hyra hemma. Vi är i 20 årsåldern.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-04 19:59
    Oj, glömde notera att dessa 300 kr är hans EGNA(sparpengar, han tar INTE 300 av mig i veckan. Han kanske tar 15-50 av mig i veckan.

  • Svar på tråden Min man tar pengar av mig
  • Äldre 4 Dec 19:43
    #1

    Nej, herregud, du är inte elak. Han borde växa upp och skärpa sig. Och skaffa ett extrajobb för att betala för sig. 

  • Äldre 4 Dec 20:47
    #2
    +1

    Dumpa pojken. han stjäl och det är inte okej.

  • annika­02
    Äldre 4 Dec 22:53
    #3

    jag tycker inte du behöver känna någon skulld. 

  • Aniara­4
    Äldre 5 Dec 00:19
    #4

    Han stjäl från dig. Behöver vi verkligen säga mer än så?

    Och vaddå elakt att inte låna ut pengar till honom? Låna ut? Har han planer på att betala tillbaka menar du?