• daniiel

    Skärgårdstema

    Vi hade inte skärgårdstema/marint på bröllopet, men vi hade lite det temat på min pappas 50-års fest. Han älskar havet, har stuga på en ö, seglar och har alltid haft båt osv. Vi tyckte därför att det var ett passande tema :) Nu tog vi kanske inte ut svängarna lika mkt som man gör på ett bröllop, då det trots allt "bara" var en födelsedagsfest ;) Och mitt i vintern dessutom! haha

    Vi valde att ha marinblå dukar och det var väldigt snyggt ihop med vitt porslin och silverbestick. Vi hade också vita stenar på borden som "konfetti". Inte jättesmå, men inte stora heller. Relativt billigt och fyller ut bra :) Jag gjorde dessutom blomsterarrangemang (oasis) med enbart blommor i vita/beige nyanser, där jag hade limmat snäckor på såna tunna grillpinnar i trä och stack ner bland blommorna. Det blev väldigt fint. Jag hade dessutom ett flöte i varje arrangemang och det gjorde sig väldigt bra. Passade in, men var lite oväntat och kul ändå. Ljusen valde vi vita blockljus med juterep lindat runt botten. Bordsplaceringen gjorde jag i form av små enkla båtar där namnet stod på seglet och dom tog i princip alla gästerna med sig hem sedan :) Namnen på borden tog vi från namnet på öarna runt om här. Bordet min pappa satt vid hade naturligtvis samma namn som ön där mina föräldrar har stugan.

    Personligen är jag barnsligt förtjust i den här inbjudan invitationsbyajalon.com/blog/lighthouse-wedding-invitations/ men annars är ju flaskpost en kul idé ;) Lite omständigt kanske dock.

    Ibland har ju brudpar något hängande på väggen bakom där det står tex "Nygifta" eller namnen och datum osv. Där kan det ju vara en kul grej att hänga upp en livboj och skriva på den. Finns att beställa billigt på Ebay.


Svar på tråden Skärgårdstema