• August­iVegas
    Äldre 30 Nov 18:58
    6198 visningar
    11 svar
    11
    6198

    Puerto Rico - Gran Canaria

    Någon av er som varit dit? Det här blir våran bröllopsresa kan man säga, iofs gifte vi oss i Las Vegas (efter att ha varit i L.A i en vecka) men jag räknar inte det som bröllopsresa ;) Nu har vi hittat ett jättefint hotell i PR med jacuzzi på balkongen, längtar verkligen! Men vore kul o höra lite smått o gott därifrån från nån som varit där. Hur är shoppingcentret Europa? Bra/dåligt? Vad ska man undvika o vad får man inte missa? Ge mej lite tips :)

  • Svar på tråden Puerto Rico - Gran Canaria
  • Äldre 30 Nov 20:15
    #1

    Jag tycker PR är lite för turistigt, men det har tydligen blivit bättre då det inte finns så många timeshare-säljare som springer efter en längre. De var galet jobbiga... PR är bland de mest solsäkra orterna på GC och stranden är fin vi ska också till GC på bröllopsresa men till grannorten Playa Taurito som är en liten dalgång där det nästan bara finns hotell och ett vattenland Men jag kan rekommendera ett besök till nästa ort som är en supermysig liten by som heter Puerto Mogan. Det går båtar dit från PR

  • August­iVegas
    Äldre 30 Nov 22:30
    #2

    Ja vi valde PR just för att det e mest solsäkra området på ön, vi åker nämligen i mitten av januari så vi hoppas på finväder :D Ja vi såg att de fanns ett vattenland som vi ska besöka, tror det heter Aqua land, vi e barnsligt förtjusta i vattenland, haha :) Puerto Mogan ska jag lägga på minnet! :)

  • spoken­fool
    Äldre 30 Nov 23:15
    #3

    Jag och min sambo var i puerto rico i februari och det var jättefint där. Men hotellet var vi inte nöjda med. Det hette puerto azul tror jag, vi bokade det för att det hade jacuzzi på en terass men av alla så funkade en eller två under den veckan vi var där.

  • Aniara­4
    Äldre 30 Nov 23:30
    #4

    Hm, vi var på GC nyligen och när vi letade resor minns jag att vi tittade på ett hotell som jag tror låg i Puerto Rico och hade jacuzzi på balkongen. Det verkade ju toppen tills jag tittade lite närmare och reagerade över att alla bilder såg datorgjorda ut. Tydligen höll de på med en stor renovering till designhotell efter att ha varit lite halvsunkigt (listade jag ut efter lite luskande för att räkna ut vad det hette innan), och jag tyckte det verkade lite oroväckande att det inte fanns några riktiga bilder på det färdiga resultatet. Sen var en av få kommentarer jag hittade om hotellet innan namnbyte och renovering att poolen var liten och låg i skugga en stor del av dagen.

    Hoppas det inte är samma ni har tittat på, alternativt att det i så fall är färdigt nu och har blivit lika fint som bilderna!

  • Äldre 1 Dec 11:35
    #5

    Har ni kollat upp hotellet på Tripadvisor? Vi letade efter  ett hotell på någon av öarna för avresa nästa helg men det blir Thailand istället. Jag trodde jag hade hittat ett bra hotell tills maken gick in och läste kommentarer....


     


    Bara ett tips :)

  • August­iVegas
    Äldre 1 Dec 12:03
    #6

    Hotellet vi ska bo på är nyrenoverat och heter Servatur Casablanca och på vings hemsida (vi åker med dom) så finns det riktiga bilder och det ser jättefint ut! :) har hört mig för med en reseledare åxå som bott i en sån svit som vi bokat, med jacuzzi på balkongen och han hade bara bra saker att säga och att han var säker på att vi ska trivas :) Eftersom det ganska nyligt öppnat efter renoveringen så är det svårt att hitta kommentarer om det, men ska kolla runt lite till :) Men vad säger ni alla om Europa shoppingcenter, vilka butiker finns där..? Inga kedjor osv?

  • Aniara­4
    Äldre 1 Dec 12:59
    #7

    Haha, jag kollade upp det och det var precis det vi tittade på! Men det ser helt annorlunda ut nu än när jag tittade, dels är det riktiga bilder och dels framstår det inte längre som att alla rum har jacuzzi på balkongen utan bara vissa sviter, och det verkar ju mycket mer rimligt. Nu ser det mycket bättre ut, så det blir säkert toppen!

    Vet inget om Europa tyvärr, men kan passa på att rekommendera en utflykt till fyren i Maspalomas strax före solnedgången. Väldigt fint. Där finns det också ett lyxigare litet köpcentrum med märkesvaror.

  • Rin
    Äldre 1 Dec 18:22
    #8

    Det är ganska många år sedan jag var i Puerto Rico sist men då var shoppingcentret tyvärr ganska dött. Är det shoppa man vill rekommenderar jag en utflykt till Las Palmas. Det är en bit att åka med rätt så billigt med buss. Playa del Ingles har också rätt mycket shopping men det varierar lite från år till år vilka köpcenter som är bra, och vilka som inte är det.
    Aqualand är väldigt kul och har massor med olika vattenrutschkanor, men i stort sett inga möjligheter till att mer bara bad. Palmitos Parque är väl värt ett besök, särskilt rovfågelshowen.
    Att hyra bil är ganska billigt och jag rekommenderar då en tur upp i bergen (men se till att ha en bra karta!) för att t.ex. besöka Pinjemadonnans kyrka, tyvärr minns jag inte namnet på orten där den ligger. Arucas på norra änden av ön är väldigt fint. Klassiska vitkalkade hus, med en gotisk katedral mitt i. Där görs även den klassiska honungslikören Ron Miel och det finns guidade turer med provsmakning.

    Det var väl det jag kommer på så där på rak arm. Hoppas ni får det härligt, Gran Canaria är ett fantastiskt ställe. 

  • August­iVegas
    Äldre 2 Dec 21:01
    #9

    Vilka härliga tips! Tack! Känns som att vi kommer stortrivas :) En shoppingtur till Las Palmas blir det nog en dag, ska finnas en stor och ganska nybyggd galleria där, vill ju åt Zara, Pull & Bear och Berscha :) älskar dom butikerna! Nu måste jag bara försöka hitta en bikini, inte så enkelt den här årstiden... :)

  • Äldre 2 Dec 21:48
    #10

    Badkläder finns året runt men om du inte hittar något bra i butik så går det ju att beställa via nätet.

  • August­iVegas
    Äldre 2 Dec 22:00
    #11

    H&m i min stad säljer inga badkläder alls ö.h.t den här tiden, "kommer in efter jul", fick jag som svar. Tycker det e svårt me bikinis så hade gärna sluppit alla webshoppar. Ah får spana runt lite mer på stan :)

Svar på tråden Puerto Rico - Gran Canaria