Inlägg från: meandmylove |Visa alla inlägg
  • meandmylove

Bröllop på en fredag?

Vi planerar bröllop och hade bokat både lokal och kyrka.. Nu fick vi reda på att vi väntar barn nr2, vi är jätteglada men beräknad förlossning är på bröllopsdagen!! Nu försöker vi tidigarelägga bröllopet men festlokalen är fullbokad hela sommaren.. Vad tror ni om att gifta sig en fredag? Vi har kollat nationaldagen men det är bokat. Vi vill ha sen vigsel (och endast vigsel inbjudan till hälften av gästerna dvs vår familj och de närmsta) 16.30 sen fest kl 18.00. Tror ni det går? Kommer många hoppa av? Då har folk ändå tid att arbeta innan och kanske ta halvdag om man kan det eller bara gå en timme tidigare? Hjääääälp vi bil verkligen inte flytta bröllopet ett eller flera år frammåt..

• Svar på tråden Bröllop på en fredag?
  • meandmylove

Anledningen att inte alla är bjudna till vigseln är så, att vi viger oss i kyrka med imam och präst. Min blivande är muslim och likaså hans släkt. På deras traditionella bröllop har man ingen vigsel öht! Därför är inte alla bjudna till vigseln. 80% är från samma stad de andra är från granskade 30 min med bil bort så inga jätte sträckor. Jag ska prata med svärisen om det så får vi se.. det känns som alla jag frågar säger "gör som ni vill.. jo såklart gör vi det men vill inte att det ska kännas fattigt eller stressigt..

• meandmylove

Så observant av dig! Tack. De är inte praktiserande eller troende på det viset. Som att jag är kristen men inte går i kyrkan var söndag. Tack för påpekan, sånt är ju annars riktigt segt om man missar annars.

• meandmylove

Tack! Jag pratade precis med svärisen. Kanske flyttar vi ssamlingen festlokalen till 18.30, 19.00. Vi vill fortfarande ha det vi tänkte sedan innan. Fotograf hela dagen kvällen, , champagne mingel med snittar, stor buffé, bröllopstårta, vin, öl, sprit, liveband, dans osv! Jag kommer vara i V 30-34 så gravid-bröllops-klänning. Jag tror det blir bra ändå!

Svar på tråden Bröllop på en fredag?