• TheBigS

AKUT HJÄLP! Skor och bröllopsklänning????

Hej! Jag behöver akut hjälp för måste beställa min bröllopsklänning snart!

Jag undrar om man behöver lägga till extra cm till klänninglängden(köper skräddarsydd) om jag har skor på 14cm?

Står såhär: "För att ta hänsyn till höga klackar, lägger vi 2 inch (ca. 5cm) extra till golv-långa klänningar och klänningar med släp "

Så betyder det att om de lägger till 2 inch(5cm) så måste jag lägga till 9cm själv?

Snälla behöver verkligen hjälp :/ eftersom jag inte får skicka tillbaka en skräddarsydd klänning.

• Svar på tråden AKUT HJÄLP! Skor och bröllopsklänning????
  • daniiel

Ja, lägg på extra själv. Precis som det står, så lägger dom på ca 5cm, men lägg till mer själv. Hur ser klänningen ut? Om du ska ha en fin spetskant eller liknande nertill, så kan det vara lite knepigare att lägga upp den om det skulle behövas, så då rekommenderar jag att inte att ta i så hemskt mkt när du lägger till. Tänk också på att det är bra om man får in ungefär en hand mellan golvet och klänningen, för att inte trampa på den när man går. Plus att om du ska ha någon underkjol, så kan den också lyfta klänningen någon/ett par centimeter.

• TheBigS
    daniiel skrev 2013-11-26 15:07:15 följande:
    Ja, lägg på extra själv. Precis som det står, så lägger dom på ca 5cm, men lägg till mer själv. Hur ser klänningen ut? Om du ska ha en fin spetskant eller liknande nertill, så kan det vara lite knepigare att lägga upp den om det skulle behövas, så då rekommenderar jag att inte att ta i så hemskt mkt när du lägger till. Tänk också på att det är bra om man får in ungefär en hand mellan golvet och klänningen, för att inte trampa på den när man går. Plus att om du ska ha någon underkjol, så kan den också lyfta klänningen någon/ett par centimeter.
    Okej, jo jag ska ha en enorm underkjol också, men det är omöjligt att veta hur många extra cm jag behöver lägga till :/ men klänningen är ganska stor i sig nertill också. Det är ingen spetskant utan en satinklänning. Ska jag lägga till exakt 9cm(3,5inch) då eller borde jag lägga till ytterligare för underkjolen också?

Kanske dumma frågor men jag har aldrig beställt klänningar förut och vill verkligen inte att det ska bli fel :/
  • daniiel
    TheBigS skrev 2013-11-26 15:33:52 följande:
    Okej, jo jag ska ha en enorm underkjol också, men det är omöjligt att veta hur många extra cm jag behöver lägga till :/ men klänningen är ganska stor i sig nertill också. Det är ingen spetskant utan en satinklänning. Ska jag lägga till exakt 9cm(3,5inch) då eller borde jag lägga till ytterligare för underkjolen också?

Kanske dumma frågor men jag har aldrig beställt klänningar förut och vill verkligen inte att det ska bli fel :/
    Har du någon länk till klänningen? Vad har du tänkt dig för underkjol? Ska du beställa efter dina egna mått eller en standardstorlek?
  • TheBigS
    daniiel skrev 2013-11-26 17:43:07 följande:
    Har du någon länk till klänningen? Vad har du tänkt dig för underkjol? Ska du beställa efter dina egna mått eller en standardstorlek?
    Det blir efter mina egna mått.

den klänningen:
    www.jjshouse.com/se/Balklanning-One-Shoulder-Court-Slap-Satin-Brollopsklanning-Med-Rufsar-Blomma-Or-002000654-g654

och har tänkt med den underkjolen:
    www.jjshouse.com/se/Nylon-Balklanning-Fullstandiga-Klanning-1-Tier-Golv-Langd-Slip-Stil-Brollop-Underkjolar-037031007-g31007
  • Alecia
    TheBigS skrev 2013-11-26 18:19:13 följande:
    Det blir efter mina egna mått.

den klänningen:
    www.jjshouse.com/se/Balklanning-One-Shoulder-...

och har tänkt med den underkjolen:
    www.jjshouse.com/se/Nylon-Balklanning-Fullsta...
    man borde tittar här först innan man kasta pengar för ingenting
    www.facebook.com/pages/JenJenHouse-is-a-SCAM-Use-With-Caution/483190695039342
    www.facebook.com/pages/JJsHousecom-orders-and-No-Returns/244871102251468
  • Chicita
    Alecia skrev 2013-12-02 11:10:38 följande:
    www.facebook.com/pages/JenJenHouse-is-a-SCAM-...
    www.facebook.com/pages/JJsHousecom-orders-and...
    Konstigt att så många visar upp bilder på sina klänningar dom beställt på JJ/JenJen och är jättenöjda med.
    Personer som har hängt här ibland i flera år, och deltagit i diskussioner.
    Det låter som mycket jobb att skapa ett eller flera konton, sitta och delta i diskussioner, svara på frågor om "vad tycker du om..." osv bara för att försöka validera ett bluff-företag...

Men men... Alla blir saliga på sin tro Tungan ute 
  • TheBigS
    Alecia skrev 2013-12-02 11:10:38 följande:
    www.facebook.com/pages/JenJenHouse-is-a-SCAM-...
    www.facebook.com/pages/JJsHousecom-orders-and...
    Det var inte direkt så många bilder på dåligt sydda klänningar ifs... dessutom hade dom väldigt få likes.
     Jag tror absolut inte att kinaklänningar är bra, Jag kan lätt köpa en designerklänning för 10.000:- + MEN jag har inte hittat den klänningen jag vill ha bland dessa dyra. Jag vill ha en stor bakelse i satin/silke och det ser jag faktiskt inte så mycket av.
  • teres77

Jag har beställt en festklänning från JenJen. Den var helt outstanding! Man får mäta noggrant bara... 

Svar på tråden AKUT HJÄLP! Skor och bröllopsklänning????