Har varit i Turiket 2 gånger, fast jag var inte i Side utan i Marmaris. Det var jätte fin och väldigt varmt, men det var inget som jag klagade över precis! *Jag älskar värmen, hur varmt det än är*
Stränderna var fina, fast sanden var varm så det gjorde lite ont att gå ner till vattnet, men det är inga större problem, bara man tar på sig sina badtofflor och sätter dom vid kanten.
Maten var jätte god, och ingen blev *turistsjuk* heller. Hotellen var jätte bra och fina.
Och böneutropen hörde vi knappt, då tornen var en bra bit från oss. Och det som vi en gång hörde var kul, och något som jag inte skulle vilja vara utan då det tillhör deras kultur så att säga.
Vi gjorde också några utflykter när vi var i Marmaris, vi åkte bland annat till; Sköldpaddsön, och såg stället (Dalyanfloden) där Afrikas Drottning spelats in med Humphrey Bogart och Katharine Hepburn. Och såg även en massa kungagravar som var urhuggna ur bergen mm. Sammt att vi gjorde en båtutflykt på en hel dag. Vi stannade till vid olika stränder mm.
Lycka till!
Tess