• TheBigS

Vilken färg ska jag ha? Ivory eller vit?

Jag är osäker på om jag är kall eller varm. Jag är guldblond naturligt men har färgat håret svart. Jag har blåa ögon och mörka ögonbryn och fransar. Jag blir brunbränd lätt och kommer sola innan bröllopet så jag lär vara ordentligt brun :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 17:48
    Så vilken färg på brudklänningen ska jag ha? :) Ivory eller vit?

• Svar på tråden Vilken färg ska jag ha? Ivory eller vit?
  • Chicita

Gå till en butik och prova klänningar så ser du snabbt vad du passar i. Då får du också en känsla för vilken modell som sitter bäst på dig (oftast inte den man tror Flört) och om du har riktig tur så finns din drömklänning i butiken - till ett bra pris Glad

• 2015

Jag älskar färgen ivory. Vit är så kallt. Tycker jag. Jag är också lite mörk i mig.

• FruForsmark

När jag provade brudklänning så sa expiditen att Ivory passar skandinavisk hy och vit passar olivfärgad hy. Hon sa att risken med vit är att huden blir blåaktig och glåmig om man inte har varma hudtoner.

• Kala

Personligen tycker jag vit har en tendens att se lite "billigt" ut och att ivory (eller iaf en nyans som inte är kritvit) ser lite mer classy ut men allt ligger ju i betraktarens öga.

• lmcl

Jag tror att man ska vara ganska mörkhyad för att passa i vitt. Jag trodde att det var tvärt om, att jag som är blek med kalla toner borde ha vitt, men så var det inte

• TheBigS

men jag då? :P som är naturligt ljus men har "ändrat" mina färger? med hårfärg och solbränna? haha.

• daniiel

Generellt sett så brukar ivory vara mer smickrande för fler, det är överlag lite svårare att passa i en kritvit klänning. Men, det är ju också lite av en smaksak. En i ivory kan ju dra åt det gräddiga hållet, med lite beige/guld/gul-ton i medan en kritvit klänning ibland kan dra åt silver/blå-aktiga hållet. Beror ju givetvis på vilket tyg, ljus osv.

Jag hade en klänning i ivory som var underbart gräddigt vit. Den såg ju vit ut, men inte kall vit, utan en varm vit. Personligen så föredrar jag det. Jag hade färgat svart hår, gröna ögon och en lätt, lätt bränna.

Har du inte möjlighet att pröva, så får du gå på magkänsla :)

Svar på tråden Vilken färg ska jag ha? Ivory eller vit?