• Äldre 22 Nov 08:38
    15835 visningar
    20 svar
    20
    15835

    Roligaste frieriet du hört/varit med om!?

    För ett par minuter sedan friade Marko (Markoolio) Lehtosalo till sin Jessica i liveradio under sändningen av Rix MorronZoo.

    Ett klipp fyllt av kärlek och tårarna var nog inte långt borta. Vilket är det roligaste, fyndigaste mest romantiska frieri du hört talas om eller varit med om.

    Eller drömmer du fortfarande om de mest fantastiska frieriet?

    Berätta och diskutera här!

  • Svar på tråden Roligaste frieriet du hört/varit med om!?
  • kouki
    Äldre 22 Nov 09:12
    #1

    Min styvfar inspirerades av min mors favoritfilm på den tiden och friade via en tvättmaskin. Det var en dansk film som handlade om ett homopar och inleds med att de flyr från sin egna fest in i tvättstugan, och där, ihopsjunkna på golvet, så friar den ena till den andra. Sen är det ett långt drama efter det. 

    Min styvfar gjorde så att han ropade på min mor från tvättstugan om att något hade fastnat i tvättmaskinen. Mor försökt få honom att lösa det själv, men han envisades. Inne i tvättmaskinen så hittade hon en liten ringask och resten är historia. :)

    Det jag älskar mest med detta frieri är att  det är DEM, det är verkligen något som handlar om dessa två människor. Det hade liksom inte riktigt fungerat på vem som helst :)

  • Alylly­ra
    Äldre 22 Nov 09:39
    #2

    Det här:


    ">

     

  • Äldre 22 Nov 10:44
    #3
    kouki skrev 2013-11-22 09:12:40 följande:
    Min styvfar inspirerades av min mors favoritfilm på den tiden och friade via en tvättmaskin. Det var en dansk film som handlade om ett homopar och inleds med att de flyr från sin egna fest in i tvättstugan, och där, ihopsjunkna på golvet, så friar den ena till den andra. Sen är det ett långt drama efter det. 

    Min styvfar gjorde så att han ropade på min mor från tvättstugan om att något hade fastnat i tvättmaskinen. Mor försökt få honom att lösa det själv, men han envisades. Inne i tvättmaskinen så hittade hon en liten ringask och resten är historia. :)

    Det jag älskar mest med detta frieri är att  det är DEM, det är verkligen något som handlar om dessa två människor. Det hade liksom inte riktigt fungerat på vem som helst :)
    Alltid fint när det blir något som passar personerna i fråga, så att det inte blir någon annans frieri!
  • Äldre 22 Nov 10:45
    #4
    Alyllyra skrev 2013-11-22 09:39:36 följande:
    Det här:


    ">

    " target="_blank">

     
    Solig
  • Äldre 22 Nov 11:42
    #5

    ne faktiskt inte.. i min familj så friar man typ inte på så sätt.. man frågar "ska vi förlova oss?" ja. ok. sen när man varit det några år (om man inte börjar planera på en gång9 så kan det låta "jaha? ska vi ta å gifta oss nu då?" :P 

    jag friade till in karl tre ggr med nekande svar, innan han sa ja. så itne är det speciellt romantiskt inte. :P  

  • Äldre 22 Nov 12:58
    #6

    Min svåger och svägerska är väldigt dykintresserade så min svåger tog med sig ringen ner i ett dyk för att fria på botten av sjön. Tyvärr visade det sig att svägerskans dykarklocka (eller vad det var...) var trasig och hennes dyk var en smärre katastrof, så det slutade med att han fick jaga ifatt henne (eftersom hon snabbt som ögat avbröt dyket och gick iland istället) när hon var snorig och gråtig och ledsen över det förstörda dyket och fria på stranden istället... Men det gick ju bra det med! Men jag är väldigt, väldigt förtjust i just det frieriet, både tanken bakom och hur det blev!

  • Äldre 22 Nov 13:59
    #7

    Jag berättade för mamma - innan jag spikat det med maken Tungan ute

    Jag och maken hade varit förlovade i massa år och hade börjat prata om att gifta oss och vi velade mellan 2 datum och om vi över huvud taget skulle...
    Sen var jag och brorsan plus mammas väninna på ett möte med mamma och hennes behovsbedömare. Dom ville ha in henne på ett vårdhem eftersom dom inte kunde tillgodose hennes vårdbehov eller ens hennes säkerhet och hon åkte in och ut från akuten hela tiden. 
    Mamma sa blankt nej oavsett hur vi försökte förklara och övertala.
    Så då brast det och jag sa att jag och maken skulle gifta oss och att jag ville att hon skulle göra allt hon kunde för att finnas vid liv då. Och att bästa chansen var om hon accepterade vårdhemmet.

    Hon tittade länge på mig och så vände hon sig om och frågade "det var inga gröna väggar i rummet va? Och helt nyrenoverat sa ni".
    Sen var det ju bara att åka hem och berätta för maken att vi skulle gifta oss och vilket datum Tungan ute 
    Han sa bara "jaha" och sen var det inget mer med det. Bara börja planera Solig 

    Tyvärr hjälpte det ju inte, mamma gick bort ca 2 månader innan vigseln. Men det var bäst för henne. Hon skulle kanske inte orkat vara med ändå så dålig som hon blev på slutet...
    (och ni behöver inte beklaga sorgen. Det är 2,5 år sen nu så det är inget som gör ont längre. Minnet av hur vårt så kallade frieri gick till kommer ändå alltid vara ett av mina bästa minnen Solig )

  • Äldre 22 Nov 18:53
    #8

    Jag tycker inte att ett frieri ska vara roligt för oftast när man ser såna klipp så är det bara pinsamt... Det blir som om ena parten försöker för mycket och så blir det bara trams :)

  • Äldre 16 Dec 15:11
    #9
    Chicita skrev 2013-11-22 13:59:28 följande:
    Jag berättade för mamma - innan jag spikat det med maken Tungan ute
    Hehe. Man tar till de medel man har för att övertyga sina envisa föräldrar. Oskyldig
  • Äldre 16 Dec 15:31
    #10
    Lenblo skrev 2013-12-16 15:11:44 följande:
    Hehe. Man tar till de medel man har för att övertyga sina envisa föräldrar. Oskyldig
    Jepp... Ändamålet helgar medlet brukar ju den äldre generationen säga Flört
  • AkJ
    Äldre 22 Dec 14:57
    #11

    Kanske inte det finaste någonsin, men mitt frieri: 

    Nio-årsdagen tillbringades på landet. Och nu ville inte jag vänta längre. Så jag bjöd in sambon till utställningen om vårat liv. Över 200 bilder från 2004 till 2013 hängde runt om i huset, och med de sista bilderna frågade jag om han ville gifta sig. Och han sa ja. :)


    Vägen till bröllopet: min bröllopsblogg brollopjj.wordpress.com/
  • Äldre 3 Jan 19:35
    #12
    AkJ skrev 2013-12-22 14:57:56 följande:
    Kanske inte det finaste någonsin, men mitt frieri: 

    Nio-årsdagen tillbringades på landet. Och nu ville inte jag vänta längre. Så jag bjöd in sambon till utställningen om vårat liv. Över 200 bilder från 2004 till 2013 hängde runt om i huset, och med de sista bilderna frågade jag om han ville gifta sig. Och han sa ja. :)
    Vägen till bröllopet: min bröllopsblogg brollopjj.wordpress.com/
    Jag tycker det låter fantastiskt romantiskt!
    Tänk så mycket du ansträngt dig för att få till denna dag <3
  • AkJ
    Äldre 13 Jan 15:32
    #13
    lantgrodan skrev 2014-01-03 19:35:00 följande:
    Jag tycker det låter fantastiskt romantiskt!
    Tänk så mycket du ansträngt dig för att få till denna dag <3
    Tack! :)
    1/11 2014 är det dags - bröllopsbloggar här: brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 18 Mar 15:59
    #14

    Gud vad roligt och originellt!

    Min förlovning var nog inte lika originell men romantisk ändå.

    Vi var på semester i Venedig och promenerade när det blev åskstorm men bara dugg regn så det gjorde inte så mkt. Iaf så färgades himlen alldeles rosa och lila orange vid varje blixt och det var så vackert. Vi köpte en pizza och en varsin liten flaska prosseco och satte oss på en bro och tittade på stormen när han sa något i stil med, är det mångårig man ska fria så är det nu, eller vad tycker du? Jo svarade jag, ska vi förlova oss så är det nu.

    Inga serenader eller knän, inga blommor eller ringar utan bara pizza, bubbel och en vacker storm :)


    AkJ skrev 2013-12-22 14:57:56 följande:

    Kanske inte det finaste någonsin, men mitt frieri: 

    Nio-årsdagen tillbringades på landet. Och nu ville inte jag vänta längre. Så jag bjöd in sambon till utställningen om vårat liv. Över 200 bilder från 2004 till 2013 hängde runt om i huset, och med de sista bilderna frågade jag om han ville gifta sig. Och han sa ja. :)


  • Himla
    Äldre 19 Mar 01:12
    #15

    Min sambo friade när jag satt med honom på akuten för inte så länge sedan.
     Han har alltid sagt att han ALDRIG skulle kunna tänka sig att gifta sig eller förlova sig...
     Jag blev ganska paff, det var bland det sista jag hade väntat mig speciellt den dagen och jag svarade inte ens jaaaa utan: VA??? Hur tänkte du nu??!! vet du vad  du säger??? ;) Han ville gifta sig nu i sommar men jag sa okej haha vi gifter oss men att det får bli nästa sommar. Sedan ringer han direkt till sin mamma från sjukhussängen och talar om nyheten. Dagen därpå bestäms datum och då ska han absolut bestämma plats direkt. Så han ringde och bokade kyrkan...
    Tur vi båda gillar samma stil och fäger så det är också klart...Den där mysiga planeringen som kan vara lite kul har inte direkt infunnit sig eftersom så fort någon kommer med förslag så blir det JA så gör vi haha.
    Jag har en väldigt unik och speciell människa som jag verkligen älskar o jag vet att han älskar mig.men han gör saker på sitt eget lilla vis, så förlovningen som brukar föregå bröllopet kommer att ske så fort vi hittat ringar som vi är överrens om. Och datumet för den skjuts ständigt fram beroende på allt som kommer i vägen för att hitta/designa de perfekta ringarna.... Så nu kör vi deadline förlovning....Senast 27 juli vilket är vår två årsdag ska ringarna vara klara och sitta på fingret. Inga vita hästar och inget blått månsken eller magiskt stjärnfall men för oss är det magiskt att vi har hittat varandra och att vi båda älskar varandra med alla fel och brister som
     vi har. DET är en sann gåva.

  • Himla
    Äldre 19 Mar 01:14
    #16
    AkJ skrev 2013-12-22 14:57:56 följande:

    Kanske inte det finaste någonsin, men mitt frieri: 

    Nio-årsdagen tillbringades på landet. Och nu ville inte jag vänta längre. Så jag bjöd in sambon till utställningen om vårat liv. Över 200 bilder från 2004 till 2013 hängde runt om i huset, och med de sista bilderna frågade jag om han ville gifta sig. Och han sa ja. :)


    Åh vad fint gjort!!!!
  • Äldre 26 Mar 10:20
    #17

    Önska att mitt frieri hade varit mer romantiskt, vi satt och tittade på F1 när han helt plötsligt fick för sig att fråga ska vi inte ta och förlova oss... Vad hände med de romantiska? :(

  • sötnöt­en
    Äldre 7 Apr 11:48
    #18

    Min kompis, vi benämner honom Lucas, bestämde sig att nu, efter fyra år skulle han fria! Lucas sa åt sin pojkvän att ta på sig skjorta och finbyxor för de skulle ut och äta gott. Lucas hämtar sin partner och de åker till en restaurang de har gemensamt, tror det var ettårsdagen eller liknande. Restaurangen är tom och bara ett bord är dukat. Lokalen är fylld med ljus, rosor och förrätten är redan på plats. De äter och Lucas var galet nervös, han tänker fria under efterrätten. När efterrätten kommer in ställer sig HANS POJKVÄN på knä och friar! Han har både förberett tal och ring. Självklart sa Lucas JA, medan han själv tog upp sin ask. Personalen hade tydligen blivit jätteförvånade då de trodde Lucas skulle fria då han hade bokat restaurangen. Så galet blev det! ^^ 

    I efterhand visade det sig att hans pojkvän velat fria ett bra tag men inte vågat och tänkte att nu när de ändå skulle ut på dejt så skulle han minsann ta tag i det! :D 

  • Äldre 7 Apr 12:48
    #19
    sötnöten skrev 2014-04-07 11:48:44 följande:

    Min kompis, vi benämner honom Lucas, bestämde sig att nu, efter fyra år skulle han fria! Lucas sa åt sin pojkvän att ta på sig skjorta och finbyxor för de skulle ut och äta gott. Lucas hämtar sin partner och de åker till en restaurang de har gemensamt, tror det var ettårsdagen eller liknande. Restaurangen är tom och bara ett bord är dukat. Lokalen är fylld med ljus, rosor och förrätten är redan på plats. De äter och Lucas var galet nervös, han tänker fria under efterrätten. När efterrätten kommer in ställer sig HANS POJKVÄN på knä och friar! Han har både förberett tal och ring. Självklart sa Lucas JA, medan han själv tog upp sin ask. Personalen hade tydligen blivit jätteförvånade då de trodde Lucas skulle fria då han hade bokat restaurangen. Så galet blev det! ^^ 

    I efterhand visade det sig att hans pojkvän velat fria ett bra tag men inte vågat och tänkte att nu när de ändå skulle ut på dejt så skulle han minsann ta tag i det! :D 


    men så cute! och roligt att de tänkte likadant! :D
  • kouki
    Äldre 7 Apr 13:38
    #20
    sötnöten skrev 2014-04-07 11:48:44 följande:

     


    Den var ju fantastisk! :D
Svar på tråden Roligaste frieriet du hört/varit med om!?