Inlägg från: 2015 |Visa alla inlägg
  • 2015

    Till minne

    För mig är det väldigt viktigt att man minns dem som inte finns med oss längre, och som inte kan närvara på
    vårt bröllop.
    Hur kan man göra det på bästa sätt i kyrkan, kan man be prästen säga något om det?
    Eller skall jag själv kanske säga något om det?
    Eller skall man ta det på festen? Och kanske jag ska säga något om det då istället?

    Hur hade ni gjort? 

  • Svar på tråden Till minne
  • 2015

    Ska man kanske ha en tyst minut också. För att visa dem bortgångna respekt?

  • 2015

    Bra förslag att nämna de som gått bort. Tyst minut kan vara lite för mycket. Då sorgen kan ta över glädjen som bröllop ändå är.

  • 2015
    Chicita skrev 2013-11-17 20:15:46 följande:
    Min mamma gick bort väldigt nära innan bröllopet.
    Vi nämnde varken henne eller dom övriga bortgångna under vigselakten.
    Däremot tände vi ljus en stund innan vigseln (vi hade första vigseln så när vi var i kyrkan på förmiddagen så tände jag några sådana där småljus och på så sätt "bjöd in" våra släktingar.

    Däremot gjorde jag ett minnesställe till middagen där mammas bordsplaceringsskylt + 3 ljus (ett för mig, brorsan och hans dotter) stod och en liten kopia av mammas kistdekoration.


    Jag tänkte också göra ett litet minnes bord och tända varsitt ljus för dem som vi saknar på vårt bröllop.Rynkar på näsan
  • 2015
    Chicita skrev 2013-11-17 21:51:22 följande:
    Jag gjorde dom själv Glad

    Det är ett grovt papper i botten och sen är det ett vaniljfärjat papper med struktur som vi har skrivit ut namn med Old English Font och klippt kanterna med en sax som ger ojämna kanter + distressat (färgat) kanterna med en brunfärgad stämpeldyna som dragits lite slarvigt över kanterna. Sen har vi satt fast det ljusa pappret med hjälp av ett limstift (bara en liten klick, så att det nästan ser ut att sväva) och så har vi använt silverfärgat sigill-lack och ett sigill som passade oss och vårt tema Glad
    Wow! vilket jag ni har haft! Otroligt pyssligt och proffsigt! Solig
  • 2015
    2015 skrev 2013-11-17 21:56:43 följande:
    Wow! vilket jag ni har haft! Otroligt pyssligt och proffsigt! Solig
    Wow! Vilket JOBB ni har haft. Skulle det ju stå! Tungan ute Tack för att du fattar ändå Chicita Solig
  • 2015
    Fjärilen skrev 2013-11-18 13:25:10 följande:
    Jag ville ha med mig mina mor- och farföräldrar på vår speciella dag. De gick bort för över 10 år sedan och de har alltid betydit mycket för mig. Jag hade en liten berlock med bilder på deras bröllopsfoton.


    Men vilken strålande idè! Jag har bröllopsfoto med. Fast ett stort, men det kan man väl förminska och sedan skaffa berlock och sätta det i. Var köper man berlocker?
  • 2015

    Kanske kapar jag min tråd lite nu. Men jag undrar hur man gör för att förminska bilderna?
    Tycker det är onödigt att ha med stora bilder då man "bara" citerar ett inlägg. 

  • 2015
    Chicita skrev 2013-11-18 17:38:14 följande:
    Det beror på vilken webläsare man har.
    Jag kan inte förminska bilderna, så jag tar bort dom helt istället.
    Om du kan förminska dom så tar du helt enkelt tag i hörnet av bilden och drar diagonalt inåt mitten om du förstår hur jag menar (efter att du valt att citera alltså)
    Jag brukar klicka på citera och så skriva mitt svar först - sen ändrar jag (tar bort text, bilder mm som jag tycker är onödigt) 
    Tack Glad Här använder jag google chorme. men annars internet explorer. men den funkar inte här så bra.
  • 2015
    Fjärilen skrev 2013-11-18 19:24:21 följande:
    Jag scannade in de stora gamla bröllopsfotografierna och för minskade bilderna på datorn och skrev sedan ut. Berlocker kan man köpa i smyckesbutiker som tex guldfynd, hallbergs guld eller glitter. Finns även på tex etsy:
    www.etsy.com/se-en/search?q=locket&view_type=...
    Tusen Tack för hjälpen!Glad
Svar på tråden Till minne