Inlägg från: Catich |Visa alla inlägg
  • Catich

Vacker lokal i Umeåomnejd?

Vi gifter oss i början av juni nästa år och försöker hitta en lämplig plats för vigselceremonin. Vi letar inte efter en kyrka utan efter en vacker plats där man kan vara och där ca 80 gäster ryms. Har ni några tips?
    Själva festen kommer att bli på Sävargården. Vi har funderat på att även hålla ceremonin där, men jag tycker det är lite romantiskt att färdas en bit...om så bara på cykel! =) Någon som har några tips? 

• Svar på tråden Vacker lokal i Umeåomnejd?
  • Catich

Ja, den nya broparken är fin! Den har ju tillochmed sittplatser run den större rundeln (scenen?). Men jag är orolig för vädret och alla parkhängare och cyklister. Vi funderade ett tag på konstrummet nedanför Baggböle Herrgård, det som har en upplyst bronsstaty i mitten. Men det visade sig att lokalen totalt vandaliserats av grafitti och fuktskador, så den kan det inte bli. Visserligen finns Olofsfors bruk och masugnslokalen men det är aldeles för lång bort.  
    Men det måste finnas vackra lokaler i Umeå också, men jag är bara helt blank just nu. Så alla tips mottages tacksamt! 

• Catich

Nu har det varit tyst länge men är nu i faggorna igen mot sommarens bröllop! Vi har nu bestämt oss för att ha ceremonin i Gustavianska salen på Sävargården. Elb om du googlar på Sävargården så hittar du deras hemsida. Under Matsalar hittar du de olika rummen.

Svar på tråden Vacker lokal i Umeåomnejd?